• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

بیوگرافی رامبراند| هنرمند نقاش

  • نویسنده موضوع Negin_SH
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 24
  • بازدیدها 473
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Negin_SH

سرپرست بخش کتاب
پرسنل مدیریت
سرپرست بخش
تیزریست
کاربر VIP انجمن
کتابخوان برتر
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-06
نوشته‌ها
4,583
لایک‌ها
14,918
امتیازها
193
سن
19
محل سکونت
سومرو
کیف پول من
80,714
Points
280

بالتاسار گراسیان​

بالتاسار گراسیان دانشمند و اخلاق گرای بزرگ اسپانیایی از نخستین کسانی است کهگذاردن نقاب معقول بودن و کمال را بر روی صورتی که سرشار از شک و دودلی است توجیه می کند و در کتاب ها و مقاله هایی چون پیشگوی کامل و انسان و تظاهر چنین می نویسد.

« واقعیت بدون صورت ظاهر به چه درد می خورد؟ بزرگترین دانش ها، در هنر ظاهر شده است … کمی تظاهر بهتر از کلی واقعیت پنهان است. »

خشونت بیهوده ای است که زیبایی را به طاووس ارزانی دارند و از نمایش آن جلوگیری کنند.
خداوند، خود وسیله نمایش زیبایی را فراهم آورده است زیرا روشنایی را و به دنبال آن درخشش را خلق کرده است …

تظاهر با کتمان قرین می شود که این یکی از فضایل بزرگ است. آدم ماهر هرگز کاری را نمی کند که ظاهراً خود را به آن علاقمند نشان می دهد …
دانشی که بیش از همه کاربرد دارد کتمان است. »
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Negin_SH

سرپرست بخش کتاب
پرسنل مدیریت
سرپرست بخش
تیزریست
کاربر VIP انجمن
کتابخوان برتر
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-06
نوشته‌ها
4,583
لایک‌ها
14,918
امتیازها
193
سن
19
محل سکونت
سومرو
کیف پول من
80,714
Points
280

استفاده از نور و سایه در آثار رامبراند​

رامبراند حالت روحانی آثار مذهبی اش را به چهره ای انفرادی که بعدها با استفاده از همین ابزار کشید، منتقل کرده است. این شیوه او را می توان روانشناسی نور نامید. در چهره های انفرادی رامبراند، نور و سایه با یکدیگر سر ستیز ندارند: بلکه آشتی می کنند و به آرامی و ظرافت با هم ادغام می شوند تا معادل بصری سکوت را پدید آورند.

حالت روانی غالب، تفکر آرام، رضای خاطر فیلسوفانه، بازاندیشی در خاطره ها است – یا به بیان دیگر مجموعه ای از آهنگ های عاطفی است که فقط در حالت سکوت به گوش جان شنیده می شود.
او ناگواری های زندگی شخصی خویش و تلخکامی های دیرینه یهودیان را در چهره‌های فرسوده انسان های سالخورده و ساکت ثبت می کند. تمرین و مطالعه او در بازنمایی تأثیر زمان بر سیمای آدمی با تمرینش در عرصه نور یکی بود؛ حالت تفکر عمیق که از حرکت آرام نورها و سایه ها استنباط می شود، ظهور چهره سالخورده را در میان نور مایل – زمینی گود که خطوط عمیقی از هر سو قطعش کرده اند – تکمیل می کند. رامبراند در یک سلسله تابلو که از چهره خود کشیده تاریخچه روانی خویش را از خوشبینی درخشان و هشیارانه دوران جوانی تا فرسودگی رضایت آمیز دوران سالخوردگی – ضبط و حفظ کرد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Negin_SH

سرپرست بخش کتاب
پرسنل مدیریت
سرپرست بخش
تیزریست
کاربر VIP انجمن
کتابخوان برتر
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-06
نوشته‌ها
4,583
لایک‌ها
14,918
امتیازها
193
سن
19
محل سکونت
سومرو
کیف پول من
80,714
Points
280
قدرت چهره نگاری در سال های پایانی عمر رامبراند رامبراند در آخرین سال های عمرش که به اوج قدرت هنریش رسیده بود، اگر از روی دو چهره انفرادی که به فاصله هشت سال کشیده شوند قضاوت کنیم هزینه و فشار جسمی سنگینی متحمل شد. در چهره نگاری گروهی، که قلمرئو بی رقیب فرانس هالس بود، رامبراند نشان داد و ثابت کرد که استادی بی بدیل است. رامبراند در تابلوی شورای مدیران صنف بزاز که یکی از نخستین تابلوهای شبیه سازی شده از سوداگران جدید است هر آنچه را که درباره اصول حرکت و روانشناسی نور، تلقین بصری زمان، و هنر قیافه سازی و حالت بیان چهره می دانست به کار بست.
اعضای شورا می خواهند به دفترهای صنف رسیدگی کنند. تماشاگر وارد شده است، و اینان درست در لحظه وقوف بر ورودش هستند و هر کدام سر خود را به سوی او گردانده اند.
در اینجا رامبراند واقعیت زنده جلسه مشاوره سوداگران را در لحظه توقف لحظه ایش در برابر ما مجسم می کند:با اینحال، او تک تک چهره ها را با دقتی یکسان – مجسم می کند و چنان توجهی به شخصیت آنها کرده است که آدمی گمان می کند فقط با ساعت های طولانی نشاندن هر یک از اعضای مزبور در کارگاه خویش توانسته است از عهده این کار برآید.
با آنکه ما نمی‌دانیم رامبراند کارش را چگونه ادامه داده است، این گونه هماهنگ سازی عمل لحظه ای با شباهت یا تصویری ماندگار، همچون گونه ای کارگردانی عالی تئاتری به نظر می رسد که به تمرینی طولانی نیاز داشته است.
هماهنگی های حیرت آور نور، رنگ، حرکت،زمان و قیافه اعضا، رقبای انگشت شماری در تاریخ هنر نقاشی دارند.

1641194564373.png
1641194575579.png
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Negin_SH

سرپرست بخش کتاب
پرسنل مدیریت
سرپرست بخش
تیزریست
کاربر VIP انجمن
کتابخوان برتر
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-06
نوشته‌ها
4,583
لایک‌ها
14,918
امتیازها
193
سن
19
محل سکونت
سومرو
کیف پول من
80,714
Points
280

گراودر تیزابی های رامبراند​

ذوق هنری رامبراند شیوه های گرافیک، از جمله گراودر تیزابی را نیز در بر می گیرد. در اینجا نیز او در میان سرآمدان قرار می گیرد و شانه به شانه آلبرشت دورر، استاد بزرگ و گراورساز امیل می سایر. گراوور تیزابی که در نخستین سال های سده هفدهم تکمیل شده بود و سریعاً دنبال گردید، چون در مقایسه با حکاکی به مراتب سر و سامان پذیرتر بود و در کشیدن طرح، آزادی بیشتری به هنرمند می داد. در گراوورسازی تیزابی، یک لوح مسین را با لایه ای از موم یا روغن شفاف می پوشانند و سپس طرح یا تصویر را با یک سوزن یا قلم گراوورسازی یا هر ابزار نوک تیز دیگر روی آن را می کشند و لایه روغنی مزبور را در نقاط پیوسته طرح یا تصویر از روی لوح مسین می زدایند ولی برشی در سطحش ایجاد نمی کنند.
این لوح، آنگاه در ظرفی پر اسید فرو برده می شود، اسید، بخش های بی روغن شده فلز را می خورد و به بیان دیگر، همان کاری را انجام می دهد که قلم کنده کاری در شیوه حکاکی انجام می دهد. نوعی لایه روغن؛ به هنرمند گراوورساز، در مقایسه با هنرمند حکاک چوب یا فلز که مستقیماً روی سطح مقاوم چوبی یا فلزی کار می کند، آزادی بیشتری می دهد. بدین ترتیب، پیش از اختراع لیتوگرافی (در سده نوزدهم)، گراوورسازی تیزابی، آسان ترین شیوه در هنرهای چاپی و شیوه ای بود که طراحی و چاپ ظریف ترین خط و رنگ را میسر می ساخت.


rambrant print 1 - رامبراند ، هنرمند نقاش


rembrandt painting - رامبراند ، هنرمند نقاش


باسمه های چاپی رامبران​

داگر رامبراند هیچگاه نقاشی نکرده بود باز به علت باسمه هایی که چاپ کرده بود هنرمندی نامدار می شد، همچنان که در دوران زندگی خود چنین بود. چاپ و فروش باسمه از منابع اصلی درآمدش بود و او غالباً در لوح های فلزیش تجدیدنظر می کرد تا بتواند ویرایش یا نسخه تازه ای از هر باسمه یا گراوور به بازار هنر برساند. هنر رامبراند در آخرین سال های زندگیش، عملاً از سوی معاصرانش پذیرفته نمی شود هر چند گاهگاه ماموریت های مهمی چون کشیدن تابلوی شورای صنف بزاز نیز بهوی واگذار می شد.​

هنر رامبراند در این سال ها بسیار شخصی و بسیار خودمدارانه بود، بسیاری از هنرشناسان مانند بالدینوتیچی زندگینامه نویس ایتالیایی،معتقد بودند که رامبراند نقاش بی ذوقی بود
که به شکل های زشت توجه داشت و رنگ را از یاد برده بود. این پیشداوری تا سده نوزدهم نیز به اعتبار خود باقی بود، تا آنکه در این دوره نبوغش مورد تأیید و تصدیق قرار گرفت.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Negin_SH

سرپرست بخش کتاب
پرسنل مدیریت
سرپرست بخش
تیزریست
کاربر VIP انجمن
کتابخوان برتر
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-06
نوشته‌ها
4,583
لایک‌ها
14,918
امتیازها
193
سن
19
محل سکونت
سومرو
کیف پول من
80,714
Points
280
امروزه او به عنوان یکی از بزرگ ترین استادان سنت نقاشی و گراوورسازی نقاشی و مفسر بی مانند مفاهیم پروتستانی کتاب مقدس شناخته می شود.
در روزگار ما، او الگویی برای هنرمند معاصر، و استادی منزوی و شجاع تلقی می شود که راه خویش را بدون ترس از سوء تفاهماتی که احتمالاً سر راهش قرار خواهند گرفت به سوی قله های تازه می گشاید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا