• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

خیاطی آموزش دوخت جامدادی برای کودکان

  • نویسنده موضوع *khas*
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 6
  • بازدیدها 1K
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

*khas*

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-14
نوشته‌ها
906
لایک‌ها
3,949
امتیازها
73
محل سکونت
توی گوشی
کیف پول من
0
Points
0
وسایل لازم برای دوخت جامدادی

  • شما برای دوخت جامدادی ساده مستطیلی شکل به ابعاد ۲۴ در ۱۲ سانتی‌متر به ابزارهای زیر نیاز دارید:
  • دو نوع پارچه (سعی کنید برای این کار از پارچه‌های ضخیم‌تر استفاده کنید)
  • یک عدد زیپ ۲۵ تا ۳۰ سانتی متری در رنگ هماهنگ با پارچه‌ها
  • قیچی برای برش زدن
  • اتو برای صاف کردن تا خوردگی‌ها
  • سنجاق ته گرد به تعداد لازم
  • دو عدد گیره کاغذ
  • نخ همرنگ پارچه
  • چرخ خیاطی (اگر مهارت کافی در کوک زدن دارید می‌توانید با دست هم دوخت جامدادی را انجام دهید)
  • سوزن برای دوخت برخی از قسمت‌ها
دوخت جامدادی در چند گام ساده

اولین گام در دوخت جامدادی انتخاب پارچه مناسب است، در واقع انتخاب یک پارچه زیبا با طرح جذاب و خوشرنگ در زیبایی جامدادی دست دوز شما تاثیر زیادی خواهد داشت. سعی کنید در این مورد سلیقه کافی به خرج دهید و یکی از پارچه‌ها را که رویه جامدادی است در طرح‌های کارتونی مورد علاقه فرزندتان انتخاب کنید و پارچه دیگر را که قرار است آستر جامدادی باشد در رنگی هماهنگ با رویه انتخاب کنید. مثلا یک پارچه طرح‌دار با زمینه صورتی در کنار یک پارچه آبی ساده به اندازه کافی زیبا خواهد بود.

این پارچه‌ها لازم نیست حتما خریداری شوند و شما می‌توانید از اضافات پارچه‌های قدیمی و یا حتی با برش دادن لباس‌های کهنه، پارچه مورد نیاز خود را تهیه کنید. به طور مثال شلوارهای جین کهنه می‌توانند منبع خوبی برای تهیه پارچه برای دوخت جامدادی باشند و جامدادی‌های جین هم این روزها طرفداران زیادی دارند.
1796218_568.jpg



پارچه‌ها را آماده کنید و از هر کدام دو مستطیل به ابعاد ۲۵ در ۱۵ سانتی‌متر برش دهید. دو مستطیل برای رویه جامدادی و دو مستطیل برای آستر آن. یکی از پارچه‌های مربوط به آستر را بردارید و آن را روی یک سطح صاف بگذارید.

زیپ را مانند تصویر روی آن قرار دهید و در مرحله بعدی قطعه مربوط به رویه جامدادی را روی آن بگذارید و وقتی از صاف و مرتب بودن آن‌ها مطمئن شدید با سنجاق ته گرد زیپ و رویه و آستر را از قسمت بالای زیپ به هم متصل کنید.


1796219_851.jpg



سراغ چرخ خیاطی بروید و با نخ همرنگ رویه، آن‌ها را به هم بدوزید. در مرحله بعدی همین کار را دو پارچه باقیمانده هم انجام دهید و آن‌ها را به طرف دیگر زیپ بدوزید. لازم به ذکر است که در این نوع دوخت زیپ، لازم نیست زیپ مخفی باشد و بهتر است کمی فاصله بین لبه دوخت و قسمت پلاستیکی زیپ باقی بگذارید.


1796220_592.jpg



حال همه قطعات پارچه به زیپ متصل شده‌اند، اتو را بردارید و پس از برگرداندن پارچه‌ها، محل دوخت‌ها را اتو بزنید. در صورت نیاز برای صاف‌تر شدن محل دوخت می‌توانید کمی پارچه‌ها را مرطوب کنید. در این مرحله مجددا سراغ چرخ خیاطی بروید و مانند تصویر کناره‌های زیپ را با یک دوخت دیگر محکم کنید.


1796221_838.jpg


حال نوبت به دوخت قسمت اصلی جامدادی می‌رسد. ابتدا زیپ را باز کنید و پارچه‌ها را طوری قرار دهید که آسترها روبروی هم و رویه‌ها روبروی همدیگر باشند و با دو عدد گیره کاغذ دو طرف زیپ را مانند تصویر محکم کنید. با تعدادی سنجاق ته گرد پارچه‌ها را به هم متصل کنید اما قسمت وسط آستر را سنجاق نزنید. دقت کنید که در این حالت قسمت رویی زیپ باید به سمت آستر باشد.

1796222_986.jpg

1796223_487.jpg

1796224_242.jpg


حال سراغ چرخ خیاطی بروید و همه قسمت‌هایی را چه سنجاق زده‌اید (به جز قسمت وسط آستر) بدوزید. اگر در دوخت قسمت‌های کناره زیپ مشکل پیدا کردید این قسمت‌ها را با دست بدوزید.



این نوع دوخت جامدادی نیاز به تمیزکاری ندارد و فقط قبل از برگرداندن آن باید گوشه‌های کار را مانند تصویر قیچی کنید. این کار باعث می‌شود که گوشه‌ها پس از برگرداندن تمیز و بدون چین خوردگی از کار درآیند. سپس از قسمتی از آستر که دوخته نشده است جامدادی را پشت و رو کنید. برای پشت و رو شدن کامل گوشه‌ها می‌توانید از یک وسیه نوک نیز مثل میل بافتنی کمک بگیرید.
1796226_118.jpg

پس از پشت و رو کردن کامل کار، قسمت دوخته نشده آستر را با نخ همرنگ آن با دست بدوزید تا شکاف باقیمانده کاملا بسته شود. در مرحله آخر آستر را داخل جامدادی برگردانید و برای تمیزتر شدن کار، یک ردیف دوخت دیگر هم در لبه داخلی جامدادی انجام دهید. حال جامدادی شما آماده و قابل استفاده است و شما می‌توانید آویزها و جاکلیدی‌های دلخواه خود آن را شخصی و تزئین کنید.
1796227_920.jpg

1796229_942.jpg


 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : *khas*

*khas*

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-14
نوشته‌ها
906
لایک‌ها
3,949
امتیازها
73
محل سکونت
توی گوشی
کیف پول من
0
Points
0
Candy-Pencil-Case-1.jpg


لوازم مورد نیاز
پارچه برای رویه کیف (کتان یا شمعی)

چسب

قیچی

زیپ 20 سانتی

پارچه نمدی برای آستر کیف

پارچه نمدی به رنگ های سیاه، سفید و صورتی برای اجزای صورت

کش پلاستیکی کوچک (فانی بافت)

آموزش ساخت جامدادی شکلاتی دخترانه و زیبا
از پارچه رویه مستطیلی 35 در 33 بچینید.

از نمد آستر مستطیلی 20 در 30 برش دهید.

نمد را وسط آستر پارچه قرار دهید طوری که از بالا و پایین پارچه 1.5 سانت فاصله داشته باشد.

Candy-Pencil-Case-3.jpg



1.5 سانت لبه پارچه را چسب بزنید.

Candy-Pencil-Case-7.jpg


روی نمد برگردانید تا دو پارچه به هم بچسبند.

Candy-Pencil-Case-9.jpg


زیپ را چسب بزنید.

Candy-Pencil-Case-11.jpg


لبه پارچه را روی زیپ قرار دهید تا به آن بچسبد.

Candy-Pencil-Case-12.jpg



لبه آزاد پارچه را چسب بزنید.


Candy-Pencil-Case-14.jpg


به لبه مقابلش بچسبانید.

Candy-Pencil-Case-15.jpg


دو طرف کیف را با کش محکم ببندید. (کش را چند بار دور پارچه بگیرید.)

Candy-Pencil-Case-19.jpg



اگر لبه ها ناصافی دارد آن را با قیچی بچینید.


Candy-Pencil-Case-20.jpg



با نمد چشم ها را درست کرده و روی کیف بچسبانید.

دو دایره کوچم از نمد سیاه برش بزنید و دو دایره کوچکتر از نمد سفید.

دایره های سفید را روی سیاه‌ها بچسبانبد.

Candy-Pencil-Case-23.jpg


کیف زیبای ما آماده شد.

هم به عنوان جامدادی میشه استفاده کرد.

Candy-Pencil-Case-2.jpg

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : *khas*

*khas*

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-14
نوشته‌ها
906
لایک‌ها
3,949
امتیازها
73
محل سکونت
توی گوشی
کیف پول من
0
Points
0
زمانی تا باز شدن مدرسه ها و پایان تابستان نمانده و بازار خرید لوازم التحریر و… داغه د*اغ است ،به خاطر همین ایام تصمیم گرفتیم آموزش ساخت یک جامدادی بامزه رو به شما پیشنهاد دهیم



آموزش ساخت جامدادی,ساخت جامدادی



برای ساخت این جامدادی ابتدا یک قالب با کاغد تهیه میکنیم (میتوانید ورق a4 برداشته و از طول و عرض تا بزنید و به صورت منحنی یک برش دهید) طول قالب ۲۵ سانتیمتر و عرض آن نیز ۱۵ سانتیمتر است



آموزش ساخت جامدادی,ساخت جامدادی


حالا قالب را روی دو تکه پارچه گزاشته و برش بر اساس قالب پارچه را برش میزنیم



آموزش ساخت جامدادی,ساخت جامدادی


حالا دو تکه ۱۵ در ۲۵ سانتی داریم یکی از آنها را برداشته و مانند تصویر یک برش با کاتر یا همان قیچی به اندازه ی ۱۵ سانتیمتر در طول آن ایجا د میکنیم



آموزش ساخت جامدادی,ساخت جامدادی



حالا از پشت زیپ را روی پارچه گذاشته و با چسب یا یک کوک شل فیکس میکنیم تا زمانیکه از جایگاهش مطمئن شدیم با چرخ خیاطی کوک محکم میزنیم


ba1820-2.jpg




برای اینکه کار تمیز دربیاید از دو لبه ی جای زیپ را کمی به داخل داده و با چرخ خیاطی دورتادور زیپ را می دوزیم ،همینطور با یک تکه ی کوچک پارچه ی سفید دو دایره درآورده و به جای چشم ها بکار میبریم و یک جفت دکمه کوچکتر از پارچه ی سفید مانند تصویر روی آن میدوزیم



آموزش ساخت جامدادی,ساخت جامدادی


کار روی جامدادی به پایان میرسد و نوبت وصل کردن دو تکه ی پشت و رو به هم است؛ برای این کار ابتدا دو تکه را از پشت روی هم گذاشته سپس حدودا ۵-۶ تا چرت کوچک دوطرف(عرض) جامدادی بزنید و حالا دور تا دور را زیر چرخ کنید



آموزش ساخت جامدادی,ساخت جامدادی


حالا از داخل زیپ جامدادی را به رو کنید

با آرزوی موفقیت و سال تحصیلی پر بار برای همه ی بچه ها


 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : *khas*

*khas*

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-14
نوشته‌ها
906
لایک‌ها
3,949
امتیازها
73
محل سکونت
توی گوشی
کیف پول من
0
Points
0
گام اول : وسایل موردنیاز دو تکه پارچه کتان آستری با ابعاد ۹٫۵ در ۵٫۵ اینچ دو تکه پارچه کتان مقاوم با ابعاد ۹٫۵ در ۵٫۵ اینچ زیپ ۹ اینچی سنجاق قیچی چرخ خیاطی مداد خیاطی (یا هر نوع وسیله مشابه) خط کش چهل تکه قیچی دندانه دار (برای بریدن لبه‌ها خیلی کمک میکند) پارچه بیرونی جامدادی چون باید به اندازه کافی مقاوم باشد تا جامدادی خوب شکل بگیرد و شل نشود.

گام دوم : تکه‌های پارچه را بهم وصل کنید
درست کردن جامدادی پارچه ای

قبل ازاینکه کارتان را شروع کنید، زیپ را تا آخر بکشید. پارچه آستر را طوری روی سطح کارتان بگذارید که روی آن به سمت خودتان باشد. البته اگر پارچه دورو است و طرح خاصی ندارد، فرقی نمی‌کند به کدام طرف آن را پهن می‌کنید. حالا زیپ را همانطور که در تصویر می‌بینید روی آستر بگذارید. برای اینکه دوختن زیپ راحت تر بشود در همین مرحله قسمت باز بالای زیپ را با نخ و سوزن بدوزید. باز بودن سر زیپ دوخت جامدادی در مرحله بعد را کمی‌سخت میکند. حالا پارچه اصلی را بصورت پشت و رو روی زیپ و آستر قرار دهید. لبه‌های هر سه تکه را با هم تراز کنید و با سنجاق آنها را بهم وصل کنید.

گام سوم : پارچه‌ها را بدوزید

درست کردن جامدادی پارچه ای

برای دوخت این جامدادی پارچه ای از پایه معمولی چرخ خیاطی استفاده کنید.
پارچه‌های سنجاق شده را زیر پایه چرخ خیاطی قرار دهید و آنها را طوری تنظیم کنید که لبه سمت چپ پایه درست روی زیپ قرار بگیرد (این طوری لبه حاشیه دوخت خیلی کم و حدود سه میلیمتر خواهد بود اما نگران نباشید)(dot) شروع به چرخ کردن لبه پارچه کنید و وقتی به چند سانتی سر دیگر پارچه رسیدید، برگردید و یکبار روی دوخت قبلی حرکت کنید. حالا باید پارچه را از زیر چرخ بیرون بیاورید. سنجاق ته پارچه را باز کنید و پارچه رویی را بلند کنید . حالا زیپ را تا جایی که میشود و آغاز قسمت دوخته شده باز کنید. حالا سنجاق را سر جایش بزنید و لبه پارچه‌ها را با هم تراز کنید. قسمتی که قبلاً ندوخته بودید را بدوزید و دو سر دوخت را با کوک چپ و راست سفت کنید.

گام چهارم : طرف دیگر جامدادی را بدوزید

درست کردن جامدادی پارچه ای

همین مراحل را برای طرف دیگر جامدادی و دو پارچه دیگر تکرار کنید. پارچه‌ها را از سمت درست روی زیپ بگذارید، سنجاق بزنید و بدوزید.

گام پنجم : کف جامدادی را بدوزید
درست کردن جامدادی پارچه ای

دو طرف جامدادی پارچه ای را روی هم بگذارید و با سنجاق آنها را از پایین بهم وصل کنید. دقت کنید پارچه‌ها تا خوردگی نداشته باشند و کاملاً روی هم تراز باشند. با یک حاشیه ۶ میلیمتری این دو لبه را بهم بدوزید دو سر دوخت را با کوک چپ و راست سفت کنید. اگر قیچی دندانه دار دارید، حاشیه‌های اضافی را با آن ببرید. برش‌های این قیچی جلوی ریش ریش شدن پارچه را می‌گیرند.

گام ششم : دو طرف جامدادی را بدوزید

درست کردن جامدادی پارچه ای

کیسه ای که دوخته اید را طوری صاف کنید که زیپ درست روی دوخت کف کیسه قرار بگیرد . زیپ را تا نیمه باز کنید.درست کردن جامدادی پارچه ای با یک حاشیه ۶ سانتیمتری دو طرف کیسه را با چرخ خیاطی بدوزید و دو سر دوخت را هم کوک چپ و راست بزنید. در حین دوخت باید از روی زیپ هم رد شوید. فقط وقتی به زیپ رسیدید کمی‌سرعت چرخ را کم کنید.

درست کردن جامدادی پارچه ای

وقتی طرف باز زیپ را چرخ می‌کنید باید حواستان باشد که دو طرف زیپ با پارچه در تماس باشند تا بتوانید آنها را به پارچه بدوزید. اگر این نکته را رعایت نکنید، یک سوراخ شکاف در قسمت بالای کیسه ایجاد میشود.

وقتی دو طرف کیسه را دوختید، قسمت اضافی زیپ را ببرید تا هم اندازه پارچه بشود. این حاشیه‌ها را هم با قیچی
دندانه دار ثابت کنید.

وقتی کارتان در این مرحله تمام شد، کیسه را به رو برگردانید. حالا یک کیسه پارچه ای دارید که می‌تواند همان کار جامدادی را برایتان بکند. اما اگر می‌خواهید نتیجه کارتان شکیل تر و شبیه جامدادی باشد، مراحل بعد را هم انجام دهید.

گام هفتم : گوشه‌های جامدادی را درست کنید

درست کردن جامدادی پارچه ای

احتمالاً برای شما هم تصاویر گویاتر هستند؛ با این حال متن هم می‌تواند کمک تان کند. یک سر کیسه پارچه ای را در دست بگیرید و طوری صاف کنید که زیپ در راستای دوخت کف کیسه قرار بگیرد. حالا باید گوشه‌های مثلث شکل کیسه را ببرید. هرچه قسمت بزرگتری از لبه‌ها را ببرید، اندازه جامدادی کوچکتر میشود. بنابراین هنگام سنجاق زدن و بریدن خوب دقت کنید. همانطور که در تصویر می‌بینید، خط افقط ۲/۱ ۲ اینچ طول دارد. اگر می‌خواهید از این جامدادی برای نگه داشتن لوازم تحریر استفاده کنید، بهتر است این اندازه را به ۲/۱ ۱ اینچ کاهش دهید تا مداد و خودکار راحت در آن جا بشود. بعد از اندازه گیری محل برش را سنجاق بزنید. می‌توانید همین حالا با دقت جامدادی پارچه را برگردانید و ببینید از اندازه و شکل آن راضی هستید یا نه. اگر اندازه‌ها همان چیزی بود که می‌خواستید، محل دوخت را علامت بزنید و دوختن را آغاز کنید. همین مراحل را برای طرف دیگر کیف تکرار کنید.درست کردن جامدادی پارچه ای گام هشتم : قسمت‌های اضافی را ببرید

درست کردن جامدادی پارچه ای

بعد از اینکه گوشه‌ها را دوختید، کیف را برگردانید و یکبار دیگر آن را بررسی کنید.
اگر جامدادی خیلی شل است،کوک‌ها را باز کنید و یکبار دیگر جامدادی را چرخ کنید. شاید لازم باشد سفتی دوخت چرخ خیاطی را بیشتر کنید. اگر از شکل و سفتی جامدادی پارچه ای راضی بودید، گوشه‌های دوخته شده را ببرید و سر آن را با قیچی دندانه دار صاف کنید.درست کردن جامدادی پارچه ای جامدادی پارچه ای آماده است

درست کردن جامدادی پارچه ای

به همین راحتی و بدون صرف هزینه صاحب یک جامدادی پارچه ای بادوام شدید. هرچه از پارچه‌های مقاوم تر استفاده کنید، جامدادی سفت تر میشود و بیشتر عمر میکند. با کمی‌تمرین می‌توانید از همین روش ساده برای دوخت ساک دستی و حتی کیف هم استفاده کنید. فقط باید خودتان به طراحی کیف بند اضافه کنید

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : *khas*

*khas*

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-14
نوشته‌ها
906
لایک‌ها
3,949
امتیازها
73
محل سکونت
توی گوشی
کیف پول من
0
Points
0
مواد لازم برای ساخت جامدادی هندوانه ای:
  • پارچه ی نمدی قرمز
  • پارچه ی نمدی سبز
  • پارچه نمدی سفید
  • زیپ
  • نخ مشکی و سوزن
  • قیچی
آموزش ساخت جامدادی هندوانه ای
آموزش ساخت جامدادی هندوانه ای
مراحل ساخت:

ابتدا یک طرح نیم دایره ای روی پارچه ی قرمز میکشیم و بعد به آرامی و با دقت، دور تا دور آن را با قیچی می بریم.

نیم دایره ی ایجاد شده را روی پارچه ی سفید می گذاریم و دور آن را حدودا به اندازه ی یک سانت علامت میزنیم و قیچی می کنیم.

آموزش ساخت جامدادی هندوانه ای
آموزش ساخت جامدادی هندوانه ای
به همین ترتیب نیم دایره ای کوچکتر از نیم دایره ی سفید، روی پارچه ی قرمز می کشیم و دور آن را می بریم.

مانند تصویر یک مداد بزرگ در پایین نیم دایره ی قرمز بگذارید و مطمئن شوید که طول آن کمتر از طول خودکار و مدادهایتان نیست.

%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%87%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-11.jpg


سپس با نخ کوبلن مشکی تخمه های هندوانه را مانند تصویر زیر روی پارچه ی قرمز بدوزید.

%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%87%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-9.jpg


لایه های هندوانه را به ترتیب سبز، سفید ، قرمز روی هم بگذارید و به هم بدوزید.

