• خرید مجموعه داستان های درماندگان ژانر تراژدی و اجتماعی به قلم احمد آذربخش برای خرید کلیک کنید
  • دیو، دیو است؛ انسان، انسان. هاله‌های خاکستری از میان می‌روند؛ این‌جا یا فرشته‌ای و یا شیطان. رمان دیوهای بیگانه اثر آیناز تابش کلیک کنید
  • رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید

حقوق انواع تصمیمات سازمان های بین المللی

  • نویسنده موضوع MAHDIS
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 4
  • بازدیدها 306
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

MAHDIS

نویسنده انجمن + مدیر ارشد بازنشسته
نویسنده انجمن
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-26
نوشته‌ها
7,835
لایک‌ها
16,737
امتیازها
163
سن
23
محل سکونت
Mystic Falls
وب سایت
taakroman.ir
کیف پول من
717
Points
0
((انواع تصمیمات سازمان های بین المللی )) :


۱- قواعد داخلی


الف- قواعد داخلی سازمان: در سازمان های بین المللی اساسنامه سازمان تنها می تواند عملکرد آن سازمان را به صورت کلی قانونمند کند و در نتیجه مقررات جزئی تر باید توسط خود سازمان تهیه و تنظیم شود. این امر که یک سازمان بین المللی بتواند برای نظم حقوقی خودش اقدام به تهیه و تنظیم قانون نماید، عموماً پذیرفته شده، و سازمان این توانایی را به محض تشکیل کسب می نماید. هر سازمان به یک سری قوانین داخلی نیازمند است که باید تنظیم کند و این قوانین نمی تواند از سیستم حقوقی دیگری کسب گردد. برخلاف سازمان های بین المللی خصوصی، سازمان های بین المللی عمومی تحت تأثیر هیچ قانون داخلی و ملی نیستند. بنابراین باید قوانین داخلی مورد نیاز خود را، خود تهیه و تنظیم نمایند. این قوانین قسمتی از یک سیستم حقوقی مستقل هستند که کاملاً وابسته به اساسنامه سازمان بوده و به هیچ سیستم حقوقی دیگری وابسته نیست.


مقررات داخلی سازمان ها نه به خاطر میل به شناسایی نهادهایی که صلاحیت اعمال این قوانین را دارند، بلکه به خاطر ضرورت اعمال این قدرت (برای قانون سازی) وضع می شوند.


قوانین داخلی سازمان های بین المللی اساساً محدود به تنظیم قوانین مربوط به عملکرد سازمان است. به طوری که در آرای دادگاه های اداری سازمان بین المللی که قاعده ای شکل گرفته که براساس آن هیچ سازمانی موظف به پایبند ماندن به اهداف و سیاست هایی که در یک دوره زمانی خاص اتخاذ شده نیست. نتیجه آن که سازمان های بین المللی، مختار به اصلاح قوانین داخلی خود هستند بدون آن که شخص ثالثی مجاز به اعتراض برای حقوق کسب شده اش باشد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

آخرین ویرایش:
امضا : MAHDIS

MAHDIS

نویسنده انجمن + مدیر ارشد بازنشسته
نویسنده انجمن
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-26
نوشته‌ها
7,835
لایک‌ها
16,737
امتیازها
163
سن
23
محل سکونت
Mystic Falls
وب سایت
taakroman.ir
کیف پول من
717
Points
0
(قوانین مربوط به عملکرد سازمان های بین المللی):


حداقل ۸ زمینه مختلف وجود دارد که سازمان های بین المللی در آن اقدام به تهیه قوانین در خصوص عملکردشان می نمایند.۱


۱- قدرت تهیه وتنظیم قوانین مربوط به آیین دادرسی که برای هر سازمان بین المللی امری ذاتی است.۲


۲- در هرسازمان بین المللی، ستادهای آن سازمان با اعمال محدودیت هایی اختیار تأسیس ارگان های فرعی و تعیین وظایف آن ارگان ها را دارند.


۳- تصمیم گیری درا ین خصوص که آیا دولت ها باید به عنوان ارگان های سازمان انتخاب شوند یا افراد؟


۴- سازمان های بین المللی در خصوص اعضایش از اقتدارات فراوانی برخوردار است، پذیرش، تعلیق و یا حتی اخراج اعضا از اختیارات سازمان های بین المللی است.


۵- تهیه و تنظیم و تصویب مسائل مربوط به بودجه و مقررات مالی بر عهده سازمان است.


۶- وجود ارگان ها، عمارات و ستادهایی که خارج از حوزه قضایی ملی کشورها هستند، نیاز به تهیه یک قانون مناسب توسط سازمان دارند که در برگیرنده قواعد و حقوق داخلی و اداری برای بسیاری از روابط سازمان باشد.


۷- بعضی از سازمان ها می توانند حدود مسئولیت شان را تغییر دهند. این سازمان ها ممکن است تعهدات تحمیل شده بر اعضای شان را کاهش داده و بدین ترتیب حوزه نظارت و ضمانت اجرای بالقوه شان را کاهش دهند. به عنوان مثال: سازمان تجارت جهانی می تواند از تعهداتی که بر یک عضو تحمیل کرده صرف نظر کند.


۸- بعضی از اساسنامه های سازمان های بطن المللی، به سازمان اجازه قدرت خارج از حوزه مستقیم نهاد داخلی اش را می دهد. در چنین مواردی، برای قانونمند کردن و نظم بخشیدن به چنین قدرتی به قوانین داخلی احتیاج است. به عنوان مثال: اساسنامه ICAO به سازمان اجازه داد که با تنظیم مقرراتی، اداره و نگهداری فرودگاه را به افراد واگذار نماید. ماده (۷۱ اساسنامه) زمانی که سازمان ICAO براساس این مقررات فعالیت می کند، به اتخاذ تصمیمات داخلی زیادی در خصوص اداره فرودگاه نیاز دارد، که این تصمیمات داخلی شبیه به قوانین ملی در خصوص همین موضوع هستند.


درو اقع در خصوص شیوه ای که قوانین داخلی براساس آن تهیه و تنظیم می شوند هیچ مقررات خاصی وجود ندارد. هر تصمیمی که توسط ارگان های صالح اتخاذ می شود، قوانین داخلی الزام آور ایجاد می کند. در واقع برای تنظیم قوانین داخلی هیچ انگیزه و شیوه خاصی که لزوماً باید رعایت شود، مقرر نگردیده است.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
آخرین ویرایش:
امضا : MAHDIS

MAHDIS

نویسنده انجمن + مدیر ارشد بازنشسته
نویسنده انجمن
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-26
نوشته‌ها
7,835
لایک‌ها
16,737
امتیازها
163
سن
23
محل سکونت
Mystic Falls
وب سایت
taakroman.ir
کیف پول من
717
Points
0
(قوانین داخلی با تأثیرات بیرونی) :


امکان تأثیرگذاری بیرونی:


قواعد داخلی سازمان ها ممکن است تأثیرات خارجی مهمی را به همراه داشته باشد. برای مثال: قوانین مربوط به تعیین توانایی یک عضو برای مشارکت در درصد خاصی از مصارف و هزینه های سازمان، ممکن است که قانون داخلی باشد که بر اعضا تنها به عنوان عضو سازمان تأثیر بگذارد. اما نتیجه این قانون بر بودجه سایر فعالیت هایی که آن عضو درگیر آن است نیز تأثیر می گذارد. یا مثلاً از آن جایی که قانون داخلی یک سازمان مقرر کرده که منافع سازمان تنها در مسیر و شیوه ای خاص یا تحت شرایط خاص باید اعمال شود این امر نه تنها بر روی خود سازمان تأثیرگذار است بلکه بر کسانی که از آن منافع برخوردار می شوند نیز تأثیر می گذارد.





۲- قواعد خارجی:


یکی از وظایف سازمان های بین المللی تهیه و تنظیم قوانینی است که از صرف عملکرد خود سازمان فراتر رود. این قوانین تنها به منظور مقاصد خارجی سازمان تنظیم می شوند. مثل توافقات سازمان های بین المللی با یکدیگر یا با یک دولت، اما با وجود این بر عملکرد داخلی سازمان نیز تأثیرگذار خواهند بود. چرا که این قوانین معرف سیاست های سازمان و بر تصمیمات بعدی سازمان مؤثر خواهد بود.


دربسیاری از موارد این قوانین می تواند، حتی زمانی که به ظاهرالزام آور نیستند، تأثیرات الزام آوری بر سازمان های بین المللی دارند.


قوانین خارجی و تصمیمات سازمان های بین المللی را به ۴ دسته می توانیم تقسیم نماییم:





۱- توصیه نامه ها


۲- اعلامیه ها


۳- کنوانسیون ها


۴- قواعد الزام آور
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
آخرین ویرایش:
امضا : MAHDIS

MAHDIS

نویسنده انجمن + مدیر ارشد بازنشسته
نویسنده انجمن
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-26
نوشته‌ها
7,835
لایک‌ها
16,737
امتیازها
163
سن
23
محل سکونت
Mystic Falls
وب سایت
taakroman.ir
کیف پول من
717
Points
0
(توصیه نامه ها) :


واژه توصیه غالباً برای توصیف پیشنهادات غیر الزام آور نهادهای بین المللی به کار می رود. در واقع توصیه نامه ها برای مشخص کردن یک قاعده حقوقی الزام آور، تنها در یک اساسنامه به کار می رود. اصولاً از واژه توصیه نامه برای پیشنهادات که در خارج از سازمان اثر الزام آور ندارند، استفاده می کنیم. همه سازمان های بین المللی قدرت صدور توصیه نامه را دارند. اما شیوع و رواج صدور چنین توصیه هایی عمدتاً به توان سازمان ها برای اتخاذ تصمیمات الزام آور بستگی دارد.


(اعلامیه ها) :


با صدور توصیه نامه، سازمان های بین المللی از اعضا تقاضا می کنند تا موقعیت موجود را تغییر دهند، اما در مواردی سازمان های بین المللی قصد تغییر چیزی را ندارند. بلکه صرفاً می خواهند موقعیت خاص امری را روشن کنند. در چنین حالتی، سازمان ها ممکن است قصد حمایت از تغییری را داشته باشند که کاملاً واضح و روشن نبوده و یا مورد اختلاف است و یا در صورت وجود خلادرخصوص امری اقدام به وضع قانون کند، در چنین مواردی است که اعلامیه ها صادر می شوند.


صدور اعلامیه ای که رعایت یک قانون خاص را قانوناً الزام آور می داند، شبیه به اتخاذ یک تصمیم الزام آور است. اما عمده ترین تفاوتی که در این جا موجود است، این است که اعلامیه ها قصد تغییر قانون را ندارند.





(کنوانسیون ها) :


واژه کنوانسیون برای معاهداتی که توسط سازمان های بین المللی تنظیم می شوند، استفاده می کنیم، کمیسیون حقوق بین الملل از ۱۶ واژه مختلف برای معاهدات نام برده که کنوانسیون یکی از آن ها می باشد. به طور خاص واژه کنوانسیون برای معاهدات چند جانبه قانون ساز استفاده می شود. بیشتر سازمان های بین المللی برای معاهداتی که تنظیم کرده اند، واژه (کنوانسیون) را به کار می برند. کنوانسیون ها معاهدات بین المللی اند و بنابراین در عرصه حقوق بین الملل از قدرت الزام آوری برخوردارند.


(قوانین الزام آور) :


کاستاندا (Castaneda) تصمیمات الزام آور را تصمیماتی می داند که یا قانون را تغییر می دهند و یا دولت ها را متعهد به انجام چنین کاری می کنند. به عبارت دیگر، تصمیماتی که وضعیت حقوقی موجود را تغییر دهند الزام آورند.۱ و اما انواع قوانین الزام آوری وجود دارد که عبارتند از:


الف- تصمیمات اتخاذ شده برای حکومت ها


ب- تصمیماتی که برای افراد و اشخاص اتخاذ می شوند.


ج- مقررات عمومی .
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
آخرین ویرایش:
امضا : MAHDIS

MAHDIS

نویسنده انجمن + مدیر ارشد بازنشسته
نویسنده انجمن
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-26
نوشته‌ها
7,835
لایک‌ها
16,737
امتیازها
163
سن
23
محل سکونت
Mystic Falls
وب سایت
taakroman.ir
کیف پول من
717
Points
0
منابع:


  • صالح صدیقی
  • موسسه ی برگزیدگان ملک پور
  • مهندس بدرالدین الله یاری
  • میثم نوری
  • Reasonable alternative means
  • منشور سازمان ملل متحد
  • ممتاز . جمشید و رنجبریان . امیر حسین ، حقوق بین الملل بشردوستانه {مخاصمات مسلحانه داخلی } ، ( تهران : نشر میزان ، چاپ دوم ، بهار ۱۳۸۶ .
  • ضیایی بیگدلی. محمد رضا ، حقوق جنگ ، (تهران : انتشارات دانشگاه علامه ، چاپ اول ، ۱۳۷۳ .
  • ضیایی بیگدلی . محمد رضا ، حقوق معاهدات بین المللی ، ( تهران : گنج دانش ، چاپ دوم ، ۱۳۸۴ .
  • ضیائی بیگدلی . محمد رضا ، حقوق بین الملل عمومی ، ( تهران : گنج دانش ، چاپ بیست وششم ، ۱۳۸۵
  • ضیائی بیگدلی. محمد رضا ، اسلام و حقوق بین الملل ، ( تهران : گنج دانش ، چاپ هشتم ، ۱۳۸۵ ،.
  • عمید زنجانی . عباسعلی ، فقه سیاسی اسلام ، ( انتشارات امیر کبیر، تهران ، ۱۳۷۳ . جلد ۳٫
  • طباطبایی . سید محمد حسین ، تفسیر المیزان ، ( چاپ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، جلد ۵ .
  • بلز . چیکایا ، چکیده رویه قضایی در حقوق بین الملل عمومی ، ترجمه : همایون حبیبی . ( انتشارات دانشگاه علامه . چاپ اول . ۱۳۸۷٫
  • روسو . شارل ، حقوق بین الملل عمومی ، تر جمه دکتر محمد علی حکمت ، جلد اول ، ( تهران : دانشگاه تهران ،۱۳۴۷
  • شلتوت . شیخ محمود ، جنگ وصلح در اسلام . ترجمه شریف رحمانی .
  • وزارت امور خارجه ایران ، حقایقی چند درباره اختلافات ایران و عراق راجع به شط العرب : ( تهران ، انتشارات وزارت امور خارجه ، ۱۳۴۸
  • پطرس غالی ، جنبش آفریقایی – آسیائی : ترجمه دکتر فرج ا.. ناصری . انتشارات خردمند . تهران . ۱۳۴۹٫
  • ((کتب فارسی)) :
  • ۱- تقی زاده انصاری. مصطفی، حقوق سازمان بین المللی، نثر قومس، چاپ اول، تهران، ۱۳۸۰٫
  • ۲- فلسفی. هدایت الله، حقوق معاهدات بین المللی، فرهنگ نشر نو، چاپ دوم، تهران، ۱۳۸۳٫
  • ۳- کلیادکلود. آلبر، سازمان های بین المللی از آغاز به امروز (همبستگی بین المللی) ترجمه و تحقیق از هدایت الله فلسفی، تهران، نشر فاخته، ۱۳۷۱٫
  • ۴- موسی زاده. رضا، سازمان های بین المللی، نشر میزان، تهران، ۱۳۸۰٫
  • ۵- سویی. اریک، تأثیر و مفهوم کنسانسوس در تدوین حقوق بین الملل، برگردان از دکتر ابراهیم بیگ زاده، مجله تحقیقات حقوقی، ش ۱۰٫
  • ۱- بیگ زاده. ابراهیم، جزوه درسی حقوق سازمان های بین المللی، دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی، سال تحصیلی ۸۲- ۱۳۸۱٫
  • ۲- میرعباسی. سید باقر، جزوه درسی حقوق سازمان بین المللی، دانشکده حقوق، دانشگاه تهران، سال تحصیلی ۷۷- ۷۶٫
  • «پایان نامه»:
  • ۱- سالار کمری. محمد، «بررسی اتحادیه پست جهانی و نقش پست در ارتباطات بین المللی»، رساله ارشد، (دانشگاه تهران، دانشکده حقوق و علوم سیاسی، ۱۳۷۰).
  • ۲- کورکی نژاد قرائی. علی، «ارزیابی قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل متحد»، رساله ارشد، (دانشگاه تهران، دانشکده حقوق و علوم سیاسی، ۱۳۷۲).
  • Asammoah, O.Y the legal significance of Declaration of the General Assembly of the United Nations. (l966)
  • ۲- Basak A., Decision of the United nations organs in the judgements and opinion of the international court of justice, Wroclaw (l 969)

  • ۳- J. and kaufman. J How United Nations Decision are made, layden (1961).
  • nashreedalat . ir
  • قانون مدنی ایران، ماده ۱۸۳٫
  • ناصر کاتوزیان، دوره مقدّماتی حقوق مدنی (اعمال حقوقی، قرارداد – ایقاع)، ص۱۸
  • سید حسن امامی، حقوق مدنی، ج ۱، ص۱۵۸٫
  • محمد حسن نجفی، جواهر الکلام، ج ۲۱، ص۲۲۶٫
  • کنواسیون وین ۱۹۶۹ راجع به حقوق معاهدات، بند ۱ ماده ۲٫
  • برای نمونه ر.ک علی احمدی میانجی، مکاتیب الرسول / محمد حمیدالله، مجموعه الوثایق السیاسیه للعهد النبوی و الخلافه الراشیده.
  • محمّد بن علی قلقشدی، صبح الاعشی فی کتابه الانشاء، ج۱۴، ص ۱۳٫
  • احسان الهندی، الحرب و السلام فی دوله الاسلام، ص۷۶٫
  • برای نمونه ر.ک: علی احمدی میانجی، مکاتیب الرسول / محمد حمیدالله، مجموعه الوثایق السیاسیه للعهد النبوی و الخلافه الراشیده.
  • محمّد جعفر جعفری لنگرودی، مبسوط در ترمینولوژی حقوق، ج۱، ص ۷۳۹٫
  • کنوانسیون وین، ۱۹۶۹، ماده ۷٫
  • وهبه الزحیلی، آثارالحرب فی الفقه الاسلامی، ص۶۶۷٫
  • امام خمینی، تحریر الوسیله، ج۱، ص۴۸۶٫
  • سید محمد حسن موسوی بجنوردی، القواعد الفقهیه، ج۳، ص۱۳۵-۱۵۵٫
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : MAHDIS
بالا