• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

آشپزی سیب زمینی شکم پر

  • نویسنده موضوع *khas*
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 180
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

*khas*

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-14
نوشته‌ها
906
لایک‌ها
3,949
امتیازها
73
محل سکونت
توی گوشی
کیف پول من
0
Points
0
sib-shekam-poror.jpg


مواد مورد نیاز جهت تهیه سیب‌زمینی شکم پر:
سیب‌زمینی متوسط شش‌عدد
پیاز متوسط یک عدد
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
قارچ ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه رنگی و سبز ۱۰۰ گرم
فلفل قرمز به مقدار دل‌خواه
ادویه گوشت و نمک به مقدار دل‌خواه
روغن به مقدار لازم
پیازچه ۵۰ گرم
پنیر پیتزا رنده شده ۱۵۰گرم

در اولین مرحله سیب‌زمینی‌ها را تمیز بشویید تا تمام خاک آن از بین برود. درون قابلمه مناسبی مقداری آب بریزید و سیب‌زمینی‌ها را درون قابلمه قرار دهید. توجه داشته باشید که آب روی سطح سیب‌زمینی‌ها را بگیرد و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان دهید تا سیب‌زمینی‌ها در آب جوش بپزند. توجه کنید در این مرحله اگر سیب‌زمینی ها زیاد آب‌پز شوند از هم وا می‌رود و اگر کم پخته شوند موقع خوردن به‌راحتی قابل خوردن نیستند. برای چک کردن درجه پختگی سیب‌زمینی‌ها با چاقوی تیز یا چنگال به درون سیب‌زمینی‌ها فرو کنید تا متوجه شوید که سیب‌زمینی‌ها کاملاً مغز پخت شده اند یا نه. زمانی که به مقدار مناسب سیب‌زمینی‌های شما پخت آ‌ن‌ها را درون آب‌کش بریزید و کمی زمان دهید تا خنک شود.
در دومین مرحله با چاقوی تیز حدود یک سوم سیب‌زمینی‌ها را برش بزنید و با کمک قاشق کوچکی شروع به خالی کردن درون سیب‌زمینی‌ها کنید. توجه کنید در این مرحله اگر زیاد درون سیب‌زمینی را خالی کنید اصطلاحاً کاسه سیب‌زمینی شما نازک می‌شود و زمان پر کردن با مواد گوشتی مواد از آن خارج‌ می‌شود و شکل ظاهری بدی به پیش‌غذای شما می‌دهد. پس برای این کار دقت لازم را به خرج دهید. همچنین اگر درون آن را کم خالی کنید سیب‌زمینی شکم‌پر شما بیشتر طعم سیب‌زمینی خواهد داشت و مواد گوشتی کمتری در آن جای می‌گیرد. این مرحله نیز بسیار سلیقه‌ای است.

در سومین مرحله به سراغ تهیه مواد درون شکم سیب‌زمینی‌ها می‌رویم. پیاز را نگینی خرد کنید و در کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود. گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و مجدد تفت دهید تا بوی خامی گوشت گرفته شود. ادویه‌های دل‌خواه و نمک را به گوشت اضافه کنید و با تفت دادن منتظر بمانید تا بوی عطر ادویه‌ها بلند شود. قارچ‌ها و فلفل دلمه را به ابعاد دل‌خواه خرد کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم به ابعاد کوچکتری برش زده شود تا در زمان سرو راحت‌تر خورده شود. بعد از تفت‌دادن مواد گوشتی با قارچ و فلفل دلمه‌ها، پیازچه تازه را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را به‌هم بزنید. در آخرین مرحله تهیه مواد گوشتی پو*ست قسمت کلاهک سیب زمینی‌ها را که برش زده‌اید بگیرید و با کمک چاقو خرد کنید و به مواد گوشتی اضافه کنید و تمام مواد را با هم مخلوط کنید. در صورت تمایل شما در این مرحله می‌توانید با رب گوجه‌فرنگی یا لیموی تازه مواد را طعم‌دارتر کنید.

در چهارمین مرحله با کمک قاشق از مواد گوشتی لایه نازکی درون سیب‌زمینی‌ها بریزید و لایه نازک دیگری از پنیر پیتزا روی مواد گوشتی بریزید. با پشت قاشق کمی فشار دهید تا مواد منسجم‌تر شوند. این کار را تا انتها ادامه دهید و در آخر روی سطح مواد گوشتی را به صورت کامل با پنیر پیتزا بپوشانید. به همین راحتی سیب‌زمینی‌های شکم‌پر شما آماده طبخ است. به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۵ درجه با حرارت بالا قرار دهید تا پنیرها آب و طلایی رنگ شود. با توجه به ابعاد و درجه حرارت فرهای مختلف و سایز سیب‌زمینی‌هایتان، خودتان روی مدت زمان پخت نظارت داشته باشید. تمام مواد این پیش غذا پخته شده است، پس فقط زمانی برای آب شدن و طلایی شدن پنیر نیاز است. بعد از طلایی شدن پنیر می‌توانید روی آنها را با جعفری ساطوری شده تزیین کنید و با انواع سس‌هایی که مطابق ذائقه‌تان است میل کنید.

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : *khas*
بالا