• مصاحبه اختصاصی رمان کاراکال میگل سانچز کلیک کنید

بررسی وضعیت شرکت بلیزارد؛ از مشکلات و جدایی‌ها تا امید به آینده

  • نویسنده موضوع Kooki♡
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 7
  • بازدیدها 114
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مقامدار بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,883
لایک‌ها
19,111
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,447
Points
0

بررسی وضعیت شرکت بلیزارد؛ از مشکلات و جدایی‌ها تا امید به آینده​


بلیزارد روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و با حواشی و مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند که نگاهی داریم به آن‌ها و البته روز‌های پیش‌رو این شرکت.


حدود یک ماه قبل خبری منتشر شد که شاید در نگاه اول شوکه کننده به نظر می‌رسید، ولی از طرفی برای افرادی که پیگیر اخبار مرتبط با شرکت بلیزارد انترتینمنت (Blizzard Entertainment) هستند، خیلی هم عجیب نبود؛ جف کپلن، یکی از اعضای کلیدی بلیزارد که نقشی اساسی در تولید بازی‌های دنیای وارکرفت (World of Warcraft) و اورواچ (Overwatch) داشته، بعد از ۱۹ سال همکاری با این شرکت از آن جدا شد.
این جدایی با پیام‌های احساسی زیادی از طرف دوست‌داران کپلن و اعضای بلیزارد همراه شد، مثل صحبت‌هایی که آرون کِلِر، کارگردان بازی Overwatch 2 و جایگزین کپلن در گفت‌وگو با IGN مطرح کرد: «او خداحافظی خیلی صمیمانه‌ای با اعضای تیم داشت و از این گفت که چقدر به تلاش‌های آن‌ها در راه تولید بازی افتخار می‌کند و چه اعتمادی به این تیم دارد؛ تیمی که خیلی از ما فکر می‌کنیم جزو بهترین‌های صنعت بازی محسوب می‌شود. شنیدن این صحبت‌ها از زبان کسی که می‌دانید با شما تعارف ندارد و همیشه حقیقت را می‌گوید، لحظاتی واقعاً احساساتی برای تیم ایجاد کرد.»
ولی ماجرای این روزهای بلیزارد انترتینمنت در این حد هم شاعرانه نیست و حقایق پشت پرده شرکت خبر از اتفاقات دیگری می‌دهد؛ ماجراهایی که خبرنگار سایت IGN به سراغ آن‌ها رفته و پرونده‌ای برای بلیزارد تدارک دیده که دنبال کردن آن خالی از لطف نیست..
لوگوی شرکت بلیزارد

ماجراهای اخیر بلیزارد از سال ۲۰۱۸ شروع شد و هنوز هم ادامه دارد. کافی است در این مدت اخبار پیرامون بلیزارد را دنبال کرده باشید تا در جریان خروج اعضای مطرح آن قرار گرفته باشید؛ موضوعی که سران بلیزارد آن را اتفاقی طبیعی در صنعت بازی می‌دانند و از این می‌گویند که خروج اعضای قدیمی شرکت که بیش از ۱۰ سال با آن بوده‌اند، حتی نسبت به قبل کمتر هم شده است. ولی جدا شدن تعدادی از اعضای مطرح و با سابقه بلیزارد در این مدت باعث شده طرفداران نسبت به این قضیه حساس شوند و نگرانی‌های زیادی نسبت به آینده شرکت شکل بگیرد.
یکی از اعضای بلیزارد که از IGN خواسته نامش مطرح نشود، در این مورد می‌گوید: «جف کپلن آخرین فردی بود که اعضای استودیو انتظار جدایی او را داشتند و باتوجه‌به سابقه زیادی که در اینجا داشت، کمتر کسی چنین حدسی می‌زد. اکنون با رفتن کپلن، نمی‌دانم دیگر چه فرد بزرگ دیگری در استودیو باقی مانده که جدایی او بتواند در این حد سروصدا به پا کند و واقعاً کسی را با این خصوصیات در بلیزارد نمی‌شناسم.»
جدایی‌های اخیر بلیزارد دلایل مختلفی دارد. بعضی از اعضای شرکت با اینکه همچنان به تاریخچه بلیزارد و فرهنگ حاکم بر آن علاقه داشته‌اند، به خاطر تداوم کار روی یک بازی خاص برای بیش از یک دهه خسته شده‌اند و به فکر جدایی افتاده‌اند و دوست دارند در شرکتی جدید به سراغ پروژه‌های رؤیایی و دلخواه خود بروند. بعضی از آن‌ها هم احساس می‌کنند بلیزارد در ۳،۴ سال اخیر دچار افت زیادی شده و مسائلی مثل جدایی اعضای کلیدی، کاهش بودجه بازی‌ها و عرضه نشدن آثار بزرگ باعث شده آن‌ها به فکر کار در شرکت‌های دیگری بیافتند.
چنین اتفاقاتی باعث شده بلیزارد با شرایط خاصی مواجه شود که هنوز نتایج آن روی آینده این شرکت دوست‌داشتنی معلوم نیست و باید دید آن‌ها چه زمانی به دوران اوج خود برمی‌گردند.

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مقامدار بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,883
لایک‌ها
19,111
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,447
Points
0

موفقیت Overwatch؛ اتفاقی خوش‌آیند ولی زودگذر​

حدود پنج سال قبل بود که بلیزارد بازی اورواچ را منتشر کرد؛ اثری که بعد از ماجراهای ناگوار پروژه تایتان (Project Titan) و توقف تولید این بازی، حکم بازگشت شکوهمندانه‌ای را برای بلیزارد با یک IP جدید داشت. آرون کلر که هم روی پروژه تایتان و هم اورواچ کار کرده بود، با خنده از احساس رستگاری آن روزهای اعضای تیم بعد از عرضه اورواچ می‌گوید: «تولید و انتشار این بازی باعث شد احساس شکست بعد از تعطیلی پروژه تایتان را از یاد ببریم. عرضه بازی‌ای که مردم عاشق آن شوند، همیشه حس و حال فوق‌العاده‌ای به همراه دارد و وقتی در نظر بگیریم که این قضیه بعد از سرخوردگی اعضای تیم بابت کنسل شدن پروژه تایتان اتفاق افتاده بود، ل*ذت آن بیشتر هم می‌شد.»
بلیزارد به‌شدت نیاز به موفقیت اورواچ داشت تا یک بار دیگر بازگشت خود را به دوران تولید IPهای جدید و موفق جشن بگیرد؛ مخصوصاً وقتی در نظر بگیریم که بازی‌های آن سال‌های استودیو از استارکرفت 2 (StarCraft 2) و دیابلو 3 (Diablo 3) تا Heroes of the Storm، هرکدام به‌نوعی درگیر حواشی مخصوص خود شده بودند و بازی اورواچ می‌توانست پاسخ خوبی به منتقدان بلیزارد باشد.
به‌گفته یکی از اعضای بلیزارد، آن روزها از جهاتی یک رنسانس برای این شرکت محسوب می‌شد. از طرفی اورواچ به رکورددار بازی‌های بلیزارد از نظر سرعت رسیدن به ۲۵ میلیون مخاطب تبدیل شده بود و از طرف دیگر بازی هارت استون (Hearthstone) توانسته بود تحولی بزرگ در بازی‌های کارتی ایجاد کرده و به صدرنشین این سبک بازی‌ها تبدیل شود.
اواسط دهه ۲۰۱۰ از جهاتی یک دوران رنسانس برای بلیزارد بود و موفقیت بازی‌های Overwatch و Hearthstone باعث شد این شرکت بعد از مدت‌ها با آثاری جدید پذیرای دوست‌داران خود باشد
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مقامدار بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,883
لایک‌ها
19,111
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,447
Points
0
همچنین بلیزارد در آن دوران اعلام کرد که تعداد تیم‌های داخلی این شرکت از ۶ عدد به ۱۳ عدد رسیده و بخشی از آن‌ها هم در حال کار کردن روی ایده‌های جدید و تجربیات متفاوت هستند. در سال ۲۰۱۷ نیز مقدمات شروع لیگ اورواچ کلید خورد و اولین فصل آن در سال ۲۰۱۸ آغاز شد. شرایط تیم‌های بلیزارد خیلی خوب بود و به‌گفته یکی از منابع، از نظر مالی نیز هیچ مشکل و کمبودی نداشتند.
بلیزارد از گذشته به‌عنوان شرکتی مطرح بوده که با آثار بزرگ خود، تعریف جدیدی از سبک‌های مختلف را ارائه می‌دهد. از اولین نسخه وارکرفت (Warcraft: Orcs and Humans) و دیابلو، تا استارکرفت و دنیای وارکرفت، هرکدام توانسته بودند در زمان خود غوغا به پا کنند و موفقیت این بازی‌ها هم باعث شد فرهنگ خاصی پیرامون این شرکت شکل بگیرد که سبب باقی ماندن اعضای آن برای سال‌ها و حتی دهه‌ها درون شرکت شده بود.
کریس متزن، یکی از اعضای قدیمی بلیزارد در مستند کوتاهی که سال ۲۰۱۶ در مورد بازی اورواچ تولید شده بود، چنین می‌گفت: «شاید این سؤال را بپرسید که ما در بلیزارد چه کار می‌کنیم؟ آیا مشغول کار روی تولید محصولاتی برای فروش هستیم؟ بله، شاید این بخشی از ماجرا باشد ولی از طرف دیگر ما هنرمندان، مهندسان، نویسندگان و شاعرانی هستیم که همگی کنار هم به فعالیت می‌پردازیم و آثاری را ارائه می‌دهیم که هریک به‌تنهایی از پسِ تولید آن‌ها برنمی‌آییم و تنها با کار تیمی است که موفق به انجام آن می‌شویم. این همواره داستان بلیزارد بوده و همیشه با این تفکر به پیش می‌رویم که مثلاً پنج سال بعدیِ زندگی خود را کنار یکدیگر صرف انجام چه کاری خواهیم کرد.»
جف کپلن و کریس متزن در زمان حضور در بلیزارد

جف کپلن (راست) و کریس متزن
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مقامدار بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,883
لایک‌ها
19,111
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,447
Points
0
از گذشته حسی از سربلندی و افتخار بین اعضای بلیزارد وجود داشته که باعث شکل‌گیری فرهنگ خاصی درون استودیو شده و ثبات بالای بلیزارد و باقی ماندن اعضای قدیمی در آن نیز در نتیجه‌ی همین حال و هوای مخصوص بوده و اعضای جدیدتر هم پیش از پیوستن به شرکت، از طرفداران بازی‌های آن بوده‌اند. مثلاً ایان هزیکاستز، کارگردان فعلی دنیای وارکرفت پیش از ملحق شدن به بلیزارد رهبر یکی از گیلدهای این بازی بوده و به‌عنوان مدیر یکی از سایت‌های هواداری آن، روابط ن*زد*یک*ی با اعضای بلیزارد داشته است.
او در این مورد می‌گوید: «پیوستن به بلیزارد و عبور از دروازه‌های ورودی این شرکت مثل رسیدن به یک رؤیا بود؛ رؤیایی که به من اجازه داد سرگرمی خود را به یک شغل واقعی ارتقا دهم.» همچنین وایِت چنگ، کارگردان بازی Diablo Immortal از همان دوران کودکی عاشق بازی‌های بلیزارد مثل The Lost Vikings بوده و بعدها برای پیوستن به این شرکت، در عرض ۶ سال چهار بار تقاضای استخدام داد و درنهایت جذب بلیزارد شد.
با وجود سختی‌های تولید بازی، کار در بلیزارد می‌تواند فعالیتی ل*ذت‌بخش و جذاب محسوب شود. برای مثال سران بلیزارد برای مهمانی‌های مخصوص خود در تعطیلات کریسمس، پارک تفریحی دیزنی در کالیفرنیا را اجاره می‌کنند تا اعضای شرکت یک غروب خاطره‌انگیز را در آن‌جا پشت سر بگذارند. با قدم زدن درون محوطه استودیو هم می‌توان انواع و اقسام مجسمه‌ها و سازه‌های متنوع را براساس شخصیت‌های بلیزارد مشاهده کرد که با شمشیرها و سپرهای خود، یادآور تلاش‌های اعضای شرکت در راه خلق بازی‌هایی بزرگ هستند و حس خوبی به کارمندان می‌دهند. اتمسفر کاری بلیزارد هم جذابیت‌های خاص خود را دارد و اعضای شرکت هرچند باید سخت کار کنند و چالش‌های زیادی را پشت سر بگذارند، ولی این زحمات برای رسیدن به نتایج درخشان ارزشش را دارد.
اما اتفاقات سال‌های اخیر باعث شده خیلی چیزها دستخوش تغییر شوند و کار به جدایی‌ها بکشد. بخشی از ماجرا از سال ۲۰۱۸ شروع شد؛ زمانی‌که بلیزارد سرگرم کار روی دو بازی اورواچ 2 و دیابلو 4 بود، ولی هنوز آمادگی لازم برای معرفی رسمی آن‌ها را نداشت و از طرف دیگر هم تیم‌های ایده‌پرداز و خلاق شرکت، به نتیجه خاصی برای پروژه‌های نوآورانه نرسیده بودند.
مراسم بلیزکان ۲۰۱۸ باعث شد حواشی پیرامون بلیزارد از قبل هم پررنگ‌تر شود؛ جایی که از یک طرف ریمستر بازی وارکرفت 3 با نام Warcraft 3: Reforged معرفی شد و این تصور را به وجود آورد که بلیزارد می‌خواهد وقت خود را صرف کار روی بازی‌های قدیمی به‌جای تولیدات جدید کند. و از طرف دیگر هم از بازی Diablo Immortal به‌عنوان یک بازی موبایل رونمایی شد تا خیلی از طرفداران دیابلو از خود بپرسند که آیا با یک شوخی طرف هستند؟
