• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

احکام حکم کاشت ناخن برای وضوو غسل

  • نویسنده موضوع hasti
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 209
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

hasti

مدیر بازنشسته دین و مذهب
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-24
نوشته‌ها
1,992
لایک‌ها
2,951
امتیازها
93
سن
27
کیف پول من
469
Points
7
|~~~~~•???•~~~~~|
✅❓#سوال

حکم کاشت ناخن برای وضو و غسل؟؟
?#جواب :

♦️✍️#مکارم بهجت امام فاضل نوری مظاهری سبحانی جوادی: چسباندن ناخن مصنوعی (که امکان برداشتن برای وضو و غسل را ندارند) ایجاد عمدی مانع در اعضای وضو و غسل است و حرام است و اگر برداشتن آن ممكن نيست، يا به قدري مشقت دارد كه نمي‎شود تحمل كرد باید وضو و غسل خود را به صورت جبیره ای انجام دهد (یعنی روی ناخن مصنوعی را دست تر بکشد).

♦️✍️#صافی: چسباندن ناخن مصنوعی(که امکان برداشتن برای وضو و غسل را ندارند) ایجاد عمدی مانع در اعضای وضو و غسل است و حرام است واگر برداشتن آن ممكن نيست يا به قدري مشقت دارد كه نمي‎شود تحمل كرد، باید وضو و غسل خود را به صورت جبیره ای انجام دهد و بنابراحتياط واجب اگر تمام يا بعض محل تيمم بي‎مانع باشد، تيمم هم بنمايد و هر وقت مانع را برطرف کرد باید به احتیاط واجب نمازها را مجددا قضا کند.
وحید : چسباندن ناخن مصنوعی(که امکان برداشتن برای وضو و غسل را ندارند) ایجاد عمدی مانع در اعضای وضو و غسل است و حرام است و بنابراين براي اولين نماز(حتی اگر مشقت و حرج هم داشته باشد) باید برداشته شود و اگر ناخن ها را جدا نکرد باید بنابراحتياط واجب علاوه بر وضو يا غسل جبيره اى، تيمّم هم انجام دهد و هر وقت مانع را برطرف کرد باید به احتیاط واجب نمازها را مجددا قضا کند.

♦️✍️#رهبری : فردی که روی ناخن های خون ناخن مصنوعی می چسباند باید براي وضو یا غسل این مانع را برطرف کند و الا وضو و غسلش باطل خواهد بود واگر برداشتن آن ممكن نيست يا به قدري مشقت دارد كه نمي‎شود تحمل كرد، باید وضو و غسل خود را به صورت جبیره ای انجام دهد (یعنی روی ناخن مصنوعی را دست تر بکشد).

♦️✍️#سیستانی : چسباندن ناخن مصنوعی(که امکان برداشتن برای وضو و غسل را ندارند) ایجاد عمدی مانع در اعضای وضو و غسل است و حرام است واگر برداشتن آن ممکن نیست یا سختی فوق العاده دارد، بايد تيمّم نمايد و بنابراحتیاط واجب وضوی جبیره ای هم انجام دهد و هر وقت مانع را برطرف کرد باید به احتیاط واجب نمازها را مجددا قضا کند.

♦️✍️#زنجانی: چسباندن ناخن مصنوعی(که امکان برداشتن برای وضو و غسل را ندارند) ایجاد عمدی مانع در اعضای وضو و غسل است و حرام است واگر برداشتن آن ممكن نيست يا به قدري مشقت دارد كه نمي‎شود تحمل كرد، بايد تيمّم نمايد مگر آن که آن چيز در مواضع تيمّم باشد که در اين صورت، باید وضو بگیرد و بنابراحتیاط واجب آن محل را مسح کند.


?توضیح المسائل 16 مرجع مسئله 338 - جزوه وضوی جامعه الزهرا و آیت الله زنجانی رساله مسأله 344 – مظاهری رساله مسأله 300 – سبحانی رساله مسأله333 – استفتائات موجود در مرکز در مورد اجرت کاشت ناخن . جوادی آملی رساله م 353 .
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

بالا