• رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

درمان کروپ در کودکان

  • نویسنده موضوع aliasghar
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 159
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

aliasghar

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-07-26
نوشته‌ها
531
لایک‌ها
130
امتیازها
43
محل سکونت
تبریز
کیف پول من
501
Points
0
چطور مي توانيم بیماری كروپ را درمان كنيم؟

اگر كودكتان برای اولين بار است كه به بیماری كروپ مبتلا شده است و پزشك نیز بیماری كروپ او را خفيف تشخيص داده است، لذا ميتوانيد او را در منزل درمان كنيد. هوای سرد یا مرطوب معمولاً در كاهش تورم مجرایی تنفسی موثر است. بنابراين بهتر است كه كودكتان را براي 15 تا 20 دقيقه در حمام مرطوب نگه داريد و آب گرم را باز كنيد يا در هواي سرد شب او را به بيرون ببريد (كافيست لباس گرم و كلاه به او بپوشانيد. آنچه كودك شما نياز دارد تنفس هواي سرد و مرطوب است). بهتر است او را بصورت قائم يا ايستاده نگه داريد، چون اين حالت به تسهیل تنفس وی كمك ميكند.

اگرچه حمام مرطوب میتواند به درمان فرزندتان كمك كند اما سرفه ها را قطع نمي كند و ممكن است در طول شب هر باری كه كودكتان به علت سرفه از خواب بيدار مي شود، لازم باشد تا حمام مرطوب را تكرار كنيد.

شما مي توانيد از يك دستگاه بخور در اتاق كودكتان استفاده كنيد. انواعي از دستگاههاي بخار ساز كه مي تواند بخار سرد توليد كند ارجحيت دارد اما قيمت آنها بيشتر از دستگاه هايي است كه با ايجاد حرارت آب را بخار مي كند. بعلاوه بايد از تميزي و پاكي دستگاه اطمينان داشته باشيد و براي اين منظور مي توانيد از ضدعفوني كننده هایی كه مانع رشد باكتريها و قارچها مي شوند استفاده كنيد. همچنین كودكتان بايد به میزان كافي از مايعات مصرف نماید.

براي پايين آوردن تب فرزندتان از مقدار مناسب استامينوفن و ايبوبروفن استفاده كنيد (هرگز از آسپرين جهت پايين آوردن تب استفاده نكنيد، زيرا این دارو در کودکان مبتلا به بیماریهای ویروسی باعث بروز وضعيت خطرناكي بنام سندرم ری ميشود).

از آنجائيكه عامل بيماري معمولاً ويروس ها هستند، بنابراین استفاده از آنتي بيوتيكها در درمان بیماری کروپ اثري نخواهد داشت. از داروهاي ضد سرفه نيز استفاده نكنيد زيرا روي تورم حلق موثر نبوده و حتی ممكن است به علت عدم تخليه موكوس توليد شده، سرفه كودكتان را بدتر كند.

اگر رطوبت و حمام مرطوب و هواي سرد هيچ تاثيري بر كاهش سرفه و تنفس راحت تر كودكتان نداشته باشد، ممكن است پزشك براي كاهش التهاب و تورم كودكتان و تسهیل تنفس وی داروهاي استروئيد خوراکي تجویز كند. استروئيد خوراكي را قبلاً براي کودکان مبتلا به كروپ شديد يا متوسط توصيه مي كردند اما تحقيقات نشان دادهاند كه تجویز این داروها برای كروپ خفيف نيز موثر میباشد.

در صورت ابتلای كودكتان به بیماری كروپ شديد، ممكن است وی به بستري شدن، دریافت اكسيژن و استروئيد استنشاقي نياز پيدا نماید، كه کلیه اين تدابير موجب كاهش تورم و التهاب راه هاي هوايي شده و تزريق مايعات وريدي نيز میتواندكم آبي ب*دن بيمار را جبران كند. منبع : سایت نسخه
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

aliasghar

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-07-26
نوشته‌ها
531
لایک‌ها
130
امتیازها
43
محل سکونت
تبریز
کیف پول من
501
Points
0
آيا كروپ بيماري مسري است ؟

بله، كروپ نوعی بيماري مسري است، مگر اينكه علت ابتلا به آن آلرژي يا محركها باشند. ولی اگر عامل ابتلا به كروپ ويروسی باشد، بنابراین در این صورت مسري بوده و لذا بهتر است فرزندتان را تا زمان بهبود علائمش در منزل نگه داريد.


این بیماری ( کروپ یا همان خروسک )اغلب در ماههاي اول بهار و پائيز رخ مي دهد. اكثر موارد ابتلا به بيماري كروپ جدي نيستند، اما در صورت جدي بودن بيماري بستري شدن در بیمارستان ضرورت دارد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا