• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

تاریخ معاصر سه مرد بزرگ تاریخ معاصر ما!

  • نویسنده موضوع kiyan
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 469
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

kiyan

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-28
نوشته‌ها
5,179
لایک‌ها
23,469
امتیازها
178
محل سکونت
فارگو:)
کیف پول من
19,035
Points
1,893
سه مرد بزرگ تاریخ معاصر ما!

#قائم_مقام_فراهانی
وقتی به صدارت رسید دستِ مفت خوران را از خزانه ی دولت کوتاه کرد،قائم مقام از حقوق شاه و درباریان کاست و حقوق های بی مورد روحانیون را حذف کرد، شعار او این بود: دولت، سرباز میخواهد، نه دعاگو.!
او در تبریز صنایع نو و معادن را راه اندازی کرد و دانشجویانی به اروپا اعزام کرد... لیکن در آخر با ت*ح*ریک امام جمعه ی تهران، میرزا مهدی که از سفیر روس رشوه گرفته بود و در بسیج افکار عمومی مردم بر علیه ی قائم مقام نقش داشت، قائم مقام را در باغ نگارستان خفه کردند!

#امیر_کبیر
امیرکبیر آموزش و پرورش اروپایی را می پسندید و دارالفنون را تاسیس کرد که معلمانی از اروپا به کودکان ایرانی تعلیم دهند.
امیر با خرافات مذهبی جنگید، بسط نشینی ها و قمه زنی ها را ممنوع کرد و فرمان به اصلاح روضه خوانی ها داد...
دیوانخانه ی عدالت را برای اصلاح محضر شرع بوجود آورد، خویشاوند سالاری در پست و مقام را ملغی کرد، قصد محدود کردن قدرت شاه را داشت و اعزام دانشجو به خارج برای فهم پیشرفت های جدید را لازم میدانست.
او شکنجه را ممنوع کرد و تاسیس روزنامه ها را خواستار شد...
امام جمعه ی وقت تهران، میرزا ابوالقاسم، امیرکبیر را فردی ملحد و کافر دانست و مردم بر علیه ی وی شروع به شایع پراکنی کردند سرانجام، پس از تنها دو سال صدراعظمی، وی را به پاس خدماتش در کاشان به قتل رساندند!

دکتر_محمد_مصدق
او اولین ایرانی بود که دکترای حقوق گرفت، مصدق تحصیل کرده ی سوئیس بود و از مدرنیته آگاهی کافی داشت. وی بانی دموکراتیک شدن ایران، محدود شدن قدرت شاه، ملی شدن نفت و شیلات، آزادی بیان و مطبوعات بود...
اما آیت ا... کاشانی، روحانی معروف آن زمان با او مخالفت و قواعد وی را غربی و غیر شرعی دانست مردم (کودتاچیان) در روز ۲۸ مرداد فریاد مرگ بر مصدق سردادند و دولت او را ساقط کردند و در نهایت در غربت احمدآباد جان سپرد!
بیسوادی فرهنگی و عوام زدگی بلای جان مردم ایران است، همه ی پریشانی ها و گناهان را به گر*دن استعمار خارجی انداختن غفلت از ناتوانی های داخلی و تبرئه ی عوامل حقیقیه عقب افتادگی هاست.!
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : kiyan
بالا