بازی Diablo Immortal
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مقامدار بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,883
لایک‌ها
19,111
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,447
Points
0
وایت چنگ با یادآوری اتفاقات بلیزکان ۲۰۱۸ می‌گوید: «در آن زمان فکر می‌کردیم بهترین کار این است که مراسم را با معرفی بازی Diablo Immortal شروع کنیم. تصور ما این بود که هیچ استودیویی نمی‌تواند بازی‌های موبایل را با کیفیت ما بسازد و برای همین فکر می‌کردیم معرفی این نسخه از دیابلو برای طرفداران آن جذاب خواهد بود؛ مخصوصاً با درنظرگرفتن اینکه مدت‌ها از انتشار نسخه قبلی می‌گذشت و در سال ۲۰۱۸ هنوز بازی‌های دیابلو 4 و ریمستر دیابلو 2 (Diablo 2: Resurrected) هم معرفی نشده بودند.»
معرفی بازی Diablo Immortal با واکنش‌های منفی طرفداران همراه بود و اوضاع دقیقاً برخلاف انتظارات Blizzard پیش رفت
معرفی Diablo Immortal به دو دلیل با خشم دوست‌داران این مجموعه همراه شد. از طرفی آن‌ها ترجیح می‌دادند زودتر دیابلو 4 را ببینند، نه یک بازی موبایل فرعی. و از طرف دیگر سازنده اصلی بازی هم نت ایز (NetEase) معرفی شد؛ شرکتی چینی که قرار بود زیر نظر بلیزارد به تولید این اثر بپردازد. به همین دلیل درون تشکیلات خود بلیزارد هم از این بازی نه به‌عنوان یک بازی کاملاً بلیزاردی، بلکه یک محصول خارج از استودیو یاد می‌شود؛ موضوعی که البته چنگ به‌عنوان کارگردان بازی با آن مخالف است و از این می‌گوید که او و تیمش قصد دارند اثری فراتر از استانداردهای موبایلی ارائه دهند، ولی حواشی پیرامون بازی مشکلات زیادی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.
به‌گفته چنگ: «ما روش مناسبی را برای معرفی بازی و صحبت در مورد آن انتخاب نکردیم و همین قضیه روی واکنش مخاطبان تأثیر منفی گذاشت. این همواره وظیفه ما است که پروژه‌های خود را به بهترین شکل ممکن معرفی کنیم و دراین‌میان طرفداران تقصیری نداشتند که حس خوبی از بازی نگرفتند. ولی مثلاً برای معرفی Diablo 2: Resurrected بهتر عمل کردیم و توانستیم آن را به شکل مناسب‌تری معرفی کنیم.»
البته در ابتدا قرار بود Diablo 2: Resurrected در ماه ژوئن ۲۰۲۰ عرضه شود، ولی برنامه‌های بلیزارد تغییر کرد و بعد از حواشی پیرامون Warcraft 3: Reforged تصمیم گرفته شد که بیشتر روی ریمستر دیابلو 2 کار شود. و استودیو Vicarious Visions که در تولید بازی با بلیزارد همکاری می‌کند هم چند ماه قبل به بخشی از این شرکت تبدیل شد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مقامدار بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,883
لایک‌ها
19,111
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,447
Points
0
دوباره به کمی قبل برگردیم. بلیزارد بعد از ماجراهای بلیزکان ۲۰۱۸ تصمیم گرفت در رویداد سال بعد خود با ارائه نمایشی بزرگ به رفع نگرانی طرفداران خود بپردازد. آن‌ها در بلیزکان ۲۰۱۹ به سراغ معرفی بازی‌های دیابلو 4 و اورواچ 2 رفتند و تلاش کردند تا طرفداران قدیمی خود را یک بار دیگر نسبت به آینده شرکت امیدوار کنند؛ هرچند خیلی زود مشخص شد که این دو بازی هنوز راه زیادی تا انتشار در پیش دارند و در بهترین حالت هم تا پیش از سال ۲۰۲۲ آماده نمی‌شوند، یعنی سه سال بعد از معرفی. حتی فردی مثل اندرو ارکویتز، عضو ارشد گروه خدمات مالی جفریز معتقد است که شاید عرضه اورواچ 2 تا سال ۲۰۲۳ هم طول بکشد و با پنج سالگی لیگ اورواچ هم‌زمان شود.
البته با تمام این‌ها، اوضاع بلیزارد خیلی هم بد نیست و برای مثال آن‌ها چند ماه قبل با عرضه World of Warcraft: Shadowlands به موفقیت بالایی رسیدند و طبق گزارش مالی اخیر شرکت با وجود کاهش دو میلیون نفری تعداد بازیکن‌های ماهانه، درآمد آن ۷٪ افزایش پیدا کرده است.
ارکویتز عقیده دارد: «بلیزارد این روزها پروسه‌ای بلندمدت را برای تغییرات داخلی خود دنبال می‌کند که شامل جابه‌جایی‌های مدیریتی و تغییراتی در نحوه کار روی IPهای شرکت می‌شود. فکر می‌کنم در حال نزدیک شدن به آخرین مراحل این تغییرات هستیم و سال آینده شاهد رونمایی از بلیزاردی متحول‌شده خواهیم بود. بنابراین خیلی هم عجیب نیست که در این دوران تغییر و تحول، تعداد مخاطبان بازی‌های بلیزارد کمتر شوند و این قضیه خیلی هم نگران‌کننده نیست.»
بااین‌حال، بعضی از اعضای بلیزارد نظر متفاوتی دارند و عدم انتشار بازی‌های بزرگ در این مدت باعث شده آن‌ها نگرانی‌هایی نسبت به سود شرکت و پاداش و مزایای خود داشته باشند که هر سال طی دو جلسه، نسبت به نحوه کار اعضا به آن‌ها پرداخت می‌شود. به‌گفته یکی از این افراد: «اوضاع به شکلی شده که سران بلیزارد هر سال می‌گویند: (خب همان‌طور که می‌دانید، امسال در دوران رکود به سر می‌بریم و بازی‌ای را منتشر نکرده‌ایم، ولی شاید سال بعد اوضاع بهتری داشته باشیم.) البته رسیدن به این نقطه خیلی هم عجیب نبود و در همان سال ۲۰۱۸ می‌دانستیم که مدت‌ها تا انتشار بازی بزرگ بعدی بلیزارد زمان باقی مانده است.»
آرون کلر فاصله زیاد بین انتشار بازی‌های بلیزارد را قبول دارد و می‌گوید: «می‌دانم که انتظار هواداران بلیزارد برای تجربه بازی‌های جدید سخت شده و این برای ما خیلی اهمیت دارد که اورواچ 2 را در سریع‌ترین زمانی‌که امکانش وجود داشته باشد منتشر کنیم، ولی باید این را هم در نظر گرفت که بلیزارد همواره سعی می‌کند آثار خود را به بهترین شکل ممکن آماده کرده و در بهترین حالت روانه بازار کند؛ موضوعی که مخاطبان بازی‌های ما هم با آن آشنایی دارند و می‌دانند که پروسه تولید بازی‌های بلیزارد شاید طولانی باشد، ولی اعضای شرکت تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین کیفیت ممکن به خرج می‌دهند. هرچند در این راه فشار زیادی بر دوش سازندگان بازی‌ای مثل اورواچ 2 قرار دارد، ولی آن‌ها با تمام توان به فکر عرضه اثری کامل هستند که بتواند مخاطبان قبلی بازی را درکنار افراد جدید جذب خود کند.»
بسته‌ی الحاقی World of Warcraft: Shadowlands
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مقامدار بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,883
لایک‌ها
19,111
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,447
Points
0
پیش از این به پروژه‌هایی متفاوت اشاره کردیم که قرار بود توسط تیم‌هایی از بلیزارد ساخته شوند؛ آثاری که یکی از اهداف تولید آن‌‌ها، پُر کردن فاصله زیاد بین انتشار بازی‌های دیگر بود. این پروژه‌ها که بین اعضای تیم از آن‌ها به‌عنوان جعبه سیاه (Black Box) یاد می‌شود، از ابتدا به‌عنوان محصولاتی کوچک و تجربی با ایده‌های تازه در نظر گرفته شده بودند که بعدها بتوانند به بازی‌هایی بزرگ و کامل تبدیل شوند. به نظر می‌رسد تا امروز حداقل دو عدد از این پروژه‌ها کنسل شده‌اند که یکی از آن‌ها بازی شوتر اول شخصی در دنیای استارکرفت بوده و دیگری هم یک بازی موبایلی که حالتی تجربی‌تر داشته است.
یکی از پروژه‌های متوقف شده Blizzard در سال‌های اخیر، شوتر اول شخص StarCraft بوده که سازندگانش حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده بودند
به‌گفته منابعی که با IGN در ارتباط بوده‌اند، سازندگان پروژه شوتر اول شخص استارکرفت از توقف تولید آن خیلی غافلگیر شدند و انتظار چنین چیزی را نداشتند. یکی از این افراد، داستین برودر بود؛ از طراحان و کارگردان‌های قدیمی بلیزارد که روی این پروژه کار می‌کرد و پس از به بن‌بست رسیدن آن، از بلیزارد جدا شد و استودیو مون ش*ات گیمز (Moonshot Games) را تأسیس کرد تا با سرمایه‌گذاری شرکت دریم هیون (Dreamhaven) به تولید بازی بپردازد؛ شرکتی که خود آن هم توسط مایک مورهایم راه‌اندازی شده؛ یکی از بنیان‌گذاران بلیزارد که چند سال قبل از این شرکت جدا شد و اکنون در دریم هیون درکنار تعدادی دیگر از اعضای قدیمی بلیزارد به فعالیت می‌پردازد.
نباید از این نکته غافل شد که بلیزارد تنها شرکتی نیست که بین بازی‌های بزرگش، چند سال وقفه می‌افتد و خیلی دیگر از شرکت‌های صنعت بازی نیز با چنین موضوعی دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ اتفاقی که درکنار سختی‌های تولید بازی‌های عظیم، در طول یک سال گذشته با همه‌گیری ویروس کرونا بدتر هم شد و فشار بیشتری را به این صنعت وارد کرد. ولی نکته‌ای که در مورد بلیزارد نباید از یاد برد، ارتباط آن‌ها با اکتیویژن است.
بلیزارد و اکتیویژن در سال ۲۰۰۸ به یکدیگر ملحق شده و هلدینگ اکتیویژن بلیزارد را شکل دادند که این روزها سه بخش اصلی دارد و بخش مربوط‌به بلیزارد، کمترین درآمد را از آنِ خود کرده است. یعنی حتی با وجود موفقیت عظیم بازی‌هایی مثل هارت استون و اورواچ، بلیزارد همچنان نتوانسته جایگزینی برای بازی غول‌پیکر خود یعنی دنیای وارکرفت تدارک ببیند و بازی‌های بزرگ بعدی آن‌ها هم فاصله زیادی تا انتشار دارند و همین قضیه باعث شده که فشار روی این شرکت بیشتر از قبل شود.

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مقامدار بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,883
لایک‌ها
19,111
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,447
Points
0

خروج از بلیزارد و حرکت به سمت استودیوهای مستقل​

تنها مدت کوتاهی پس از انتشار موفقیت‌آمیز بازی اورواچ بود که کریس متزن، عضو با سابقه بلیزارد از این شرکت جدا شد. او از اوایل دهه ۱۹۹۰ همراه بلیزارد بود و درکنار کار روی بازی وارکرفت 2، طراح ارشد بازی استارکرفت نیز محسوب می‌شد و همین‌طور یکی از بزرگ‌ترین نقش‌ها را در تولید بازی وارکرفت 3 داشت.
متزن چند ماه پس از جدایی از بلیزارد، به این قضیه اشاره کرد که خداحافظی با این شرکت واقعاً کار سختی بوده ولی او در این مدت فشار زیادی را تحمل می‌کرده است: «در طول این سال‌ها واقعاً تحت فشار شدیدی بودم و انتظارات از من در پروژه‌های مختلف خیلی زیاد بود. بنابراین نیاز به یک تغییر بزرگ در زندگی خودم داشتم و می‌خواستم کمی از این فشار سنگین خلاص شوم و استراحت کنم.»
خستگی بر اثر فشار کاری بیش از حد در دنیای تکنولوژی موضوعی رایج محسوب می‌شود، مخصوصاً در صنعت بازی که کرانچ و اضافه‌کاری به‌حدی زیاد شده که خیلی از استودیوها بدون آن به جایی نمی‌رسند. این قضیه در بلیزارد هم به چشم می‌خورد و وقتی در نظر بگیریم که اعضای این شرکت گاهی اوقات برای یک دهه یا حتی بیشتر روی یک بازی خاص کار می‌کنند، خستگی و دلزده شدن آن‌ها از این کار هم قابل پیش‌بینی است.
چنگ هم پیش از شروع کار روی Diablo Immortal چنین حسی پیدا کرده و ۱۰ سال حضور در تیم تولید بازی دیابلو 3، باعث خستگی بیش از حد او شده بود: «دلم برای کار کردن روی یک پروژه کوچک‌تر تنگ شده بود و هرچند می‌دانستم که Diablo Immortal هم برای همیشه کوچک باقی نمی‌ماند، ولی دوست داشتم در لحظه تولد پروژه و سال‌های اول تولید آن همراه یک تیم جمع و جور روی بازی کار کنم. البته این روزها دیگر تیم کوچکی نداریم، ولی هنوز حال و هوای پروژه با آثار عظیم بلیزارد متفاوت است و به این تغییر وضعیت بعد از ۱۰ سال فعالیت در تیم‌های بزرگ بلیزارد نیاز داشتم.»
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا