• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

بیوگرافی دوآ لیپا

  • نویسنده موضوع Negin_SH
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 477
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Negin_SH

سرپرست بخش کتاب
پرسنل مدیریت
سرپرست بخش
تیزریست
کاربر VIP انجمن
کتابخوان برتر
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-06
نوشته‌ها
4,577
لایک‌ها
14,863
امتیازها
193
سن
19
محل سکونت
سومرو
کیف پول من
79,985
Points
277
دوا لیپا خواننده و ترانه‌نویس انگلستانی است.
دوا لیپا زادهٔ ۲۲ اوت ۱۹۹۵ در لندن در خانواده مسلمان آلبانیایی‌تبار که در سال ۱۹۹۰ از جمهوری کوزوو و از شهر پریشتیا به لندن مهاجرت کرده بودند به دنیا آمد. او در مدرسه Sylvia Young Theatre School به صورت نیمه وقت درس می‌خواند،و در سال ۲۰۰۸ همراه با خانواده‌اش به کوزوو بازگشت.

او پس از کار به عنوان یک مدل، در سال ۲۰۱۵ قراردادی با گروه موسیقی وارنر بست و در سال ۲۰۱۷ نخستین آلبوم با نام خود را منتشر کرد. این آلبوم به رتبه سوم در جدول آلبوم‌های بریتانیا رسید و نه تک‌آهنگ از آلبوم، از جمله «اون شخص موردنظر»، «اهمیت نمی‌دهم» و تک‌آهنگ رتبه یک بریتانیا و رتبه ششم ایالات متحده آمریکا «قوانین جدید» حاصل شد. در سال ۲۰۱۸، لیپا برنده جایزه هنرمند زن بریتانیایی و بهترین هنرمند جدید از جایزه بریت شد.

تک‌آهنگ «یه ب*وسه» با کالوین هریس که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، به رتبه اول در بریتانیا رسید و به طولانی‌ترین تک‌آهنگ رتبه اول برای یک هنرمند زن در سال ۲۰۱۸ تبدیل شد. این تک‌آهنگ در سال ۲۰۱۹ جایزه ترانه سال سال بریت را به‌دست‌آورد. در سال ۲۰۱۹، او همچنین جایزه گرمی برای بهترین هنرمند جدید و «الکتریسیته»، یک همکاری با سلک سیتی جایزه بهترین ضبط ر*ق*ص را دریافت کرد. موفقیت تک‌آهنگ‌های آلبوم نخست، به او کمک کرد تا به یکی از پرطرفدارترین آلبوم‌های اسپاتیفای تبدیل شود و به گواهینامه‌های فروش پلاتین دست یابد. دومین آلبوم استودیویی او، نوستالژی آینده، در مارس ۲۰۲۰ منتشر شد و با تحسین منتقدان همراه بود. این نخستین آلبوم رتبه اول لیپا در بریتانیا است؛ تک‌آهنگ اصلی آن، «حالا شروع نکن» به یکی از موفق‌ترین تک‌آهنگ‌های ۲۰۲۰ تبدیل شد؛ این یکی از چهار ترانه (تنها ترانه از یک هنرمند زن) است که تمام سال ۲۰۲۰ را در جدول ۱۰۰ آهنگ د*اغ بیلبورد گذرانده‌است. این ترانه به رتبه دوم در دو جدول تک‌آهنگ‌های بریتانیا و ۱۰۰ آهنگ د*اغ بیلبورد ایالات متحده رسید.

لیپا افتخارات گوناگونی را دریافت کرده‌است، از جمله دو جایزه گرمی، سه جایزه بریت، دو جایزه موسیقی ام‌تی‌وی اروپا و یک جایزه موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی. او همچنین نامزد دریافت سه جایزه موسیقی بیلبورد و سه جایزه موسیقی آمریکا شده‌است.


در ژانویه ۲۰۱۸ لیپا اعلام کرد که در پنج بخش جشنواره جایزه بریت نامزد شده، او در بخش‌های بهترین خواننده زن بریتانیا، بهترین آلبوم سال، بهترین آهنگ سال بریتانیا و بهترین موزیک ویدئو سال بریتانیا نامزد شده. این اولین باری است که یک هنرمند زن در پنج بخش جشنواره جایزه بریت نامزد می‌شود. وی همچنین برنامه‌ریزی کرده‌است که در مراسم اعطای جوایز اجرا داشته باشد. لیپا در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که کار خود را روی آلبوم دوم خود شروع کرده‌است. لیپا با امنیک کسی که پیشتر متن ترانه IDGAF خود را با وی نوشته‌است، همکاری می‌کند.


*عکس‌های دوآ لیپا*

5f5f4eee9b591.jpg


دوآ+لیپا.jpg


dua-lipa.jpg


unnamed.jpg


 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا