#ق*مار
پرسش: می خواستم بپرسم که چرا ق*مار حرام است؟
پاسخ: اولا به دلیل آثار بسیار زیانبار فردی، جمعی ق*مار بر افراد جامعه و اقتصاد آن، عقل، قرآن، روایات و اتفاق همه علمای شیعه و سنی بر عدم جواز و حرمت ق*مار می باشد.
ثانیا خدواند در قرآن ق*مار را در ردیف می گساری و بت پرستی و از کارهای پلید شیطانی دانسته و دستور به اجتناب از آن داده است؛ زیرا قمارباز و معتاد به ق*مار برای جبران شکست های خود و یا پاسخ به احساس طمع و آزمندی اش می تواند تمام سرمایه خود و خانواده اش را وسط بگذارد و زمانی که دیگر پولی برای این کار ندارد به فکر دزدی، کلاهبرداری به اشکال مختلف می افتد.
این روند ممکن است تا جایی پیش برود که پیوندهای خانوادگی را از بین ببرد و فرد را مستاصل و دچار صدمات جبران ناپذیر روانی سازد. همچنین از تفرقه و دشمنی، خشم و نفرت، جنگ و قتل، انحطاط اخلاقی، طلاق، اضطراب و نگرانی، خودکشی و هیجان های عصبی نیز به عنوان آثار شوم ق*مار م یتوان نام ببریم.
ثالثا تحقیقات و گزارشهای فراوانی که در کشورهای غیر اسلامی صورت گرفته نیز از آثار بسیار زیانبار و غیر قابل جبران ق*مار حکایت دارد؛
یک قمارباز حرفه ای به خبرنگار نیویورک تایمز گفت: «من چنان در این سوراخ گیر کرده بودم که می بایست یا بیرون آیم یا خودکشی کنم»
( نشریه انجمن امور همگانی نیویورک، ص9ـ14)
جرج واشنگتن در 1783 در مورد ق*مار یک بررسی تحلیلی انجام داد و به نتایج بسیار دقیقی دست یافت: ق*مار، مایه ویرانی بسیاری از خانواده های آبرومند و محترم و سبب از دست دادن شرف و حیثیت، و علت خودکشی است… قمارباز برنده همچنان به بُرد ادامه می دهد تا گرفتار شکست شود.
پرسش: می خواستم بپرسم که چرا ق*مار حرام است؟
پاسخ: اولا به دلیل آثار بسیار زیانبار فردی، جمعی ق*مار بر افراد جامعه و اقتصاد آن، عقل، قرآن، روایات و اتفاق همه علمای شیعه و سنی بر عدم جواز و حرمت ق*مار می باشد.
ثانیا خدواند در قرآن ق*مار را در ردیف می گساری و بت پرستی و از کارهای پلید شیطانی دانسته و دستور به اجتناب از آن داده است؛ زیرا قمارباز و معتاد به ق*مار برای جبران شکست های خود و یا پاسخ به احساس طمع و آزمندی اش می تواند تمام سرمایه خود و خانواده اش را وسط بگذارد و زمانی که دیگر پولی برای این کار ندارد به فکر دزدی، کلاهبرداری به اشکال مختلف می افتد.
این روند ممکن است تا جایی پیش برود که پیوندهای خانوادگی را از بین ببرد و فرد را مستاصل و دچار صدمات جبران ناپذیر روانی سازد. همچنین از تفرقه و دشمنی، خشم و نفرت، جنگ و قتل، انحطاط اخلاقی، طلاق، اضطراب و نگرانی، خودکشی و هیجان های عصبی نیز به عنوان آثار شوم ق*مار م یتوان نام ببریم.
ثالثا تحقیقات و گزارشهای فراوانی که در کشورهای غیر اسلامی صورت گرفته نیز از آثار بسیار زیانبار و غیر قابل جبران ق*مار حکایت دارد؛
یک قمارباز حرفه ای به خبرنگار نیویورک تایمز گفت: «من چنان در این سوراخ گیر کرده بودم که می بایست یا بیرون آیم یا خودکشی کنم»
( نشریه انجمن امور همگانی نیویورک، ص9ـ14)
جرج واشنگتن در 1783 در مورد ق*مار یک بررسی تحلیلی انجام داد و به نتایج بسیار دقیقی دست یافت: ق*مار، مایه ویرانی بسیاری از خانواده های آبرومند و محترم و سبب از دست دادن شرف و حیثیت، و علت خودکشی است… قمارباز برنده همچنان به بُرد ادامه می دهد تا گرفتار شکست شود.