• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

مسجد جامع بروجرد

  • نویسنده موضوع Sosano.o
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 234
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Sosano.o

میکسر انجمن
میکسر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-02-15
نوشته‌ها
2,878
لایک‌ها
9,558
امتیازها
113
محل سکونت
قصر جومونگ
کیف پول من
748
Points
0
مسجد جامع بروجرد؛ شاهکار تاریخ معماری ایران
مسجد جامع بروجرد
مسجد جامع بروجرد
شهر بروجرد یکی از زیباترین شهرهای استان لرستان است که زیباترین مکان‌های تاریخی را در دل خود جای داده‌است. پس از ورود اسلام به ایران، و پس از اینکه به عنوان دین رسمی کشور اعلام شد، بسیاری از مکان‌های مذهبی زرتشتی و آتشکده‌های مربوط به زرتشتیان تخریب و در آن‌ محل‌ها مساجد بنا شدند.

مسجد جامع بروجرد از جمله جاهای دیدنی لرستان است که در مرکز شهر بروجرد و در محله‌ای قدیمی بر روی آتشکده زرتشتیان ساخته شده‌است. معماری این مساجد زیبا، بسیار هنرمندانه صورت گرفته و سبک این معماری ترکیبی از هنر و معماری باستانی و اسلامی است. مسجد جامع بروجرد شامل بخش‌های مختلفی از جمله مسجد، آب انبار، ساختمان غریب خانه، میدان و دیگر متعلقات مربوط به مسجد است که متاسفانه چیزی از آن‌ها باقی نمانده.

ساختمان این بنا بخش‌هایی مانند حیاط مرکزی، ایوان، فضای گنبدخانه و شبستان‌های اطراف آن و یک شبستان وسیع زمستانی در طرف شمال حیاط مرکزی را داراست که می‌توان در آن‌ها سبک و هنر دوره صفویان، زندیان و قاجاریان را در جریان بازسازی‌هایی که انجام داده‌اند دید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : Sosano.o

Sosano.o

میکسر انجمن
میکسر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-02-15
نوشته‌ها
2,878
لایک‌ها
9,558
امتیازها
113
محل سکونت
قصر جومونگ
کیف پول من
748
Points
0
جزئیاتی دیگر از مسجد جامع بروجرد
مسجد جامع بروجرد از بی‌نظیرترین جاهای دیدنی لرستان و یکی از شاهکارهای معماری ایران است. این مسجد جزو مجموعه های چهار طاقی ایران است که جلوه و شکوه خاصی دارد. تزیینات مسجد جامع بروجرد، عمدتا آجری است اما به مقداری محدود، تزیینات کاشی‌کاری و گچ‌کاری نیز در آن به چشم می‌خورد.

مسجد جامع بروجرد، یکی از جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری است که ترکیب هنر باستانی_اسلامی آن، این جذابیت را چند برابر کرده‌است. این مسجد تاریخی و دیدنی را در لیست جاهای دیدنی لرستان یادداشت و هر چه زودتر برای دیدن این شاهکار معماری به شهر بروجرد سفر کنید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Sosano.o
بالا