• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

بیوگرافی تارا تیبا

  • نویسنده موضوع L A D Y
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 356
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

L A D Y

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-12
نوشته‌ها
1,764
لایک‌ها
23,349
امتیازها
138
سن
17
کیف پول من
7,757
Points
117
تارا تیبا خواننده موسیقی سنتی ایرانی
تولد: ۱۳۶۳
ملیت: ایرانی
سبک‌(ها): موسیقی سنتی ایرانی
استاد(ها):هنگامه اخوان
ساز(ها): پیانو، ویلون
تحصیلات: معماری

تارا تیبا در سال 1363 در تهران به دنیا آمد. فراگیری موسیقی را در کودکی با نوازندگی پیانو کلاسیک آغاز کرد. در شانزده سالگی در پی یادگیری ردیف دستگاهی موسیقی ایرانی نزد هنگامه اخوان رفت، که این دوره هفت سال به طول انجامید.پس از پایان تحصیلش در رشته مهندسی معماری، تارا در سال 1390 به شهر پرت در استرالیا مهاجرت و در رشته آواز جاز تحصیل کرد. در سال 1392 گروه خودش را با همکاری موزیسین های ایرانی و جاز استرالیایی تشکیل داد.
art1208.jpg



بیوگرافی تارا تیبا


در طی مدت کوتاهی ، تارا تیبا به همراه گروهش کنسرتهای موفق متعددی برگزار کرده و در جشنواره هایی همچون جشنواره بین المللی پرت وجشنواره وومد حضوری درخشان داشته است. روزنامه ملی استرالیا از او به عنوان هنرمندی پیشرو یاد کرده است.


کودکی:
تارا تیبا در سن هشت یا نه سالگی از طریق نواختن ویلون با موسیقی کلاسیک آشنا شد. با وجود علاقه به نواختن پیانو، چندین سال با مخالفت خانواده در این زمینه مواجه شد. ۱۲ ساله بود که برای اولین بار صاحب یک پیانو شد و شروع به نواختن آن کرد. او ۶ سال با پیانو به موسیقی کلاسیک پرداخت. ۱۶ ساله بود که به یکباره به موسیقی سنتی ایرانی علاقه‌مند شد.

آوازخوانی و موسیقی سنتی:
همایون خرم که استاد موسیقی مادر و خواهر وی بوده‌است، او را به هنگامه اخوان برای یادگیری موسیقی سنتی و آوازخوانی معرفی می‌کند. او ۷ سال در کنار هنگامه اخوان به یادگیری ردیف آوازی دستگاهی مشغول بود.
art1207.jpg



خواننده موسیقی سنتی



ترانه‌ها:
اولین آلبوم خود را با کمک هوشیار خیام در سال ۱۳۸۹ اجرا کرد. اما به دلیل قوانین ایران که اجازهٔ تک‌خوانی زنان را نمی‌دهند، اجازهٔ انتشار به این آلبوم داده‌نشد. او که می‌خواست به کار خود در زمینهٔ موسیقی ادامه دهد در سال ۲۰۱۲ ایران به مقصد استرالیا ترک کرد. در استرالیا او روی آلبوم رویای ایرانی کار می‌کند که قرار بوده تا آخر سال ۲۰۱۳ وارد بازار شود. معروف ترانهٔ او اما ترانهٔ پاییز است که بر اساس آهنگی فرانسوی به نام برگ‌های پاییزی ساخته شده‌است.

نقد:
محمد رضا درویشی در مورد او می‌گوید:
تارا تیبا یک خواننده جوان و منحصر به فرد ایرانی‌ست. او بر طیف وسیعی از موسیقی تسلط دارد: از موسیقی سنتی تا موسیقی کلاسیک و جاز.
همایون خرم نیز صدای او را صدای قابل احترام خوانده‌است.
art1206.jpg



عکسهای تارا تیبا



art1205.jpg
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

بالا