• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

فرزندپروری فواید بازی کردن با کودکان

  • نویسنده موضوع *khas*
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 22
  • بازدیدها 632
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

*khas*

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-14
نوشته‌ها
906
لایک‌ها
3,949
امتیازها
73
محل سکونت
توی گوشی
کیف پول من
0
Points
0
بازی خارج از خانه:
تلویزیون و کامپیوتر و وسایلی از این قبیل کودکان را در خانه نگه میدارد، اما باید آگاه باشیم که بسیاری از فرصت های آموزشی در خارج از خانه وجود دارد. اجازه بدهید تا فرزندانتان در خارج از خانه به بازی بپردازند. این کار باعث افزایش سطح فرهنگی آن ها میشود و همچنین باعث میشود تا در شرایط سخت به ذهن خود فشار آورند تا بتوانند یک تصمیم درست بگیرند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : *khas*

*khas*

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-14
نوشته‌ها
906
لایک‌ها
3,949
امتیازها
73
محل سکونت
توی گوشی
کیف پول من
0
Points
0
قش شما هنگام بازی با او
ویپفلر می‌گوید: «خوب است به کودکتان اجازه بدهید که بازی را هدایت کند.» به کودکتان در چارچوب ایمنی و محدودیت‌های زمانی اجازه بدهید تعیین کند که چه کار کنید و چگونه آن را انجام دهید. با این کار او فرصتی برای آزمون قضاوت‌هایش می‌یابد و به او کمک می‌کند که به شما نشان دهد به چه چیزی علاقه دارد. به او ملحق شوید و با او بازی کنید، اما فقط وقتی که از شما دعوت به بازی کرد. وقتی به شما اجازه می‌دهد که وارد دنیای تخیلی‌اش شوید کنترل کامل بازی را به او بدهید. در زندگی واقعی شاید این مسئولیت با شما باشد، اما دنیای بازی متعلق به اوست. با توجه کردن به کودکتان هنگام بازی، اعتماد به نفس را در او ایجاد می‌کنید. برای مثال، وقتی همراه با او تخیل و وانمود می‌کنید، به او نشان می‌دهید که دنیای تخیلی‌اش را قبول دارید و اینکه چیزی که او به آن علاقه دارد، برای شما جالب است اهمیت دارد.

بازی به کودک کمک می‌کند تا هیجانش را تخلیه کند
کودکان خیلی قبل‌تر از آنکه بتوانند احساساتشان را در قالب کلمات بیان کنند، آن را از طریق بازی جسمانی، قصه گویی، هنر و سایر فعالیت‌ها بیان می‌کنند. وقتی کودک تجربه‌های آزاردهنده‌ای دارد و یا تجربه‌هایی که درک آن‌ها برایش سخت است، از طریق بازی این تجارب را پی در پی مرور می‌کند. برای مثال، اگر فردی او را هل داده باشد یا چیزی را در مدرسه از دست او قاپ زده باشند، شاید در آن لحظه درک نکند که چه اتفاقی افتاده است. اگر روز بعد که با او بازی می‌کنید، با خشونت شما را هل داد، احتمالاً می‌خواهد جواب چیزی را که روز قبل تجربه کرده بود، بیابد.چگونه می‌توانید به او کمک کنید: در طول بازی کودکتان رفتارهای کوچکی از خود بروز می‌دهد که درآن زمینه نیاز به راهنمایی داشته یا آن را درک نمی‌کند. می‌توانید با مهربانی به او پاسخ دهید و پاسخ درست را در قالب ادا و اطوار به او بدهید. سعی کنید او را بخندانید تا این فشار را از او بکاهید و با دقت و رعایت نکات ظریف بیشتر از فواید بازی کردن بهره ببرید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : *khas*

*khas*

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-14
نوشته‌ها
906
لایک‌ها
3,949
امتیازها
73
محل سکونت
توی گوشی
کیف پول من
0
Points
0
اما به راستی علت بازی با کودک و اهمیت دادن به آن در دین اسلام چیست؟
1. در حین بازی، الفاظ و حرکات والدین، سرمشق کودک قرار می‌گیرد؛ به همین جهت می‌‌توان نکته‌های اخلاقی، اجتماعی، بهداشتی، عاطفی، کمک کردن به دیگران و حتی مسائل عبادی را به او آموزش داد، تا گامی مؤثر در جهت تقویت شخصیت او برداشته شود. به طور کلی حضور بزرگ‌سالِ مسئول، برای حفظ ایمنی در بازی ضروری است. البته باید توجه داشت که مرتب بازی کردن با کودک یا در آ*غ*و*ش گرفتن وی موجب می‌شود، او طرز بازی کردن با خود را فراموش کرده، در هنگام تنهایی برای جلب توجه گریه کند و والدین را وادار نماید، اعمال پیشین را تکرار کنند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : *khas*
بالا