• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

میگرن شکمی

  • نویسنده موضوع aliasghar
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 81
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

aliasghar

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-07-26
نوشته‌ها
531
لایک‌ها
130
امتیازها
43
محل سکونت
تبریز
کیف پول من
501
Points
0
دردهای شکمی یکی از رایج ترین بیماری گوارشی است که ممکن است در هر گروه سنی در افراد دیده شود.شکم درد در بسیاری از کودکان در مواقع مختلف رخ می دهد و والدین باید در تشخیص آن نهایت دقت را داشته باشند و آن را به بهانه گیری کودکان خود نسبت ندهند.میگرن شکمی در کودکان یکی از مواردی است که معمولا توسط والدین به درستی تشخیص داده نمی شود.درد های شکمی به دو دسته عضوی و غیر عضوی گروه بندی می شوند دیده شده است والدین پس از انجام آزمایش های مختلف و بررسی عملکرد دستگاه و رشد مناسب کودک با رد کردن دلایل عضوی ، شکم درد همچنان در فرزندانشان ادامه دارد .میگرن شکمی و صرع ،کودک را به دل دردهای غیر عضوی دچار می کند.

میگرن شکمی چیست ؟
میگرن شکمی از خانواده میگرن به شمار می آید اما علائم درد در ناحیه شکم است نزدیک به ناف و خط وسط شکم است .میگرن شکمی به همراه تکرر درد شکم بیشتر در کودکانی دیده می شود که سر دردهای میگرنی دارند.میگرن معمولا به دلیل یک واکنش به محرک های میگرن اتفاق می افتد و منجر به تهوع و استفراغ و درد معده می شود .


علت میگرن شکمی
علت دقیق این عارضه مشخص نیست اما معمولا میگرن شکمی با تغییرات در دو ماده شیمیایی هیستامین و سروتونین به وجود می آید .کارشناسان معتقدند که نزدیک به نه تا پانزده درصد کودکان و نوجوانان میگرن شکمی را تجربه می کنند.

علائم میگرن شکمی
از نشانه های اصلی میگرن شکمی درد شدید است که به طور ناگهانی بروز می دهد و ممکن است چند ساعت و یا به مدت چند روز ادامه داشته باشد .این درد در تمامی شکم احساس می شود و معمولا وقتی کودک به حالت خوابیده می شود از درد شکم کاسته می شود .
گاهی میگرن شکمی با سر درد همراه است .
حالت تهوع که شاید به استفراغ خاتمه یابد .
به دنبال ترکیب نشانه های درد و حالت تهوع کودک بی اشتها می شود .
رنگ پریدگی
تشخیص میگرن شکمی
تشخیص این اختلال مقداری دشوار بوده و ممکن است با دردهای معمولی و دیگر بیماری های دستگاه گوارش اشتباه گرفته شود اما پزشک هنگام تشخیص، نشانه هایی مانند درد های خفیف و یا شدید بیشتر از سه روز را در صورتی که تهوع،خمیازه کشیدن،بی خوابی و سردرد و سایه های زیر چشم همراه آن باشد احتمال میگرن شکمی را در نظر می گیرد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

aliasghar

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-07-26
نوشته‌ها
531
لایک‌ها
130
امتیازها
43
محل سکونت
تبریز
کیف پول من
501
Points
0
درمان میگرن شکمی
برای این عارضه هنوز درمان به خصوصی ثابت نشده است اما معمولا سوماتریپتان برای کودکان تجویز شده و در برخی بیماران بزرگسال مسدود کننده های سروتونین می تواند مفید واقع شود.


پیشگیری میگرن شکمی
والدین باید محرک هایی که آغاز کننده میگرن شکمی در کودکان است را شناسایی کنند و به آنها اموزش های لازم را بدهند.برای مثال بعضی از خوراکی ها مانند شکلات دارای منو سدیم گلوتامات بوده و احتمال میگرن شکمی را افزایش می دهد.
بهتر است این دسته از کودکان در اولین فرصت و دیدن اولین نشانه ها به متخصص اطفال مراجعه کنند تا بهترین شیوه درمانی برای کودک در نظر گرفته شود.

دکتر بهروز مقدادی
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا