• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

آشپزی نان سیر

  • نویسنده موضوع *khas*
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 210
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

*khas*

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-14
نوشته‌ها
906
لایک‌ها
3,949
امتیازها
73
محل سکونت
توی گوشی
کیف پول من
0
Points
0
garlic-bread-1.jpg


مواد لازم جهت تهیه نان سیر:
آرد دو و نیم پیمانه
خمیر مایه ٢ و ١/۴ قاشق چای خوری
شیر گرم ١ پیمانه
شکر ١/٢ قاشق چایخوری
نمک ١ قاشق چایخوری


مواد لازم برای فیلینگ نان:
سیر ۴ تا ۵ حبه
جعفری تازه ۴ قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان ١/٣ پیمانه
کره ١٠٠ گرم
پنیر موزارلا نصف پیمانه


روش اول طرز تهیه نان سیر با نان خانگی:
۱- در ابتدای کار شروع به تهیه خمیر میکنیم. برای این امر اول شیر را کمی گرم کنید. شیر ولرم نباشد کمی د*اغ باشد ولی در حدی هم نباشد که دست را بسوزاند. خمیر مایه را در ظرفی ریخته و شکر را به آن اضافه کنید. سپس شیر گرم شده را به خمیر مایه و شیر اضافه کنید.




۲- مواد را مخلوط کنید و روی ظرف را بپوشانید و اجازه دهید در دمای محیط ده دقیقه تا یک ربع استراحت کند. تا خمیر مایه حجیم شود و عمل بیاید.



۳- بعد خمیر مایه عمل آمده را داخل ظرف بزرگتری بریزید. آرد رو به خمیر مایه عمل آماده اضافه کنید.



۴- آرد را تاجایی اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد و از ظرف جدا شود.خمیر را به سطح کار منتقل کنید و چند دقیقه ورز دهید. ورز دادن به این صورت که کف دست را روی خمیر قرار دهید و به سمت بالا بکشید.




۵- و چندین بار اینکار را تکرار کنید. سپس خمیر را چانه کنید. در کاسه یا ظرف بزرگی کمی روغن بریزید و کف و دیواره های ظرف رو با روغن چرب کنید. خمیر را داخل کاسه قراردهید.



۶- روی ظرف را بپوشانید و یکساعت در دمای محیط استراحت دهید تا اینبار حجم خمیر دوبرابر شود. بعد از گذشت یک ساعت خمیر کاملا پف میکند و حجمش چند برابر میشود. با دست پف خمیر را بگیرید. سطح کار را آرد پاشی کنید و مجدد خمیر را به سطح کارمنتقل کنید. کمی ورز دهید و چانه کنید. خمیر باید کاملا لطیف باشد.



۷- خمیر را با وردنه و به شکل مستطیل باز کنید. حالا باید فیلینگ سیر رو آماده کنید. تا آن زمان روی خمیر را بپوشانید تا خمیر خشک نشود. برای تهیه مواد داخلی نان، ۴ یا ۵ حبه سیر را داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید.



۸- جعفری ها رو اضافه کنید. دراین مرحله بهتراست غذاساز را روشن کنید تا سیر و جعفری به خوبی خرد و مخلوط شوند. سپس پنیر موزارلا و پنیر پارمزان را داخل غذاساز بریزید.



۹- در آخر صد گرم کره را اضافه کنید. کره را به قطعات کوچکتر برش دهید و داخل غذاساز بریزید. غذاساز را روشن کنید و اجازه دهید به خوبی مواد کاملا مخلوط شوند و حالت نرم و کرمی پیدا کند.



۱۰- بعد از آماده شدن فیلینگ، باید مواد را روی خمیر منتقل کنید. مخلوط مواد سیر و پنیر را در تمام قسمت های خمیر بمالید. بعد از این که مواد را روی خمیر پهن کردید، از لبه ی خمیر شروع کنید به رول کردن و خمیر را تا انتها رول کنید.


%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%DB%B1%DB%B2.jpg


۱۱- بعد از رول کردن خمیر، آن را از وسط با چاقوی تیز برش دهید و سپس خمیر را مطابق عکس به دور هم بپیچید.



۱۲- برای پخت نان من از قالب لوف استفاده کردم. کف و دیواره های قالب لوف را کاغذ روغنی بیندازید. و خمیر را به آرامی به قالب منتقل کنید. بهتر است دراین مرحله روی نان را بپوشانید و ده دقیقه حداقل استراحت دهید و سپس قالب را در فری که حدودا ده دقیقه گرم شده با دمای ١٨٠ درجه قرار دهید. مدت زمان پخت این نان حدودا یکساعت است. وقتی نان به خوبی پف کرد و روی نان طلایی شد از فر خارج کنید.

اگر می‌خواهید روی نان طلایی‌تر شود میتوانید گریل را روشن کنید تا روی نان طلایی شود.

نحوه فرم دهی به نان سلیقه ای ست. میتوانید خمیر این نان را به شکل پیتزا و گرد کنید بعد فیلینگ را روی خمیر بکشید و در فر قرار دهید.


روش دوم طرز تهیه نان سیر با نان باگت:
برای تهیه نان سیر به روشی سریعتر میتوانید از نان های آماده مانند نان باگت هم استفاده کنید. به این روش که مواد میانی نان را به همان طریقی که توضیح داده شد آماده کنیدو سپس نان باگت را از وسط برش دهید مواد را روی قسمت برش خورده نان بمالید و نان را چند دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر آب شود و نان کمی برشته شود. نان کرانچی و تردی خواهید داشت.
این نان عطر و طعم بسیار خوبی دارد اگر طعم سیر را دوست دارید حتما درست کنید و ل*ذت ببرید.


 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : *khas*
بالا