• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

ساز هنگ درام چیست؟

  • نویسنده موضوع Negin_SH
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 161
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Negin_SH

سرپرست بخش کتاب
پرسنل مدیریت
سرپرست بخش
تیزریست
کاربر VIP انجمن
کتابخوان برتر
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-06
نوشته‌ها
4,584
لایک‌ها
14,920
امتیازها
193
سن
19
محل سکونت
سومرو
کیف پول من
80,765
Points
281

آشنایی با ساز هنگ درام​

هنگ درام را شاید بتوان موفق ترین ساز ابداعی هزاره ی جدید دانست. سازی نوظهور که توسط فلکیس روهنر و سابینا شارر ابداع و در سال 2000 رسما رونمایی شد و به مرور تکامل پیدا کرد. تاریخچه هنگ درام نیز خواندنی است. این ساز که ظاهر عجیب و صدای شگفت انگیزش بسیاری را به یاد آدم فضایی ها و فیلم های علمی تخیلی می اندازد درواقع گونه ای از سازهای کوبه ای خودصداست. هنگ درام از دو صفحه بیضی شکل فلزی تشکیل شده که به صورت قرینه به هم متصل می شوند.

ساختار ساز هنگ درام​

در واقع ساختار ساز به گونه ای است که از دو بخش تشکیل شده است که هر دو بخش از استیل نیتریت ساخته می شود.
به قسمت رویین ساز هنگ درام «دینگ» گفته می شود. این رویه مرکز قرار گیری نت هاست و هریک از فرورفتگی ها نماینده یک نت است که به آنها "ناودیس" گفته می‌شود.
هنگ درام معمولا دارای یک کوک ثابت است و بیشتر به صورت دیاتونیک ساخته می شود. متداول ترین کوک هنگ درام، هنگ درام "ر مینور" است با این حال نوازندگان حرفه ای ممکن است شکل های متفاوتی را نیز به سازندگان سفارش داده و مورد استفاده قرار دهند. در حالت معمول ساز هنگ درام دارای هفت یا هشت نت است. یک نت دینگ و 7 نت دیگر که در اطراف آن پراکنده شده اند. صفحه زیرین «صفحه گو» نامیده می شود و نام حفره آن نیز "گو" است.

نت های هنگ درام​

نت اصلی ساز هنگ درام یا دینگ، پایین ترین نت از نظر اکتاو صدایی به شمار می آید که بم ترین صدا را تولید می کند. به طور کلی هر نت در ساز هنگ درام دارای یک فضای مشخصی است که به آن ناودیس tone field گفته می شود. این فضا که حفره هایی به شکل دایره یا بیضی است کمک می کند که هریک از نت ها صدایی حجیم و پایدار داشته باشند که نتیجه نهایی نواختن آن ها صدای دلنشینی است که از ساز هنگ درام می شنوید. به همین جهت مهم ترین و سخت ترین مرحله در ساخت ساز هنگ درام پس از فرم دهی های کلی این ساز، تنظیم کردن یا همان تیون کردن یا کوک کردن "نوا های" درون این حفره هاست که بیش ترین زمان و انرژی سازنده را در مراحل ساخت و تولید ساز هنگ درام به خود اختصاص می دهد.

انواع هنگ درام​

هنگ درام در واقع دو نوع اصلی دارد:

هندپن و تانگ درام
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Negin_SH

سرپرست بخش کتاب
پرسنل مدیریت
سرپرست بخش
تیزریست
کاربر VIP انجمن
کتابخوان برتر
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-06
نوشته‌ها
4,584
لایک‌ها
14,920
امتیازها
193
سن
19
محل سکونت
سومرو
کیف پول من
80,765
Points
281

آموزش ساز هنگ درام​

ساز هنگ درام نیز مانند هر ساز دیگری که دارای نت است از الگوی خاصی پیروی می کندکه به آن «گام» گفته می شود. در واقع گام الگوی فاصله نت هاست. شناخت این گام ها و خصوصیات آن ها مبحث بسیار گسترده ای است که نیاز به آموزش، تمرین و تکرار دارد. بنابراین اولین قدم در آموزش هنگ درام یادگیری ریتم شناسی است.

هنگ درام با کوبیدن دست بر روی این حفره ها و با شیوه ای خاص نواخته می شود. در عین حال ساختار ساز هنگ درام باعث شده است که با حتی سبک ترین تماس ها اثرات عمیق صدا به گوش برسد. بنابراین دومین قدم در آموزش هنگ درام یادگیری روش صحیح ضربه زدن به هنگ درام و حرکت صحیح دست ها در استفاده از نت هاست که در واقع استخوان بندی شیوه نوازندگی هنگ درام به شمار می آید. این مرحله از یادگیری هنگ درام تمرین زیادی را طلب می کند چرا که یکی از مهم ترین بخش های آموزش هنگ درام است. یادگیری تکینک های حرکت دست ها، انگشت ها و ایجاد یک الگوی صحیح، همان چیزی است که شیوه نوازندگی هنگ درام و میزان مهارت در نواختن هنگ درام را شکل می دهد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا