• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

معماری طراحی جالب و مشهور کتابخانه بینهای تیانجین چین

  • نویسنده موضوع MAHDIS
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 194
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

MAHDIS

نویسنده انجمن + مدیر ارشد بازنشسته
نویسنده انجمن
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-26
نوشته‌ها
7,835
لایک‌ها
16,737
امتیازها
163
سن
23
محل سکونت
Mystic Falls
وب سایت
taakroman.ir
کیف پول من
718
Points
0
کتابخانه-تیانجین-7-min-1024x683.jpg
هنگامی که کتابخانه بینهای در اکتبر سال 2017 در شهر ساحلی چین تیانجین افتتاح شد ، بلافاصله سیل جمعیت بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد و با سری عکس های رسانه های اجتماعی توجه ها را به خود معطوف کرد. البته جای تعجبی هم ندارد ، با توجه به اینکه طراحی این کتابخانه کاملاً خیره کننده و فوق العاده است. در نگاه اول به این فضا، آتریوم سفید روشنی وجود دارد که به نظر می رسد که از ردیف های مواج متعددی بر روی یکدیگر با کتابهای رنگارنگ پوشیده شده است. البته این همه آنچه که به نظر می رسد نیست !

کتابخانه-تیانجین-5-min-1024x683.jpg

واقعیت این است که طراحی مدرن کتابخانه کاملاً غیرقابل انکار است ، اما اندک جزییاتی نیز وجود دارد: کتابهایی که از این مخزن ادبی استفاده می کنند در واقع واقعی نیستند.

بیشتر کتابهای موجود در این ردیف ها در واقع تصاویر چاپ شده از جلد کتاب که روی قسمت پشت قفسه قرار گرفته اند برای جلوه دادن ردیف هایی از موزه ها هستند. اگر نگاهی دقیق تر به عکسهای خیره کننده از فضا بیندازید ، به راحتی می توان کتابهای واقعی را جدا از ماکتهای مسطح کتاب تمیز دهید.

کتابخانه-تیانجین-1-min-1024x683.jpg

این ساختمان که توسط شرکت معماری هلندی MVRDV طراحی شده است ، دارای 36000 فوت مربع مساحت چشمگیر می باشد و پنج طبقه ارتفاع دارد ، همچنین ظرفیت قرار دادن بیش از یک میلیون کتاب در مجموعه خود را برخوردار است. با این وجود ، فقط حدود 200000 جلد کتاب ، که در اتاقهای رایج مطالعه کتابخانه قرار دارد ، ذخیره می کند.

در حقیقت ، فرم پیوسته خمیده قفسه ها در اتاق اصلی به عنوان صندلی و پله برای بازدید کنندگان کاربرد دارد و این احساس را به شما می دهد که در یک دریای عظیم از کلمات گم شده اید. این قفسه های مواج یک سالن کروی بزرگ و درخشان سفید را که در مرکز اتاق قرار دارد احاطه کرده اند. وقتی از پارک خارج از کتابخانه به ساختمان آن نظاره کنید، فضای بی نظیری شبیه یک چشم غول پیکر را مشاهده می کنید که به آن قبلاً لقب “چشم بینه” داده شده است.

کتابخانه-تیانجین-3-min-1024x683.jpg




 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : MAHDIS

MAHDIS

نویسنده انجمن + مدیر ارشد بازنشسته
نویسنده انجمن
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-26
نوشته‌ها
7,835
لایک‌ها
16,737
امتیازها
163
سن
23
محل سکونت
Mystic Falls
وب سایت
taakroman.ir
کیف پول من
718
Points
0
این کتابخانه بخشی از یک مرکز فرهنگی شهری است که در شهر تیانجین ساخته شده است. تئاتر بزرگ تیانجین ، گالری هنر ، موزه تاریخ طبیعی ، موزه علم و فناوری و سایر مکانها در ن*زد*یک*ی آن قرار دارند.

MVRDV با همکاری موسسه برنامه ریزی و طراحی شهری تیانجین (TUPDI) کتابخانه تیانجین بینه را به عنوان بخشی از برنامه بزرگتر برای تهیه یک منطقه فرهنگی برای این شهر طراحی کرده اند. این ساختمان نه تنها به عنوان یک مرکز آموزش بلکه به عنوان اتصال دهنده پارک از منطقه فرهنگی فعالیت می کند. شکاف بیضی شکل که در داخل ساختمان قرار دارد توسط “چشم” باز می شود ، یک کره آینه ای با یک سالن که فضای اصلی درون آتریوم را به خود اختصاص داده است و فضای درنظر گرفته را در داخل بزرگتر می کند. قفسه های کتاب جلدی که شکل کره زمین را تداعی میکنند ، فضای داخلی ، توپوگرافی و مناظری را ایجاد می کنند که کانتینرها به آن رسیده و به اطراف آن می پیچند.

کتابخانه-تیانجین-2-min-1024x683.jpg

کتابخانه-تیانجین-4-min.jpg

کتابخانه-تیانجین-6-min-1024x683.jpg

کتابخانه-تیانجین-9-min-1024x683.jpg

کتابخانه-تیانجین-11-min-1024x683.jpg


 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : MAHDIS
بالا