• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

معماری شهر سازی در خارج کشور

  • نویسنده موضوع Tanin
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 7
  • بازدیدها 162
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Tanin

مدیر بازنشسته آواتار
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-07
نوشته‌ها
1,815
لایک‌ها
8,602
امتیازها
63
محل سکونت
خونمون=)
کیف پول من
3,202
Points
0

مقدمه​

تحصیل در رشته شهرسازی


رشته شهرسازی از رشته های مهندسی زیر شاخه گروه ریاضی و فیزیک می باشد که در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. رشته شهرسازی در واقع رشته میان رشته ای بوده بدین معنا که از تلفیق علوم مختلف چون علوم انسانی، هنر، علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی شکل گرفته است. دانشجویان رشته شهرسازی با مفاهیمی چون زیبایی شناسی، روانشناسی محیط، رنگ شناسی، قانون استفاده از رنگ ها، فرهنگ و تاریخ، مردم شناسی، جامعه شناسی، اقتصاد شهری و مدیریت امور شهری آشنا می‌شوند.

در گذشته های دور زمانی که هنوز تمدن ها شکل نگرفته بودند، انسان ها در حاشیه رودخانه ها شروع به سکونت کردند، با گذشت زمان انسان ها متوجه شدند که تراکم نشینی باعث می شود بهتر بتوانند نیازهای یکدیگر را برطرف کنند، از این رو در حاشیه رودخانه ها شهرهای جدید شکل گرفته اند و تمدن ها پدید آمدند. با گذشت زمان تراکم نشینی باعث به وجود آمدن مشکلاتی شد به عنوان مثال با توسعه شهرها انسان ها باید به فکر چاره برای انتقال آب آشامیدنی می‌افتادند، از این رو ابداعات و نوآوری های بشر برای توسعه شهرنشینی پدید آمد، از این روست که می گویند؛ شهرسازی رشته ای است که به افزایش سطح کیفیت زندگی مردم کمک می کند و در پی یافتن راه چاره برای مقابله با مشکلات زندگی شهرنشینی می باشد.

برای اداره، طراحی و ساخت فضاهای شهری به متخصصین مختلفی از جمله روانشناس، جامعه شناس، مردم شناس، مهندس عمران، معمار، و مدیر نیازمند می باشیم، مهندسین شهرسازی در رأس این متخصصین قرار گرفته و متخصصین نامبرده باید با مهندس شهرسازی برای طراحی و مدیریت شهر برنامه ریزی نمایند.

متخصصین مهندسی شهرسازی با تعیین چهارچوب های کلی و با توجه به پارامترهای مختلف از جمله پارامترهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، جامعه شناختی فضای شهری را طراحی می‌نمایند. متخصصین شهرسازی علاوه بر پارامترهای ذکر شده باید پارامترهای دیگری نظیر تراکم یا واحد نفر درسطح، عوامل زیست محیطی و جغرافیایی را در نظر بگیرند. وظایف و فعالیت های متخصصین مهندسی شهرسازی بر روی کیفیت سطح زندگی مردم شهر تاثیر مستقیم دارد؛ به عنوان مثال متخصصین شهرسازی می‌توانند برای افزایش سطح استانداردهای زندگی شهر نشینی تدابیری را بیندیشند، به عنوان مثال بسیاری از ساکنان شهرهای بزرگ از ترافیک های سنگین گله مند می باشند، متخصصین شهرسازی می‌توانند با طراحی شبکه های حمل و نقل درون شهری به کنترل ترافیک کمک کرده و حجم ترافیک کلان شهرها را به طور قابل توجهی کاهش دهند. در ادامه با رشته مهندسی شهرسازی و چیستی آن بیشتر آشنا خواهید شد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : Tanin

Tanin

مدیر بازنشسته آواتار
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-07
نوشته‌ها
1,815
لایک‌ها
8,602
امتیازها
63
محل سکونت
خونمون=)
کیف پول من
3,202
Points
0

درباره رشته شهرسازی​

رشته شهرسازی جزو رشته هایی می‌باشد که علاقه مندان زیادی داشته اما با این حال کسانی که می‌خواهند این رشته را انتخاب نمایند سوالات زیادی در خصوص این رشته دارند.

یکی از سوالات افرادی که می خواهند وارد رشته شهرسازی شوند این است که فعالیت های این رشته در چه زمینه هایی می‌باشد؟ و یا این که چگونه می توان از طریق رشته شهرسازی به جامعه خدمت کرد؟

ما با ذکر چند مثال فعالیت های رشته شهرسازی را برای شما شرح خواهیم داد.

شاید تا به حال برای شما پیش آمده باشد از آلودگی های صوتی و محیطی که در اثر حفاری های متعدد در معابر اصلی و فرعی شهر به وجود می آیند به ستوه آمده باشید. اجرای تونل تاسیسات شهری توسط مهندسین شهرسازی باعث کاهش آلودگی های صوتی و محیطی شده و آرامش را به شهروندان بازگردانده است. از طریق اجرای تونل تاسیسات شهری می توان کابل های برق، لوله های انتقال آب، لوله های انتقال گ*از را به صورت زیر زمینی احداث کرد بدون اینکه هیچ گونه آلودگی صوتی و محیطی در سطح شهر ایجاد شود.

مسیرهای بین شهری در قدیم الایام مسیرهایی صعب العبور و طولانی بوده است، متخصصینی از مهندسی شهرسازی به کمک راهسازان توانسته اند مسیرهای بین شهری ایجاد نمایند که این مسیرها علاوه بر سهل العبور بودن باعث کوتاه شدن مسیر بین شهرها نیز شده است.

تونل تاسیسات مشترک در شهر پوتراجایا در کشور مالزی نمونه های پیشرفته از تونل تأسیسات شهری می‌باشد که باعث انتقال راحت تاسیسات و کابل های انتقال برق شده است.

پیشرفته ترین تاسیسات زیربنایی در کشور سنگاپور در خلیج مارینا صورت گرفته است که نمونه ای بارز از پیشرفت رشته شهرسازی در این کشور می‌باشد.

به طور کلی مدیریت کلان شهرها مبحث بسیار پیچیده ای می باشد که باید از ابعاد گوناگون مورد بررسی قرار گیرد، رشته مهندسی شهرسازی گرایش برنامه ریزی شهری به خوبی به مباحث مربوط به مدیریت کلان شهرها می‌پردازد.

تونل تاسیسات مشترک شهری در پراگ جمهوری چک به گونه ای جالب و جذاب طراحی شده است که باعث افزایش جذب توریست در این شهر شده است، با استفاده از این تونل تاسیسات امکان انتقال لوله های آب، لوله های نو*شی*دنی به رستوران ها، کابل های مخابرات، کابل های اینترنت، کابل های ولتاژ قوی، کابل های بخار و کابل های ولتاژ ضعیف فراهم شده است. خط ریلی راه آهن در این تونل تاسیسات وظیفه جابجایی بازدیدکنندگان را برعهده دارد، شهر پراگ از این طریق توانسته است درآمدی برای شهرداری نیز کسب نماید.

متخصصین شهرسازی به صورت کلی می‌توانند در جذب توریست و گردشگر موثر واقع شوند، از آنجا که متخصصین شهرسازی طراحی و فضاسازی شهرها را بر عهده دارند می توانند به گونه ای این کار را انجام دهند که باعث جذب توریست از مناطق مختلف جهان شود. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که زیباسازی شهرها باعث جذب توریست نشده و عوامل متعدد دیگری نیز دخیل می باشند. کنترل ترافیک شهر، طراحی اصولی شبکه حمل و نقل درون شهری، امکانات شهر و تمیزی شهر از جمله پارامترهای موثر در جذب توریست می باشد که مهندسین شهرسازی در اجرای اصولی پارامترهای ذکر شده دخیل می باشند و می توانند با برنامه ریزی اصولی بحث جذب گردشگر و ورود ارز به داخل کشور شوند.

به طور کلی رشته شهرسازی رشته ای کارآمد است که برای اداره، طراحی فضا، ساخت بناها در سطح شهر، ایجاد شهرک های جدید، تعیین کاربری اراضی، تعیین محدوده و برنامه ریزی برای کنترل فعالیت های مختلف در شهر بدان نیازمند می باشیم. بدون شک هر کشوری که در رشته شهرسازی پیشرفت کرده باشد، می تواند شهرهایی آبادتر و پیشرفته تر ایجاد کرده و مردمان آن نیز از سطح استانداردهای بالای زندگی برخوردار باشند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Tanin

Tanin

مدیر بازنشسته آواتار
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-07
نوشته‌ها
1,815
لایک‌ها
8,602
امتیازها
63
محل سکونت
خونمون=)
کیف پول من
3,202
Points
0

جایگاه رشته شهرسازی​

همانطور که قبلاً نیز گفته شد رشته شهرسازی رشته ای است که برای مدیریت صحیح شهر و طراحی اصولی شهر بدان نیازمند می‌باشیم.

بدون شک مهم ترین دغدغه مسئولین شهری باید افزایش سطح کیفی زندگی مردم شهر و افزایش سلامت روان و جسم آنها باشد. اگر برای مدیریت شهر طبق اصول پیش نرویم، عواقب جبران ناپذیری برای شهرنشینان به وجود خواهد آمد. به عنوان مثال اگر برای اجرای طرح و یا پروژه ای اثر آن بر محیط زیست را بررسی نکنیم، ممکن است آلودگی های زیادی در آب و هوا به وجود آید و سلامت جسم مردم شهر را تهدید نماید.

اگر در طراحی شبکه حمل و نقل درون شهری طبق اصول عمل نکنیم، در مدت زمان کوتاهی با حجم ترافیک های سنگین مواجه خواهیم شد و در نتیجه وقت زیادی از افراد در پشت ترافیک های سنگین تلف شده و از نظر روحی نیز دچار فشار می‌شوند.

اگر در مدیریت کلان شهرها از متخصصین شهرسازی استفاده نشود، به زودی در شهر هرج و مرج های زیادی به وجود خواهد آمد. پس بدیهی است که برای مدیریت صحیح شهر خصوصا کلان شهرها نیازمند متخصصین می‌باشیم که بر این امور مسلط بوده و می‌توانند سایر متخصصین را به خوبی هدایت نمایند.

همین امر جایگاه مهندسین شهرسازی را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

متاسفانه رشته شهرسازی هنوز به جایگاه واقعی خود در ایران نرسیده بسیاری از متخصصین و نخبگان این رشته برای اداره امور شهرها هنوز به کار گرفته نشده‌اند. ایران برای توسعه شهری خود نیازمند مهندسین شهرسازی می‌باشد و بدون وجود مهندسین شهرسازی نمی تواند برنامه های توسعه شهری را اجرا نماید.

هرچقدر کشورها پیشرفته تر باشند، جایگاه مهندسین شهرسازی در آن کشورها رفیع تر خواهد بود. مهندسی شهرسازی در کشورهای پیشرفته چون فرانسه، استرالیا، کانادا و آمریکا در جایگاه بسیار بالایی قرار داشته به طوری که مهندسی شهرسازی را برتر و بالاتر از سایر رشته های مهندسی می دانند و عقیده دارند سایر رشته های مهندسی در زیر سایه مهندسی شهرسازی می توانند فعالیت نمایند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Tanin

Tanin

مدیر بازنشسته آواتار
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-07
نوشته‌ها
1,815
لایک‌ها
8,602
امتیازها
63
محل سکونت
خونمون=)
کیف پول من
3,202
Points
0

زبان تحصیل رشته شهرسازی​

زبان تحصیل در کشور های مختلف با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. میزان جذب دانشجویان بین المللی یک کشور، ملیت اساتید دانشگاه ها در یک کشور، میزان آشنایی مردم یک کشور با زبان های خارجی از این دست عوامل تعیین کننده می باشد. زبان تحصیل در یک کشور لزوما زبان رسمی کشور نمی‌باشد؛ به عنوان مثال زبان رسمی در کشور اتریش زبان آلمانی بوده در صورتی که دانشگاه‌ های این کشور به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌نمایند. برخی از مواقع با وجود انگلیسی بودن زبان تحصیل در یک کشور برای کار و زندگی نیازمند این هستید، که به زبان دیگری غیر از انگلیسی نیز مسلط شوید.

به عنوان مثال اگر قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارید باید بدانید که زبان تحصیل در این کشور به صورت آلمانی و انگلیسی بوده اما برای کار و زندگی شما نیاز به یادگیری زبان آلمانی نیز دارید، پس اگر وقت کافی برای یادگیری دو زبان ندارید؛ بهتر است تصمیم قطعی خود را درخصوص کشور مقصد بگیرید و هرچه سریع تر زبان تحصیل آن کشور را فرا بگیرید. به عنوان مثال اگر قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارید؛ بهتر است یادگیری زبان آلمانی را در اولویت قرار دهید؛ زیرا با یادگیری زبان آلمانی شانس شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور آلمان افزایش می‌یابد از طرفی به راحتی می‌توانید در این کشور کار کرده و زندگی کنید.

یادگیری زبان آلمانی باعث می‌شود که بتوانید به چند کشور دیگر نیز تقاضای تحصیل دهید. به عنوان مثال شما با مدرک زبان آلمانی می توانید به دانشگاه های اتریش، برخی از دانشگاه‌های ترکیه و برخی از دانشگاه های سوئیس درخواست دهید، که اگر با اخذ بورسیه تحصیلی شما در کشور آلمان موافقت نشد شانس ادامه تحصیل در کشورهای دیگر را نیز داشته باشید. زبان تحصیل در کشور ایتالیا نیز به صورت ایتالیایی و انگلیسی بوده و شما با تسلط داشتن به زبان انگلیسی به راحتی می توانید برای اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در کشور ایتالیا اقدام نمایید.

کشور اسپانیا نیز از کشورهای است که مورد توجه دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل می باشد. زبان تحصیل در کشور اسپانیا اسپانیایی و انگلیسی بوده و شما می‌توانید با مدرک زبان انگلیسی اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی در اسپانیا نمایید. توجه داشته باشید که زبان اسپانیایی از لحاظ تعداد گویشوران دومین زبان در دنیا می‌باشد و شما ناچارید بعد از اقامت و اخذ بورسیه تحصیلی در اسپانیا برای داشتن زندگی راحت تر و تعامل بیشتر با مردم آنجا زبان اسپانیایی را نیز یاد بگیرید. این نکته را مد نظر داشته باشید که با یادگیری زبان اسپانیایی می توانید رزومه خود را به صورت قابل توجهی ارتقا داده و شانس تحصیل و کار را در کشورهای مختلف نیز به دست آورید؛ به عنوان مثال به غیر از اسپانیا زبان تحصیل در مکزیک و آرژانتین نیز اسپانیایی بوده و شما با یادگیری زبان اسپانیایی می‌توانید برای کشورهای اسپانیا، مکزیک و آرژانتین تقاضای ادامه تحصیل دهید.

اگر هنوز تصمیم نگرفته اید که به کدام کشورها مهاجرت نمایید؛ بهتر است که دوره های زبان انگلیسی خود را شروع نمایید؛ بعد از اینکه برای آزمون آیلتس یا تافل به خوبی آماده شده‌اید می‌توانید با توجه به موقعیت و شرایط فعلی خود کشور مورد نظر را برای مهاجرت انتخاب نمایید. با مراجعه به موسسه مهاجرتی اعزام دانشجو می‌توانید برای مهاجرت به خارج از کشور تصمیم گیری نمایید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Tanin

Tanin

مدیر بازنشسته آواتار
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-07
نوشته‌ها
1,815
لایک‌ها
8,602
امتیازها
63
محل سکونت
خونمون=)
کیف پول من
3,202
Points
0

وظایف مهندس شهرسازی​

برای آشنایی بیشتر با رشته شهرسازی بهتر است که با وظایف این رشته آشنایی پیدا کنید، ما به صورت لیست وار وظایف مهندسین شهرسازی را جمع آوری کرده و در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  • مطالعه و بررسی عوامل توسعه دهنده شهرها
  • کاهش مشکلات شهری و افزایش سطح کیفی زندگی مردم و شهر
  • پاسخگویی به نیازهای عمومی مردم شهر
  • برنامه ریزی شبکه ها و تاسیسات زیر ساختی مثل آب برق تلفن
  • تعیین کاربری اراضی و برنامه ریزی برای آنها
( به عنوان مثال با توجه به موقعیت اراضی، مهندس شهرساز تعیین می کند که این مکان مناسب احداث چه مجتمع هایی می‌باشد. )

  • برنامه ریزی حمل و نقل
  • برنامه ریزی اقتصادی شهر
  • برنامه ریزی اجتماعی شهر
  • برنامه ریزی محیط زیست
مهندس شهرساز اثرات سوء انسان بر محیط زیست را بررسی کرده و پروژه های شهری را که با محیط زیست سازگار باشند را طراحی می نماید. به عنوان مثال در کنترل ترافیک به دنبال راهکارهایی برای کاهش مصرف سوخت می‌باشند. )

  • طراحی سه بعدی شهر
  • ارتقای کیفیت شهر از لحاظ خدمات رفاهی، آب و هوا، کنترل ترافیک، فضا و بدنه شهر و…
  • تهیه طرح و نقشه های شهری و منطقه ای
  • انجام پروژه هایی از قبیل ساخت محوطه، پارکینگ، تفکیک اراضی، طراحی این مکان ها و تعیین بهترین محل برای آنها
  • نظارت مستقیم بر اجرای پروژه های شهری اعم از پروژه های شهرسازی ساختمانی و غیره
  • فعالیت به عنوان مشاور مسئولین امور شهری
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Tanin

Tanin

مدیر بازنشسته آواتار
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-07
نوشته‌ها
1,815
لایک‌ها
8,602
امتیازها
63
محل سکونت
خونمون=)
کیف پول من
3,202
Points
0

هزینه تحصیل در رشته شهرسازی​

افرادی که در رشته شهرسازی تحصیل می‌کنند می‌توانند مهارت‌های بی‌شماری را بیاموزند. مانند: مدیریت نقاط تاریخی و فرهنگی، طراحی و مدیریت، تخصص در کاربری اراضی، مدیریت و طراحی خدمات اجتماعی، طراحی زیر ساخت‌ها. اما لازم به ذکر است که رشته شهرسازی دپارتمان مخصوص به خود را ندارد و معمولا این رشته در دپارتمان معماری یا عمران تدریس می‌شود. هزینه تحصیل در این رشته بستگی به نوع دانشگاهی دارد که متقاضیان انتخاب می‌کنند. زیرا میزان هزینه بسته به کشور و دانشگاه مورد نظر متفاوت است. اما به طور کلی دانشجویان رشته شهرسازی باید مبلغی بالغ بر 7 تا 22 هزار دلار را برای یک سال تحصیلی در نظر بگیرند.

دانشجویان در این رشته می‌توانند با توجه به شرایط و قوانین کشوری که در آن تحصیل می‌کنند در مدت زمان دانشجویی ویزای کار دریافت کرده و به صورت نیمه وقت شروع به کار کنند تا کمک هزینه‌ای برای ادامه تحصیل داشته باشند. هم‌چنین دانشجویان می‌توانند از بورسیه‌های متعددی که برای آنان در نظر گرفته شده است استفاده کنند. بورسیه تحصیلی در رشته شهرسازی بیشتر برای افرادی در نظر گرفته شده است که در مقاطع تکمیلی تحصیل می‌کنند.

البته یک راه دیگر برای تامین هزینه رشته شهرسازی وجود دارد و این است که دانشجویان در مقطع دکترا می‌توانند به عنوان استاد دستیار یا دستیار تحقیق و پژوهش در محیط دانشگاه کار کرده و هزینه‌های دانشجویی خود را تامین کنند. هم‌چنین مدارکی که برای پذیرش در این رشته تحصیلی وجود دارد شامل: نمره قبولی در آیلتس یا تاقل، معدل بالای 70، انگیزه نامه برای قبولی در این رشته و هم‌چنین توصیه نامه‌ای از سوی اساتید معتبر دانشگاهی. لازم به ذکر است که رقابت در این رشته تحصیلی بالا است و افراد باید برای پذیرش در رشته شهرسازی تمام تلاش خود را به عمل آورند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Tanin

Tanin

مدیر بازنشسته آواتار
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-07
نوشته‌ها
1,815
لایک‌ها
8,602
امتیازها
63
محل سکونت
خونمون=)
کیف پول من
3,202
Points
0

اخذ پذیرش در رشته شهرسازی​

مهم ترین دغدغه دانشجویان نخبه‌ای که قصد مهاجرت تحصیلی دارند روش های اخذ پذیرش می‌باشد؛ برخی از دانشجویان با وجود اینکه شرایط بورس شدن را دارند؛ اما به دلیل این که فکر می‌کنند راه سخت و پیچیده ای را در پیش دارند از تلاش برای اخذ بورسیه تحصیلی منصرف می‌شوند. با وجود اینکه روش های اخذ پذیرش مراحل و پروسه ای پیچیده دارند؛ اما به قدری پیچیده نیستند که دانشجویان توانمند و نخبه بخواهند از پذیرش منصرف شوند. برای آشنایی با روش های مراحل اخذ پذیرش تحصیلی می توانید به یک موسسه مهاجرتی که در اعزام دانشجو به خارج از کشور سابقه و تجربه ای طولانی دارد مراجعه نمایید؛ مراجعه به موسسات مهاجرتی و استفاده از تجارب مشاوران آنها می‌تواند مسیر شما را برای اخذ پذیرش بسیار هموار نماید. ما در این مطلب به صورت خلاصه روش های اخذ پذیرش تحصیلی را برای شما بیان خواهیم کرد.

اگر تصمیم شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور قطعی می‌باشد باید حداقل یک سال زمان برای این مورد صرف نمایید. نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که خودتان را به چند دانشگاه یا یک کشور محدود ننمایید؛ بهتر است با اساتید و دانشگاه های مختلف در سراسر جهان مکاتبه داشته باشید. بهتر است کشورها و دانشگاه هایی را انتخاب نمایید که تقریبا شرایط مشابهی داشته باشند و یا حداقل زبان تحصیل در آنها مشترک باشد؛ زیرا شما وقت زیادی را باید صرف تقویت زبان و آزمون های زبان نمایید؛ فرض کنید که بخواهید همزمان برای دانشگاه های آلمان و ایتالیا پذیرش بگیرید؛ دانشگاه های آلمان کسانی را که به زبان آلمانی مسلط باشند در اولویت پذیرش قرار می‌دهد اگر شما صرفاً بر روی دانشگاه های آلمانی زبان در جهان تمرکز نمایید موفق تر عمل خواهید کرد تا این که بخواهید همزمان بر روی دانشگاه های آلمانی زبان و انگلیسی زبان تمرکز کنید مگر اینکه از قبل به چند زبان زنده دنیا مسلط باشید.

قبل از اینکه بخواهید با دانشگاهی مکاتبه نمایید مطمئن شوید که دانشگاه در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران قرار دارد زیرا اگر در دانشگاهی ادامه تحصیل دهید که مورد تایید وزارت علوم ایران نباشد؛ ممکن است در آینده ایران دچار مشکل شوید و یا هنگام بازگشت به ایران با مشکل شغلی و تحصیلی روبه‌رو شوید. در خصوص مدرک زبان قابل تایید دانشگاه های مقصد تحقیق نمایید؛ مثلا برخی از دانشگاه ها مدرک زبان تافل برخی مدرک زبان آیلتس و برخی نیز مدرک تخصصی زبان خود آن کشور را مثل کشورهای فرانسه، آلمان و اتریش را قبول دارند.

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای اخذ پذیرش: بعد از اینکه دانشگاه، کشور و رشته و مقطع تحصیلی خود را انتخاب کردید؛ و با دانشگاه و اساتید مختلف مکاتبه نمودید و نوبت به ارسال مدارک رسید باید مدارکی از جمله مدرک بین المللی زبان، مدارک تحصیلی ترجمه شده، رزومه، مقالات علمی، کتاب های ترجمه شده یا کتاب های تالیف شده، ریز نمرات ترجمه شده، توصیه نامه اساتید و انگیزه نامه را به همراه مدرک قبولی در آزمون جی آر ای جنرال را به سفارت آن کشور ارسال نمایید. دقت نمایید که مدارک شما باید توسط دادگستری تایید شده و مهر شده باشد؛ کشورهایی مثل آمریکا که در ایران سفارت خانه ندارند نیاز به تاییدیه دادگستری ایران ندارند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Tanin

Tanin

مدیر بازنشسته آواتار
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-07
نوشته‌ها
1,815
لایک‌ها
8,602
امتیازها
63
محل سکونت
خونمون=)
کیف پول من
3,202
Points
0

بورسیه تحصیلی رشته شهرسازی​

یکی از سوالات و دغدغه های دانشجویان نخبه رشته شهرسازی در خصوص امکان بورسیه شدن و چگونگی اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های معتبر جهان می‌باشد.

دانشجوهایی که ایده های جدید دارند و تمایل دارند در بستری تحصیل نمایند که امکان اجرای ایده های آنها فراهم باشد؛ بیش از همه به اخذ بورسیه تحصیلی فکر می کنند. تحصیل در دانشگاه هایی که در زمینه شهرسازی سرآمد دیگر دانشگاه های جهان می باشند و برای تدریس از نوین ترین فناوری های روز دنیا استفاده می‌کنند؛ آرزوی هر دانشجوی نخبه می‌باشد.

امکان بورس شدن تقریباً برای تمام رشته های تحصیلی وجود دارد از آنجا که رشته شهرسازی در کشورهای پیشرفته بیش از سایر رشته های مهندسی و غیر مهندسی مورد توجه قرار گرفته است؛ این امکان بیشتر فراهم شده است.

تحصیل در یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های دولتی ایران، تالیف و ترجمه کتاب های مختلف در زمینه شهرسازی، چاپ مقاله در ژورنال های معتبر علمی، داشتن سوابق تحصیلی و کاری در زمینه شهرسازی، مسلط بودن به نرم افزار های طراحی سه بعدی شهرسازی و داشتن مدرک معتبر در این زمینه مانند مدارک فنی و حرفه ای، اخذ معرفی نامه از یکی از اساتید برتر و درجه یک در رشته شهرسازی، کسب نمره بالای زبان در آزمون آیلتس یا تافل، داشتن مهارت های مختلف ورزشی و هنری از شرایطی است که امکان بورسیه شدن در برترین دانشگاه های شهرسازی جهان را برای شما فراهم می‌کند.

ایران دوره های بورس اعزام به خارج از کشور را برای دوره دکتری شهرسازی فراهم آورده است؛ در صورتی که جزو دانشجویان نخبه می باشید می توانید از این امتیاز استفاده نمایید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگر از طرف ایران بورسیه تحصیلی اخذ نمایید باید پس از اتمام دوره تحصیل بلافاصله به ایران باز گردید؛ در واقع امکان اخذ اقامت در کشور محل تحصیل برای شما وجود نخواهد داشت. اگر تمایل دارید که پس از اتمام تحصیل برای اخذ اقامت در کشور محل تحصیل اقدام نمایید؛ باید از طرف کشور مقصد بورسیه تحصیلی را اخذ نمایید. در صورت احراز شرایط شما می توانید بعد از اتمام تحصیل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر داده و اقامت کشور مد نظر را اخذ نمایید.

اخذ بورسیه تحصیلی فقط برای مقاطع ارشد و دکتری نبوده بلکه شما می‌توانید برای دوره لیسانس شهرسازی بورسیه تحصیلی دریافت نمایید؛ اخذ بورسیه تحصیلی مقطع لیسانس شهرسازی راحت تر از مقطع ارشد و دکتری می‌باشد. داشتن معدل بالا در مقطع دیپلم، کسب نمره بالای زبان در آیلتس یا تافل، کسب مهارت های ورزشی و هنری مختلف می تواند شانس شما را برای اخذ بورسیه تحصیلی لیسانس شهرسازی افزایش دهد. دقت نمایید که برای تحصیل رایگان در مقطع لیسانس در برخی از کشورها شما باید در کنکور سراسری ایران پذیرفته شوید و بعد از گذراندن یک دوره یک تا دو ساله در دانشگاه های ایران اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی نمایید. برای آشنایی با شرایط امکان بورسیه شدن در مقطع لیسانس شهرسازی می‌توانید به موسسه مهاجرتی اعزام دانشجو مراجعه نمایید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Tanin
بالا