%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%87%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-8.jpg


همه ی مراحل را برای یک قاچ دیگر از هندوانه تکرار کنید و بالای دو قاچ هندوانه را به طرفین زیپ تان بدوزید.

%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%87%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-7.jpg


این کار را از پشت زیپ انجام دهید تا کار تمیزتر در بیاید.

به تصویر زیر نگاه کنید تا کاملا متوجه نحوه ی دوخت بشوید.

%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%87%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-6.jpg


شما شاهد همچین نتیجه ای خواهید بود:

%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%87%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-5.jpg


حالا به مرحله ی آخر رسیدید و وقت دوختن دور تا دور دو قاچ هندوانه به همدیگر است!
دقت کنید که این بار هم باید آنها را از پشت به هم بدوزید. مانند تصویر زیر:

%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%87%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-4.jpg


بعد از اتمام کار زیپ را باز کنید و جا مدادیتان را پشت و رو کنید.

%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%87%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-3.jpg


نتیجه ی کار را ببینید و از هنرمندی هایتان ل*ذت ببرید

این جامدادی را می توانید در رنگ زرد هم بدوزید و یک قاچ هم هندوانه ی آناناسی داشته باشید!

%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%87%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-14.jpg


آموزش ساخت جامدادی هندوانه ای

آموزش ساخت جامدادی هندوانه ای می توانید از این جامدادی چند تا درست کنید و به کودک و نوجوانان دیگری که در شب چله میهمانتان هستند هدیه دهید.

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : *khas*

*khas*

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-14
نوشته‌ها
906
لایک‌ها
3,949
امتیازها
73
محل سکونت
توی گوشی
کیف پول من
0
Points
0
درست کردن جامدادی نمدی



مرحله اول: آماده سازی وسایل و ابزار کار شامل پارچه های نمدی در رنگهای دلخواه، قیچی، زیپ، نخ در رنگهای هماهنگ با پارچه نمدی، قلم و کاغذ برای الگو

مرحله دوم: کشیدن الگو روی کاغذ یا روزنامه و برش زدن آن، برای طرح گربه الگوی گوش، د*ه*ان، بینی و چشم را با ابزار یا به صورت دستی روی کاغذ بکشید. برای طرح مانستر یا غول کوچولو الگوی چشم، شاخ و دندان را کشیده و سپس برش بزنید. الگوهای ذکر شده را روی پارچه های نمدی گذاشته و آنها را برش بزنید.

دقت کنید اندازه های مورد نظر را میتوانید به دلخواه تعیین کنید.

مرحله سوم: برش و درآوردن یک مستطیل برای جای زیپ، برای این منظور زیپ را روی پارچه قرار داده و به اندازه مشخص مستطیل را رسم کنید و سپس با قیچی قسمت مورد نظر را از داخل پارچه مانند یک پنجره در بیاورید.

مرحله چهارم: قرار دادن زیپ در جای مورد نظر و دوخت دورتادور زیپ با چرخ خیاطی یا با دست، دقت کنید اگر با دست کار می کنید دوخت تمیز و یک اندازه باشد. در صورتی که از روش دستی برای دوخت استفاده میکنید به رنگ نخ دقت کافی را داشته باشید. بهتر است در روش دوخت دستی رنگ نخ به رنگ پارچه شبیه باشد.

مرحله پنجم: اضافه های زیپ را از دو طرف پشت کار با قیچی برش بزنید تا کار تمیزتری داشته باشید.

مرحله ششم: برای هر گوش احتیاج به دو عدد نمد برش خورده میباشد. دو قسمتی که برای گوش برش زده شده را روی هم قرار داده و دو طرف بالای آن را بدوزید. نیاز به دوخت قسمت پایین نیست چون قسمت پایین گوش بین درز جامدادی قرار خواهد گرفت.

مرحله هفتم: قسمت قهوه ای و سفید روی صورت گربه را مطابق تصویر شماره ۷ روی کار بدوزید.

مرحله هشتم و نهم: چشم ها و بینی را در قسمت مشخص شده قرار داده و بدوزید.

مرحله دهم: د*ه*ان گربه را با ماژیک یا قلم روی کار بکشید. شما میتوانید به جای اینکار با دوخت دستی و با کمک سوزن و نخ سیاه رنگ این کار را انجام دهید.

مرحله یازدهم: سبیل های گربه را با سه بار دوخت به صورت رفت و برگشت به صورت خط صاف ایجاد کنید. قبل از دوخت با قلم محل مورد نظر را رسم کرده و سپس روی آن دوخت را انجام دهید.

مرحله دوازدهم و سیزدهم: گوش ها را در جای مورد نظر ثابت کرده و قسمت پشت کار (یعنی قسمت زیپ دار) را زیر گوش ها قرار دهید به طوریکه گوش ها بین قسمت جلو و عقب کار قرار بگیرند و سپس دوخت رو دور تا دور کار انجام دهید. سعی کنید دوخت به صورت منظم و به فاصله حدود ۲ تا ۳ میلیمتر از لبه کار دوخته شود.

مرحله چهاردهم: دور کار را در صورت نیاز با قیچی تمیز و مرتب کنید.



درست کردن جامدادی نمدی

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : *khas*

*khas*

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-14
نوشته‌ها
906
لایک‌ها
3,949
امتیازها
73
محل سکونت
توی گوشی
کیف پول من
0
Points
0
دو تکه بیضی شکل کوچک برای داخل گوش و دو تکه کمی بزرگتر برای گوشها برش بزنید.

تکه های داخلگوش را روی آن کوک زده یا بچسبانید.

اگر می چسبانید، برای استحکام بیشتر از چسب حرارتی استفاده کنید.

آموزش دوخت جامدادی خرسی نمدی

برای سر دو تکه نمد بیضی شکل به عرض 8 و طول 10 بچینید.

گوش ها را به صورت کمی اریب از رویه به سر سنجاق بزنید.

آموزش دوخت جامدادی خرسی نمدی

تکه دیگر سر را روی آن قرار دهید و دور تا دورش را بدوزید.

قسمتی را باز بگذارید.

آموزش دوخت جامدادی خرسی نمدی

به رویه برگردانده و با الیاف پر کنید.

قسمت باز را بدوزید.

آموزش دوخت جامدادی خرسی نمدی

پوزه، چشمها و ل*ب و بینی را با چسب حرارتی بچسبانید.

آموزش دوخت جامدادی خرسی نمدی

آموزش دوخت جامدادی خرسی نمدی


8 نیم بیضی برای دستها و پاها از پارچه نمدی بچینید.

دو تا دو تا روی هم بگذارید.

آموزش دوخت جامدادی خرسی نمدی

دست و پاها را دوخته و پایین آن را باز بگذارید.

به رویه برگردانید.

آموزش دوخت جامدادی خرسی نمدی

از پارچه نمدی دو نوار 24 در 10 سانت برای ب*دن خرس بچینید.

دستها را با فاصله یک سانت از لبه به شکل زیر روی ب*دن سنجاق کنید.

آموزش دوخت جامدادی خرسی نمدی

پاها را به شکل زیر کنار لبه سنجاق کنید.

آموزش دوخت جامدادی خرسی نمدی

نوار دیگر را روی این نوار گذاشته و چرخ کنید. لبه بالا را باز بگذارید.

به رویه برگردانده و لبه بالا را یک سانت به داخل تا زده و بچسبانید یا کوک بزنید.

آموزش دوخت جامدادی خرسی نمدی

دو نیم دایره برای در جامدادی خرسی بچینید.



دو نیمدایره را روی هم گذاشته و بدوزید. پایین ان را باز گذاشته و به رویه برگردانید.

در را به لبه جامدادی بدوزید یا بچسبانید.

آموزش دوخت جامدادی خرسی نمدی

نمد بیضی شکل سفید را روی ب*دن خرس بچسبانید.

می توانید قبل از دوخت روی جامدادی با کوک متصل کنید.

آموزش دوخت جامدادی خرسی نمدی

برای بستن در جامدادی دکمه قابلمه ای بدوزید.

آموزش دوخت جامدادی خرسی نمدی

سر را روی لبه بالای جلو ب*دن بچسبانید.

آموزش دوخت جامدادی خرسی نمدی

آموزش دوخت جامدادی خرسی نمدی


این هم جامدادی خرسی زیبای ما

آموزش دوخت جامدادی خرسی نمدی


 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : *khas*
بالا