• خرید مجموعه داستان های درماندگان ژانر تراژدی و اجتماعی به قلم احمد آذربخش برای خرید کلیک کنید
  • دیو، دیو است؛ انسان، انسان. هاله‌های خاکستری از میان می‌روند؛ این‌جا یا فرشته‌ای و یا شیطان. رمان دیوهای بیگانه اثر آیناز تابش کلیک کنید
  • رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید

آشپزی پاستا

  • نویسنده موضوع *khas*
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 197
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

*khas*

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-14
نوشته‌ها
906
لایک‌ها
3,949
امتیازها
73
محل سکونت
توی گوشی
کیف پول من
0
Points
0
pasta.jpg


مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا۳۰۰ گرم
قارچ۲۰۰ گرم
س*ی*نه مرغ۱ عدد
شیر۱ فنجان
سیر۱ حبه
آب مرغ۱ لیوان
پنیر پارمزان¼ فنجان
آرد سفید۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی
جعفری و روغنبه اندازه کافی
دستور پخت پاستا


مرحله اول
ابتدا س*ی*نه مرغ را پس از خارج کردن استخوان ها به قطعاتی به شکل پاستا خرد می کنیم به این صورت که عرض قطعات مرغ بین یک تا دو سانتی متر و طول آنها حدود ۴ سانتی متر باشد. پس از اینکه قطعات مرغ را خرد کردیم آنها را کنار می گذاریم.



مرحله دوم
در ادامه قارچ ها را نیز پس از شستشو به صورت ورقه ای خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در این مرحله قارچ را به همراه کمی روغن مایع داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. قارچ را کمی تفت می دهیم تا آب آن تبخیر شود.



مرحله سوم
سپس قطعات مرغ را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا رنگ مرغ تغییر کند و کمی سرخ شود سپس قارچ و مرغ تفت داده شده را کنار می گذاریم. در این مرحله سس پاستا را درست می کنیم.





مرحله چهارم
برای این منظور یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و آرد را به همراه کمی روغن مایع یا کره به قابلمه اضافه می کنیم ، آرد را کمی تفت می دهیم تا رنگش کرمی شود سپس شیر را کم کم اضافه می کنیم و متداوم هم می زنیم تا سس به جوش بیاید و غلیظ شود ، سپس آنرا کنار می گذاریم.



مرحله پنجم
یک قابلمه پر از آب روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به جوش بیاید ، سپس سیر را به همراه مقداری نمک و روغن مایع داخل قابلمه می ریزیم. در ادامه پاستاها را داخل قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم نرم و قابل خوردن شوند.



مرحله ششم
زمان پخت هر نوع پاستا روی بسته آن نوشته شده است، البته معمولا زمان پخت پاستا ۵ تا ۱۰ دقیقه می باشد. پس از اینکه پاستا آماده شد، یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم سپس آب مرغ را به همراه مرغ و قارچی را که در مرحله دوم کنار گذاشته بودیم به قابلمه اضافه می کنیم.



مرحله هفتم
در ادامه پاستا را به قابلمه اضافه می کنیم و سس پاستا را نیز به همراه نیمی از پنیر پامیزان به مواد اضافه می کنیم. مواد پاستا را خوب مخلوط می کنیم تا سس به تمام نقاط پاستا برسد. درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه پاستا روی حرارت بماند تا آماده شود.



مرحله هشتم
در این مدت چند بار مواد را زیر و رو کنید تا پاستا نسوزد. پس از اینکه پاستا آماده شد، آنرا داخل یک ظرف مناسب می کشیم. برای تزیین پاستا هم می توانیم از قطعات مرغ، جعفری خرد شده و باقیمانده پنیر پارمزان استفاده کنیم.



نکات پخت پاستا


طلایی شدن پنیر پاستا
اگر دوست دارید پنیر روی پاستا طلایی شود پس از اینکه پاستا آماده شد مقداری پنیر روی آن بریزید سپس به مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر روی پاستا طلایی رنگ شود. برای این منظور باید فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد بگذارید. پس از اینکه پنیر روی پاستا طلایی شد و آنرا از فر خارج کردید می توانید جعفری خرد شده را روی پاستا بریزید.



جایگزین آب مرغ
استفاده از آب مرغ در پاستا باعث خوشمزه تر شدن طعم آن می شود ، در صورتی که آب مرغ در دسترس ندارید می توانید از آب به همراه عصاره های طبیعی گوشت مرغ استفاده کنید. توجه داشته باشید که عصاره مرغ دارای نمک زیادی است و باید مراقب باشید که پاستای شما شور نشود.



پاستا رژیمی
برای اینکه پاستای شما رژیمی تر باشد بهتر است پنیر پارمزان را از مواد لازم حذف کنید. گوشت مرغ هم یا حذف کنید یا از س*ی*نه مرغ که دارای کالری کمتری می باشد استفاده کنید تا پاستای شما در پایان کالری کمتری داشته باشد.

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : *khas*
بالا