- تاریخ ثبتنام
- 2020-07-30
- نوشتهها
- 314
- لایکها
- 1,834
- امتیازها
- 73
- محل سکونت
- میانِِ روشنی افکار
- کیف پول من
- 4,741
- Points
- 455
هنگامی که یک کسب و کار راه اندازی میشود IT با فراهم کردن 3 دسته کار را آسان میکند این خدمات شامل: فراهم آوردن اطلاعات، فراهم آوردن تجهیزات و ابزارهای لازم، برقراری ارتباط با مشتریان برای تولید کسب و کار می باشد. درنتیجه از اهمیت فوق العادهای در کسب و کارها برخوردار است. یکی از سوالاتی که بسیار در حوزه تکنولوژی پرسیده میشود تفاوت میان IT و ICT است. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی تفاوت میان IT و ICT آن ها بپردازیم.
از حدود یک دهه قبل به دلیل خاصیت ذاتی IT و ICT مدیران ارشد سازمانها، ادارات و شرکتهای پیشرفته متوجه شدند که فارغ التحصیلان دانشگاهها و حتی کارمندان سابقی که سالیان زیادی در سیستم های موجود به صورت یکنواخت کار کرده اند قادر به طراحی سیستم های جدید یا پشتیبانی از آن ها نیستند و حتما باید به صورت دوره ای مطابق با آخرین فن آوری های روز آموزش داده شوند. و بحث مدارک بین المللی که در آن زمان اعتبار یافت، معیار محک و سنجش کارکنان و متخصصانی شد که لزوم به روز کردن اطلاعات و دانش فنی خود را حس کرده بودند.
IT چیست؟
IT مخفف عبارت Technology Information به معنای فناوری اطلاعات است. در واقع به صنعت مدیریت اطلاعات با استفاده از تجهیزاتی همانند: رایانه شبکه و نرم افزار مربوط میشود. همچنین این بخش در حوزه صنعت کاربرد دارد.
چه وظایفی دارند؟
در حوزه ای تی افراد مشغول به ذخیره، پردازش بازیابی و حفاظت اطلاعات دیجیتالی هستند. نصب نرم افزار طراحی و ساخت شبکه و مدیریت پایگاه داده ها از جمله وظایف آنها است.
زبان ها ی برنامه نويسی
مهندسی پروتکل ها
نرم افزارهای کاربردی
طراحی بانک های اطلاعاتی
زبان های ارائه محتوا در وب نظير HTML,XML
تشخيص و پيشگيری از حملات
شبکه های ذخيره سازی داده
چه کسانی در حوزه ای تی فعالیت میکنند؟
در واحدهای IT افرادی همانند برنامه نویسان، مدیران سیستم، مهندسان شبکه و مدیران پایگاه داده فعالیت دارند. امروزه ای تی از اهمیت فوق العاده ای در کسب و کارها برخوردار شده است. و فرصت های شغلی بسیاری را ایجاد نموده است. با درک درست تفاوت میان IT و ICT میتوان انتخاب مناسبی داشت. به طور میانگین بودجهی IT به چند بخش تقسیم میشود:
31% هزینهی پرسنل
29% هزینههای نرم افزاری
26% هزینههای سخت افزاری
14% هزینههای ارائه دهندگان خارجی خدمات
علي رغم استفاده گسترده از عناصر سخت افزاری در زير مجموعه فن آوری اطلاعات، نرم افزار حضوری چشمگيرتر داشته و اکثر عمليات نسبت داده شده به اين بخش مستلزم استفاده از نرم افزار میباشد.