• خرید مجموعه داستان های درماندگان ژانر تراژدی و اجتماعی به قلم احمد آذربخش برای خرید کلیک کنید
  • دیو، دیو است؛ انسان، انسان. هاله‌های خاکستری از میان می‌روند؛ این‌جا یا فرشته‌ای و یا شیطان. رمان دیوهای بیگانه اثر آیناز تابش کلیک کنید
  • رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید

آبشار آب سفید

  • نویسنده موضوع Sosano.o
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 227
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Sosano.o

میکسر انجمن
میکسر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-02-15
نوشته‌ها
2,878
لایک‌ها
9,558
امتیازها
113
محل سکونت
قصر جومونگ
کیف پول من
748
Points
0
آبشار آب سفید؛ عروس آبشارهای ایران
آبشار آب سفید | از جاهای دیدنی لرستان
آبشار آب سفید در شهر الیگودرز استان لرستان، از زیباترین و مرتفع‌ترین آبشارهای ایران است که با نام عروس آبشارهای ایران شناخته می‌شود. این آبشار در جنوب شرقی استان لرستان و در میان کوه‌های زاگرس قرار دارد و دسترسی به آن بسیار راحت است. ارتفاع آبشار آب سفید ۷۰ متر و عرض تاج آن در فصل‌های پر آبی، حدود ۸ متر است. این آبشار به رود رودبار لرستان متصل می‌شود و در نهایت به دز می‌ریزد.

آبشار آب سفید در طول هزاران سال در اثر فعالیت‌های زمین شناختی و فرسایش توسط آب به وجود آمده است. علت نامگذاری این آبشار به نام آب سفید، به دلیل مخلوط شدن آب آبشار با هوا است که در اثر برخورد با سنگ حباب‌های سفیدی را ایجاد می‌کند و باعث می‌شود آب آبشار به رنگ سفید دیده شود. آبشار آب سفید به زبان محلی‌های لرستان به “او اسبید” مشهور است.

در کنار آبشار پوشش گیاهی غنی و زیبایی از درختان بلوط و گردو وجود دارد که سرسبزی آن‌ها زیبایی بی‌نظیری را به محیط بخشیده‌است. ترکیب درختان و گیاهان سرسبز با آبشار آب سفید، زیبایی خیره‌کننده‌ای را در محیط آبشار به ارمغان می‌آورد که چشم هر بیننده‌ای را به خودش خیره می‌کند.

بهترین زمان سفر به این منطقه فصل بهار است که هوا در حالتی خنک و مطبوع قرار دارد. یکی از جاذبه‌های مسیر آبشار آب سفید، زیارتگاه “مومد حسن” در ابتدای این مسیر است که در میان مردم لرستان مقام بالایی دارد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : Sosano.o

Sosano.o

میکسر انجمن
میکسر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-02-15
نوشته‌ها
2,878
لایک‌ها
9,558
امتیازها
113
محل سکونت
قصر جومونگ
کیف پول من
748
Points
0
خوشگذرانی در آبشار آب سفید
از آنجایی که آبشار آب سفید از پربازدیدترین جاهای دیدنی لرستان است، امکانات رفاهی کاملی در اطراف آن برای آسایش گردشگران به وجود آمده‌است که از آن جمله می‌توان به دو نماز خانه، ۱۵۰ سکوی استراحت، غرفه های مواد غذایی و سیاه چادر و نمایشگاهی جهت ارائه و آشنایی با محصولات و فرهنگ مردم بختیاری و عشایرِ منطقه اشاره کرد.

امکانات رفاهی دیگری نیز در حال ساخت است که با اتمام آن، این منطقه را به یک مرکز تفریحی کامل تبدیل می‌کند. این امکانات شامل دریاچه مصنوعی به مساحت یک هکتار، آلاچیق، سکوی ماهیگیری، درمانگاه، پاسگاه پلیس، تله کابین، پیست اسکی، سوئیت های اقامتی، سالن همایش، پیست اسب سواری و دوچرخه سواری، امکانات تیراندازی، باغ وحش (برای تکثیر حیوانات وحشی)، پارک بازی برای کودکان، رستوران سنتی و کافی شاپ است. برای رسیدن به آبشار آب سفید ابتدا باید به استان لرستان و شهر الیگودرز بروید و در آنجا از طریق جاده آسفالتی که وجود دارد، به سمت آبشار بروید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Sosano.o
بالا