ترانههای «دهاتی» با بند آغازین «ساده بگم دهاتیام/ اهل همین نزدیکیا/ همسایه روشنی و همخونه تاریکیا…» و آواز آشنای «بهار بهار/ صدا همون صدا بود/ صدای شاخهها و ریشهها بود/ بهار بهار/ چه اسم آشنایی/ صدات میآد؛ اما خودت کجایی؟» از جمله سرودههای او هستند.
غزلهای بهمنی هم مثل ترانههایش نظر اهالی موسیقی را به خود جلب کرده و بهخصوص دو غزل او در موسیقی پاپ طرفداران زیادی پیدا کرد.
در این زمانه بیهایوهویِ لالپرست / خوشا به حال کلاغان قیلوقالپرست
چگونه شرح دهم لحظهلحظهی خود را / برای این همه ناباور خیالپرست؟
و دیگری:
از خانه بیرون میزنم اما کجا امشب / شاید تو می خواهی مرا در کوچهها امشب
پشت ستون سایهها روی درخت شب / میجویم اما نیستی در هیچجا امشب
مجموعه «شاعر شنیدنیست» گزیدهای از اشعار محمدعلی بهمنی در قالبهای مختلف است که البته سرآمد آنها را باید غزل دانست.
غزلهای بهمنی هم مثل ترانههایش نظر اهالی موسیقی را به خود جلب کرده و بهخصوص دو غزل او در موسیقی پاپ طرفداران زیادی پیدا کرد.
در این زمانه بیهایوهویِ لالپرست / خوشا به حال کلاغان قیلوقالپرست
چگونه شرح دهم لحظهلحظهی خود را / برای این همه ناباور خیالپرست؟
و دیگری:
از خانه بیرون میزنم اما کجا امشب / شاید تو می خواهی مرا در کوچهها امشب
پشت ستون سایهها روی درخت شب / میجویم اما نیستی در هیچجا امشب
مجموعه «شاعر شنیدنیست» گزیدهای از اشعار محمدعلی بهمنی در قالبهای مختلف است که البته سرآمد آنها را باید غزل دانست.