• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

معماری معرفی انواع سنگ های ساختمانی

  • نویسنده موضوع A_h
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 855
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

A_h

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-22
نوشته‌ها
3,158
لایک‌ها
7,090
امتیازها
123
محل سکونت
میان یک عالمه رمان
وب سایت
forum.taakroman.ir
کیف پول من
65
Points
0
سنگ ها یر اساس كاربرد مصارف ويژه اي دارند.سنگ ها در صنعت ساختمان سازي نيز استفاده ميشوند. ساخت و ساز با سنگ به روش سازگار با محیط زیست نیاز به تفکر دقیق و برنامه ریزی شده دارد. بازده ساختمان با سنگ طبیعی بیشتر است و قیمت گذاری روی این منابع طبیعی را متفاوت میکند. ساختمانهای معمولی خواستار مقدار زیادی از انرژی و آب هستند که می تواند مقدار زیادی آلودگی و اتلاف انرژی ایجاد کند. ساخت و ساز با سنگ و اجرای تکنیک های سبز، روش خوبی برای انسان و محیط زیست در مرحله ساخت و ساز و همچنین برای طول عمر خانه است.


در این مطلب به معرفي برخی سنگ هايي كه در اين صنعت بکار میروند ميپردازيم.



گرانيت



بيشتر گرانيت ها جزو مصالح بادوام ساختماني قرار مي گيرند. در برابر نفوذ آب و اثر ضربه مقاومند و محيط هاي صنعتي را به خوبي تحمل مي نمايند. ظاهر گرانيت میتواند چكشي، كلنگي، تيشه اي يا صيقلي باشد. بهترين نماي سنگ گرانيت حالت صيقلي آن است كه زيبايي رنگ و انعكاس كريستال هاي آن را نمايش مي دهد. سنگ گرانيت به علت هزينه سنگين استخراج، برش و صيقل، نسبتاًگران است به همين دليل بيشتر در نماي ساختمان هاي مهم به كار برده مي شود. تنها الماس و یاقوت کبود از نظر سختی و دوام، باگرانیت قابل رقابت هستند و به همین خاطر این سنگ طبیعی در ساخت کانترها، پلکانها و شومینه مورد استفاده قرار میگیرد.




ماسه سنگ ها



ته نشست هاي ماسه اي را كه به يكديگر به كمك كربنات كلسيم، سيليس، اكسيد آهن و دولوميت به يكديگر چسبيده اند، به ترتيب ماسه سنگ آهكي، سيليسي، اكسيد آهن و دولوميتي مي نامند. بر اساس طبيعت ماسه رسوبي اوليه، ماسه سنگ ها ممكن است داراي بافت نرم يا خشن باشند. از نظر رنگ بر اساس ماده چسبنده طيفي از رنگ، سفيد، نخودي و خاكستري تا قهوه اي و قرمز را در بر مي گيرند. عموماً در برابر يخ بندان مقاومند.



ديوريت



از ديوريت براي سنگ نما، سنگ پله وكف و نيز در جاده سازي استفاده مي كنند. رنگ اين سنگ خاكستري، خاكستري تيره وگاه خاكستري مايل به سبز است.





مرمر



نوعي سنگ آهك دگرگون شده است كه رنگ هايي بسيار متنوع دارد. مقاومت اين سنگ در برابر هوازدگي، گازها و بارانهاي اسيدي كم است. به همين جهت اين سنگ را در نماي داخلي ساختمانها به كار ميبرند.





سنگ آهک



سنگ آهک به طور طبیعی در طول سال ها بدون استفاده از رنگ های شیمیایی که تازگی خود را از دست میدهند به دست می آید. حتی بافت و درجه آن با گذشت زمان بهبود یافته و سازگاری آن را در میان سازندگان سبز(دوستدار محیط زیست) به سنگی دلخواه بدل کرده است چرا که حجاری و شکل دادن به سبک های مختلف معماری به آسانی صورت می گیرد. اگر شما می خواهید از سنگ آهک برای کانتر آشپزخانه استفاده کنید به دلیل اینکه سنگی شکننده است و به راحتی خراش یا لکه بر میدارد احتیاط کنید.



تراورتن



نوعی سنگ آهک است که جزء سنگهای تزیینی است. از رسوبات آبهای معدنی غارها یا چشمه های آب گرم یا از رسوبات کف دریاها و رودخانه ها تشکیل میشود. در انواع رنگها وجود دارد. تراورتن سفید از کیفیت بالاتری برخوردار است. تراورتن های رنگی بر حسب درصد رنگ دانه های اکسید آهن به رنگ قرمز، گردویی، لیمویی و غیره تقسیم میشوند. تراورتن در نمای روکار داخلی و بیرونی و همچنین برای سنگ فرش کردن مورد استفاده قرار مگیرد.





تخته سنگ


هزاران سال است که به دلیل مقاومت تزلزل ناپذیر در برابر تغییرات دمایی طبیعت در ساخت و ساز مورد استفاده قرار میگیرد. این سنگ متراکم در تن خاکستری، سبز، قرمز و حتی بنفش زمانی در ایالات متحده تولید می شد. هر چند که اغلب به عنوان کف پوش داخلی استفاده میشود(چون به راحتی به اندازه های مختلف در می آید)، به عنوان یک سنگ بادوام و مقاوم در برابر لکه آشپزخانه، محوطه دوش و سقف شومینه نیز مورد استفاده است.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : A_h
بالا