- تاریخ ثبتنام
- 2020-07-26
- نوشتهها
- 7,768
- لایکها
- 16,278
- امتیازها
- 163
- سن
- 24
- محل سکونت
- Mystic Falls
- کیف پول من
- 674
- Points
- 0
اپیکور: ل*ذت انگاری
بر خلاف افلاطون که خوبی زندگی را مربوط به خوشی آن نمیدانست، اپیکور نماینده نوعی فلسفه بود که تا زمان حال باقی ماندهاست. تنها چیز خوب از منظر او ل*ذت است. اما بر عکس معنایی که از ظاهر ان مستفاد میشود دعوتکننده به شکم بارگی و ش*ر*اب خواری و شادکامیهای افراطی نبودهاست. او زیستی معتدلانه اما با محوریت ل*ذت را را توصیه میکرد و اصرار در کسب ل*ذت را خود عامل درد و رنج میدانست. او لذاتی را که خالص بودند و همراهشان درد و رنجی نبود را تشویق میکرد. او خود لذاتی نظیر فلسفه ورزی و معاشرت با دوستان و ساده زیستی را برگزیده بود. از وجه روانشناسی بر این نظر که محرک آدمیان جستجوی ل*ذت است (حال جسمانی یا معرفتی) نقدی وارد نیست (مگر در رفتارهای غیر آگاهانه و با تعیین شدگی قبلی)، نقد اصلی در این است که ل*ذت ساکن و بی جنبشی مانند محبت نیز گاه محنت میآورد مانند دوست داشتن یک فرد و بعد غم از دست دادن آن فرد. منطق ل*ذت طلبان این است که با ایجاد و اختراع وسایلی مانند آرامش بخشها و افیونها و محرکها میتوان بخش دردناک این امور دوگانه را نیز از آنها زدود. ایراد از خود ل*ذت نیست بلکه از عواقب ناخواسته ایست که باید از آنها اجتناب کنیم. نقد جدی تر این است که برای بدست آوردن ل*ذتهای ارزشمند مانند یک شغل خوب گاه باید سالهایی را متحمل رنج شد. جواب آنها در این مورد این است که نه در گذشتهٔ دور و نه در آینده دور زنگی کنیم بلکه در ن*زد*یک*یهای زمان حال زندگی خود به جستجوی ل*ذت برآییم.[۱۸]
بر خلاف افلاطون که خوبی زندگی را مربوط به خوشی آن نمیدانست، اپیکور نماینده نوعی فلسفه بود که تا زمان حال باقی ماندهاست. تنها چیز خوب از منظر او ل*ذت است. اما بر عکس معنایی که از ظاهر ان مستفاد میشود دعوتکننده به شکم بارگی و ش*ر*اب خواری و شادکامیهای افراطی نبودهاست. او زیستی معتدلانه اما با محوریت ل*ذت را را توصیه میکرد و اصرار در کسب ل*ذت را خود عامل درد و رنج میدانست. او لذاتی را که خالص بودند و همراهشان درد و رنجی نبود را تشویق میکرد. او خود لذاتی نظیر فلسفه ورزی و معاشرت با دوستان و ساده زیستی را برگزیده بود. از وجه روانشناسی بر این نظر که محرک آدمیان جستجوی ل*ذت است (حال جسمانی یا معرفتی) نقدی وارد نیست (مگر در رفتارهای غیر آگاهانه و با تعیین شدگی قبلی)، نقد اصلی در این است که ل*ذت ساکن و بی جنبشی مانند محبت نیز گاه محنت میآورد مانند دوست داشتن یک فرد و بعد غم از دست دادن آن فرد. منطق ل*ذت طلبان این است که با ایجاد و اختراع وسایلی مانند آرامش بخشها و افیونها و محرکها میتوان بخش دردناک این امور دوگانه را نیز از آنها زدود. ایراد از خود ل*ذت نیست بلکه از عواقب ناخواسته ایست که باید از آنها اجتناب کنیم. نقد جدی تر این است که برای بدست آوردن ل*ذتهای ارزشمند مانند یک شغل خوب گاه باید سالهایی را متحمل رنج شد. جواب آنها در این مورد این است که نه در گذشتهٔ دور و نه در آینده دور زنگی کنیم بلکه در ن*زد*یک*یهای زمان حال زندگی خود به جستجوی ل*ذت برآییم.[۱۸]
انجمن رمان نویسی تک رمان
انجمن رمان نویسی تک رمان تایپ رمان شعر و دلنوشته خود را به صورت آنلاین منتشر کنید و با نويسندگان در ارتباط باشید
forums.taakroman.ir
آخرین ویرایش: