• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

آبشار شوی دزفول

  • نویسنده موضوع MAHTA☽︎
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 2K
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

MAHTA☽︎

مدیرارشد بازنشسته+نویسنده اختصاصی
نویسنده اختصاصی
نویسنده انجمن
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-01-15
نوشته‌ها
1,739
لایک‌ها
12,268
امتیازها
113
کیف پول من
9,253
Points
2

آبشار شوی دزفول​

آبشار شوی ۸۵ متر ارتفاع و ۷۰ متر عرض دارد و از توابع شهر دزفول در استان خوزستان محسوب می شود. شوی همچنین فاصله کمی با استان لرستان دارد و می توان گفت در مرز دو استان قرار دارد. البته دقت داشته باشید که دسترسی به این مورد از جاذبه های خوزستان دشوار است و به همین دلیل بکر مانده است. در دامنه کوه و خروجی آبشار غاری وجود دارد که افراد محلی می‌گویند کیلومتر‌ها طول دارد. در بدنه آبشار نیز خروجی ‌های متعددی وجود دارد که آب با فشار از آن‌ها خارج می ‌شود.

آبشار شِوی بزرگ‌ترین آبشار طبیعی خاورمیانه و یکی از زیباترین آبشارهای ایران است. آبشار شوی در موقعیت جغرافیایی E484936 N324745 در میان رشته کوه های زاگرس و در روستایی به نام شوی از توابع بخش شهیون و دهستان امامزاده سید محمود شهرستان دزفول در استان خوزستان واقع شده ‌است. سایت رسمی متعلق به مرکز آمار ایران در بخش تقسیمات کشوری، قرارگیری آن در استان خوزستان و شهرستان دزفول را محرز می‌ کند. این آبشار در تاریخ ۲۹ دی ۱۳۹۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران و اولین اثر طبیعی ملی استان خوزستان به ثبت رسیده ‌است.



آبشار-شوی.jpg
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : MAHTA☽︎

MAHTA☽︎

مدیرارشد بازنشسته+نویسنده اختصاصی
نویسنده اختصاصی
نویسنده انجمن
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-01-15
نوشته‌ها
1,739
لایک‌ها
12,268
امتیازها
113
کیف پول من
9,253
Points
2


توصیف آبشار​

آبشار شوی، پس از بیرون آمدن از غار، از پرتگاهی بلند به پایین سرازیر می‌شود. ارتفاع آبشار ۸۵ متر و عرض آن ۷۰ متر است. آب آن پس از عبور از کوه‌ها و دره‌ها، به رود دز و نهایتاً به دریاچهٔ سد دز در استان خوزستان می‌ریزد. پوشش گیاهی اطراف این آبشار، از درختانی مانند بید، انجیر، مو، زبان‌گنجشگ، افرا، کیکم و بلوط تشکیل شده ‌است. در زیر آبشار و بر روی دیواره‌های آن گیاه سیاه‌وشان و سایر گیاهان آب‌دوست روییده‌اند. در ن*زد*یک*ی این آبشار، آبشار بزرگ دیگری وجود دارد که گاه از آن به عنوان آبشار دوم شوی یاد می‌شود.

80px-Shevi_3.jpg 90px-Shevi_2nd.jpg
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : MAHTA☽︎
بالا