• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

رشته‌کوه هزار مسجد

  • نویسنده موضوع MAHTA☽︎
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 2K
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

MAHTA☽︎

مدیرارشد بازنشسته+نویسنده اختصاصی
نویسنده اختصاصی
نویسنده انجمن
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-01-15
نوشته‌ها
1,739
لایک‌ها
12,268
امتیازها
113
کیف پول من
9,253
Points
2
رشته کوه هزار مسجد


هزارمسجد
یا رشته‌کوه هزارمسجد، ارتفاعات شمال خراسان را تشکیل می‌دهد که به صورت مرزی طبیعی دشت هموار مشهد را از صحرای سرد و خشک قره‌قوم ترکمنستان جدا می‌کند. بلندترین نقطه‌ی این رشته‌کوه، قله‌ی هزارمسجد با ارتفاع حدود ۳٬۱۴۰ متر در شمال‌غربی شهر مشهد قرار گرفته‌است و راه دسترسی به آن از دو مسیر جبه‌ی جنوبی (جادهٔ ماشین‌رو) آن و جبههٔ شمالی روستای لائین نو می‌باشد. این رشته‌کوه از شمال‌غربی به سمت جنوب‌شرقی امتداد یافته‌است که در دامنه‌های سرسبز شمالی این رشته‌کوه، منطقۀ کلات نادری، در کوهپایه‌های شمالی دشت قره‌قوم ترکمنستان، در شمال‌غربی آن شهرستان درگز و در جنوب این کوهستان دشت مشهد واقع گشته‌است.

در ادامه‌ی آن رشته‌کوه مزداوند (مزدوران) به ارتفاع ۱٬۲۰۰ متر، قره‌د*اغ به ارتفاع ۱٬۶۵۰ متر، کپه‌د*اغ و بالخان ترکمنستان کشیده شده‌است. بخشی از کوه‌های هزارمسجد را کپه‌د*اغ می‌نامند. در امتداد جادهٔ درگز–قوچان، رشته‌کوهی به نام الله‌اکبر خوانده می‌شود.

امتداد رشته‌کوه هزارمسجد در جنوب منطقهٔ سرخس، از تپه‌هایی تشکیل شده‌است که ارتفاع آن از ۸۰۰ متر ت*ج*اوز نمی‌کند. رودخانهٔ هری‌رود، که در اینجا «تَجَن» نام دارد و مرز ایران و ترکمنستان را تشکیل می‌دهد، شکافی را در این تپه‌ها باز می‌کند و ارتفاع این تپه‌ها ۲۵۰ متر است.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : MAHTA☽︎

MAHTA☽︎

مدیرارشد بازنشسته+نویسنده اختصاصی
نویسنده اختصاصی
نویسنده انجمن
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-01-15
نوشته‌ها
1,739
لایک‌ها
12,268
امتیازها
113
کیف پول من
9,253
Points
2
🌹 ارتفاعات هزار مسجد

رشته کوه هزار مسجد، ارتفاعات شمال خراسان رضوی را تشکیل می ‌دهند که به صورت مرزی طبیعی دشت هموار مشهد را از صحرای سرد و خشک قره قوم ترکمنستان جدا می‌ کند.
در دامنه‌های سرسبز شمالی این رشته‌کوه، منطقه کلات نادری، در کوهپایه‌های شمالی دشت قره قوم ترکمنستان، در شمال‌غربی آن درگز و در جنوب این کوهستان دشت مشهد واقع شده است.

بلندترین نقطه این رشته کوه، قله هزار مسجد با ارتفاع حدود ۳۱۴۰ متر در شمال غربی شهر مشهد واقع شده است.
پیمایش درون دره‌ ها و جنگل ‌های اُرس هزار مسجد، و طبیعت بکر و شاداب آن انسان را به وجد می آورد، جایی که آبشار، رود و جنگل، کوه و چمنزارهای زیباییش همه در غباری از مه پوشیده شده و جلوه ای بهشت گونه پیش چشمانتان خلق کرده است.
تصاویر مربوط به محور گردشگری درگز_لاین و کلات می باشند.



IMG_20220215_222144_887.jpg
download (1).jpeg


download (2).jpeg
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : MAHTA☽︎
بالا