• خرید مجموعه داستان های درماندگان ژانر تراژدی و اجتماعی به قلم احمد آذربخش برای خرید کلیک کنید
  • دیو، دیو است؛ انسان، انسان. هاله‌های خاکستری از میان می‌روند؛ این‌جا یا فرشته‌ای و یا شیطان. رمان دیوهای بیگانه اثر آیناز تابش کلیک کنید
  • رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید

دانستنی‌های بارداری

  • نویسنده موضوع ZiBa
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 80
  • بازدیدها 3K
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

ZiBa

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-24
نوشته‌ها
1,988
لایک‌ها
11,910
امتیازها
123
کیف پول من
0
Points
0
محاسبه‌ی بهترین سن بارداری


به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛
محققان هلندی محاسبه گر باروری ای را براساس سن زنان تهیه کرده اند. به این صورت که زنانی که 3 فرزند می خواهند در صورتی که از 23 سالگی شروع کنند، 90 درصد احتمال موفقیت در این باره را خواهند داشت اما بعد از سن 32 سالگی احتمال داشتن چندین بچه به شدت کاهش می یابد و اگر آن را تا 38 سالگی نادیده بگیرند، احتمال آن کم تر از 50 درصد می شود.

محققان هلندی یک ماشین حساب باروری تهیه کرده اند که احتمال داشتن یک خانواده رویایی براساس سن یک زن را پیش بینی می کند. آن ها پیش بینی می کنند افرادی که خواهان دو فرزند هستند باید از 27 سالگی بچه دار شدن را شروع کنند تا میزان موفقیت 90 درصدی داشته باشند.

میانگین سن شروع یک خانواده در دنیا در طول چهار دهه گذشته افزایش یافته و در نتیجه به دلیل اینکه دنبال شغل هستند سن مادر شدن بالا رفته است که در حال حاضر این سن 30 سالگی است که در سال 2004 27 سالگی بوده و در سال 1970 تنها 24 سالگی بوده است.

با این وجود زنانی که در دهه سی سالگی خود هستند و بچه می خواهند لازم نیست که بترسند.برخی ها ممکن است فکر کنند، اوه خدای من، من باید زود شروع کنم،" اما برای بسیاری از زنان این درست نیست.

بیشتر بخوانید:
"برای زنانی که در لبه سنی هستند، می تواند باعث شود که آن ها چیزهای مختلفی را امتحان کنند تا به آنها کمک کند اما ما نمی خواهیم مردم را وادار به تغییر زندگی خود کنیم از طرفی کارشناسان دیگر می گویند که این زنان اگر می خواهند بچه دار شوند باید فوری دست به کار شوند و خانواده خود را تشکیل دهند، زمان بسیار کمی برای "اقدام " دارند.

الگوی کاری زنان در طول سالها پیرامون مردان تغییر یافته است و این کار واقعاً برای آن ها مناسب نیست. زنان زمان بسیار کمی دارند که اگر میخواهند به دانشگاه بروند، شغلی پیدا کنند و قبل از شروع یک خانواده ثبات مالی داشته باشند.

پروفسور آلن پاسی، متخصص باروری در دانشگاه شفلد گفت که این ماشین حساب باید برای اجرای پیام به دختران در کلاس ششم و دانشگاه جهت کمک به آن ها برای برنامه ریزی زندگیشان به کار رود.

"همه فکر می کنند که شما می توانید صبر کنید - این نشان می دهد که نمی توانید این جدول باید کپی شود و روی دیوار درمانگاه ها نصب شود.

ما باید این هدف را نیز در ششم شکل ترسیم کنیم و در معرض دید دانشجویان دانشگاه قرار دهیم تا آنها "از نحوه برنامه ریزی زندگی خود آگاه باشند." در اوایل این تابستان، دانشمندان هشدار دادند که افراد مشهوری که در دهه 40 سالگی خود از طریق IVF یا تخمهای اهدا شده بچه دار شدند، "امید کاذبی" به زنان می بخشند.

دکتر مارتا دویسا از بیمارستان کویرون در بارسلونا در یک کنفرانس باروری گفت که در سنین 38 و 39 سالگی احتمال موفقیت برای بچه دار شدن کم تر از یک 25 درصد است.

تلاش برای بچه دار شدن از 44 سالگی به بعد بی فایده است و با این حال، افزایش سن مادری به معنی این است که یک پنجم از بچه دار شدن ها با لقاح مصنوعی در دهه 40 سالگی مادران انجام می شود و دانش زیادی در مورد کاهش باروری با افزایش سن در جمعیت عمومی وجود ندارد.

این درست است که بارداری در زنان مسن تر و افراد مشهور به ما کمکی نمی کنند؛ زیرا بسیاری از مردم نمی دانند که چه زمانی وقت مناسب برای اهدای تخمک است.

میانگین سنی برای شروع خانواده دار شدن به طور مداوم در طی چهار دهه گذشته افزایش یافته است زیرا تعداد مادازدواج ها در کل کم شده است.

انجمن رمان نویسی| تک رمان
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

آخرین ویرایش:
امضا : ZiBa

ZiBa

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-24
نوشته‌ها
1,988
لایک‌ها
11,910
امتیازها
123
کیف پول من
0
Points
0
هفت تغییر ساده برای افزایش شانس بارداری


آیا تصمیم گرفته اید باردار شوید؟ این 7 تغییر ساده می تواند شانس باروری شما را افزایش دهد. مهمتر از همه این که برای انجام آنها نیازی به مراجعه به داروخانه نیست.



1. به وزن سالم و مناسب برای باردار شدن برسید
اگر وزنتان از حد سالم بیشتر باشد ممکن است باروری شما را به خطر بیاندازد. سلول های چربی استروژن ذخیره می کنند، بنابراین میزان این هورمون در زنانی که اضافه وزن دارند بیشتر از حد طبیعی است و معمولا تخمک گذاری نمی کنند. این مسئله در مورد زنانی که کمبود وزن دارند نیز به دلیل کاهش استروژن صادق است. پزشکان به زنانی که تصمیم به بارداری دارند توصیه می کنند برای فهمیدن اینکه آیا وزن مناسب دارند یا خیر، شاخص توده بدنی خود را محاسبه کنند.



2. ورزش کنید
ورزش به شما کمک می کند سطح قند خون و وزنتان را کنترل کنید که با توانایی باروری شما در ارتباط است و بر همین اساس است که پزشکان انجام تمرینات منظم ورزشی را به زنانی که قصد بارداری دارند، توصیه می کنند. منظور از ورزش منظم، چهار یا پنج بار در هفته به مدت حداقل 30 دقیقه است. اگر دوست ندارید به تنهایی ورزش کنید، سعی کنید از کلاسهای گروهی استفاده کنید و یا به همراه یک دوست ورزش کنید. تحرک و فعالیت واقعا روی باروری شما تاثیر می گذارد.



3. زمان تخمک گذاری خودتان را بدانید
در هر ماه 5 تا 7 روز برای باردار شدن وقت دارید. برای زنانی که عادت ماهانه منظمی دارند ( بین 28 تا 32 روز )، این زمان حدودا بین روز 14 تا 15 است. اما اگر عادت ماهانه شما نامنظم است و یا زمان دقیق آن را نمی دانید، پزشکان دو شیوه بسیار ساده و مقرون به صرفه را برای مشخص کردن زمان تخمک گذاری پیشنهاد می کنند. از کیت های تخمک گذاری که در داروخانه ها به فروش می رسند استفاده کنید و یا اگر روز آخرین پریودتان را می دانید و با توجه به اینکه عادت ماهانه شما چند روز طول می کشد، می توانید از ابزارهای آنلای پیش بینی زمان تخمک گذاری استفاده کنید.



4. از سیگار و م*ش*رو*ب*ات الکلی دوری کنید
باروری برای بیشتر زنانی که سیگار می کشند و یا م*ش*رو*ب*ات الکلی مصرف می کنند از زنان دیگر سخت تر است. کشیدن سیگار می تواند موجب شروع ناباروری و مصرف ا*ل*ک*ل می تواند باعث سقط جنین شود. بنابراین اگر سیگار می کشید، همین حالا آن را ترک کنید و از نوشیدن م*ش*رو*ب*ات الکلی صرف نظر کنید.



5. استرس خود را کم کنید
گفتن همیشه راحت تر از عمل کردن است، خصوصا اگر هر ماه در مورد شانس بارداری خود نگران باشید، اما یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش شانس باروری آرامش است. استرس زیاد در طولانی مدت باعث تغییر در میزان طبیعی هورمون ها شده و می تواند بر تخمک گذاری تاثیر منفی بگذارد. از کلاس های یوگا استفاده کنید، کتاب های آرامش بخش بخوانید و بیشتر بخوابید. هر کاری که موجب شادی و آرامش درونی شما می شود به شانس باروری شما کمک می کند. شادی و آرامش نه فقط زمانی که در حال اقدام برای بارداری هستید، بلکه بعد از آن و در مواجه با تغییرات ناشی از بارداری هم به شما کمک خواهد کرد.



6. بررسی های پزشکی لازم را انجام دهید
اگر به بیماری هایی از قبیل دیابت یا تیروئید مبتلا هستید، بسیار اهمیت دارد که در زمان اقدام برای بارداری، تحت مراقبت و کنترل پزشک باشید. فشار خونتان را هم کنترل کنید. فشار خون بالا می تواند مانع توانایی شما برای بچه دار شدن باشد و اگر از حملات افسردگی یا اضطراب رنج می برید، پزشکان توصیه می کنند حتما به یک متخصص مراجعه کنید تا پیش از اقدام شما را تحت نظر بگیرد.



7. هوشمندانه تغذیه کنید
اگر تا حالا به این مسئله توجه نمی کردید، از همین امروز شروع به خوردن میزان متعادلی از کربوهیدرات، چربی و پروتئین کنید. مصرف غذاهای آماده و نیمه آماده خصوصا آنهایی که چربی ترانس دارند و در روغن های هیدروژنیزه سرخ شده اند و غذاهایی که شکر افزودنی دارند می تواند به رژیم سالم غذایی لطمه وارد کند. حتما از پروتئین های فاقد چربی و میوه و سبزیجات در رژیم غذایی روزانه استفاده کنید و در طول روز 8 تا 10 لیوان آب بنوشید.

انجمن رمان نویسی| تک رمان
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
آخرین ویرایش:
امضا : ZiBa

ZiBa

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-24
نوشته‌ها
1,988
لایک‌ها
11,910
امتیازها
123
کیف پول من
0
Points
0
مواد غذایی نطفه‌ساز و تقویت تخمدان‌ها

۱. جوانه گندم(هر روز یک قاشق غذا خوری+شیر گرم محلی) در صبحانه میل شود.
۲. حتما هلیم با گوشت گوسفند در هفته سه روز مصرف شود.
۳. به‌جای آب نو*شی*دنی، مردان(عرق یونجه+عرق خارخاسک) مصرف کنند. زنان(عرق یونجه+عرق خارخاسک+رازیانه) مصرف کنند.
۴. داخل چای حتما(دارچین+زنجبیل+قولنجان) اضافه شود.
۵. با غذا حتما سبزی نعناع و تره مصرف شود.
۶. روزانه یک هویچ خورده شود.
۷. خوردن ترب و شلغم در طول درمان الزامی‌است.
۸. حتما به عنوان یک میان وعده(نخود+لوبیا+باقالی) پخته شده مصرف شود.
۹. سبزی کرفس و تخم کرفس بسیار موثر است.
۱۰. (کنجد+عسل+شیره‌ی انگور) به عنوان صبحانه مصرف شود.
۱۱. خردل حتما در خورشت‌ها اضافه شود.
۱۲. زیره باید به حد اعتدال مصرف شود.
۱۳. مصرف گلاب به کمترین مقدار برسد.
۱۴. خوردن سیر و پیاز برای افرادی که ناراحتی چشمی دارند بسیار موثر است.
۱۵. مصرف مرغ خانگی.
۱۶. خوردن روزانه دو عدد کندر با دندان جلو موثر است.
۱۷. حتما میخک با شیر دم کرده و مصرف کنید.
۱۸. هنگام طبخ غذا حتما از ادویه(فلفل+دار فلفل) استفاده شود.
۱۹. خوردن خاکشیر روزانه دو لیوان هرگز فراموش نشود.
۲۰. فندوق، پسته و بادام حتما به عنوان تنقلات مصرف شود.
۲۱. همراه غذا زیتون مصرف شود.
۲۲. چای با خرما مصرف شود.

انجمن رمان نویسی| تک رمان
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
آخرین ویرایش:
امضا : ZiBa

ZiBa

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-24
نوشته‌ها
1,988
لایک‌ها
11,910
امتیازها
123
کیف پول من
0
Points
0
با چه تغذیه‌هایی جنسیت نوزادمان را تغییر دهیم؟
آنان که دنبال پسر و کسانی که دنبال دختر‌دار شدن‌ هستند آگاه باشند علم تغذیه 60 تا 70 درصد در تعیین جنسیت نوزاد نقش دارد.


به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی و پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها برخی از زوج‌ها تمایلی به داشتن فرزندان زیاد ندارند و ترجیح می‌دهند یک یا دو فرزند داشته باشند از این رو تعیین جنسیت برایشان بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. به طور مثال می‌خواهند یک فرزند داشته باشند در این صورت برای دختر یا پسر شدن این یک فزرند نزد متخصصان تغذیه می‌روند تا به نتیجه‌ی دلخواه برسند.

تعیین جنسیت فرزند با تغذیه‌ی مادر ارتباطی دارد؟
از زمانی که برخی از متخصصان تغذیه اعلام کردند که می‌شود تا حدودی جنسیت جنین را تغییر داد بسیاری از زوج‌ها تمایل پیدا کردند تا قبل از فرزند‌دار شدن به این متخصصان مراجعه کنند. چرا که برخی خانواده‌ها به علت نداشتن یکی از دو ج*ن*س تعداد زیادی بارداری را یکی پس از درگیری و با فاصله‌ی کم داشته‌اند ولی به نتیجه‌ی مطلوب نرسیده‌اند و نه تنها بعضا سلامت مادر به خطر افتاده بلکه هزینه‌های زیادی را به دنبال داشته است.

تأثیر 60 تا 70 درصدی تغذیه بر تغییر جنسیت جنین
پیام فرح‌بخش، متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیان کرد: از میان روش‌هایی که برخی از زوج‌ها برای تعیین جنسیت فرزندشان به آن متوسل می‌شوند می‌توان به علم تغذیه اشاره کرد که در این ر*اب*طه تست‌هایی بر روی حیوانات انجام شده است و مطالعات انسانی نیز در جریان است.

وی افزود: البته هنوز به صورت صد در صدی علم تغذیه توان تعیین جنسیت را ندارد و از آنچه که بیان می‌کنیم تنها توفیق در حدود 60 تا 70 درصد ار موارد است.

فرح‌بخش گفت: همچنین باید اضافه کرد رژیم‌های غذایی که متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌کنند باید 12 هفته قبل از عمل لقاح انجام شود.

غذاهایی که فرزند را پسر می‌کند!
فرح‌بخش اظهار داشت: از جمله کارهایی که برای پسر شدن فرزند می‌توان انجام داد قلیایی شدن محیط لقاح است که یکی از عواملی که در این زمینه مؤثر است اصلاح موجود در غذاها است.

وی تصریح کرد: استفاده از یون‌های سدیم و پتاسیم بیشتر در غذاهای مادر احتمال به وجود آمدن فرزند پسر را افزایش می‌دهد که در ر*اب*طه با سدیم استفاده از نمک و غذاهایی که بالقوه حاوی سدیم هستند مانند :خیارشور و زیتون شور توصیه می‌شود البته میزان دریافت سدیم با نظر متخصص تغذیه باید انجام شود و افراط و تفریط در این زمینه را توصیه نمی‌کنیم.

فرح‌بخش گفت: میوه‌های حاوی پتاسیم نیز شامل موز، انجیر، انگور، انبه و آوکادو است.

غذاهایی که به کمک دوستداران فرزند دختر می‌آید

این متخصص تغذیه ادامه داد: برای دختر شدن جنین باید از غذاهایی استفاده کرد که حاوی کلسیم و منیزیم است.

فرح‌بخش خاطرنشان کرد: غذاهای حاوی کلسیم خانواده‌ی لبنیات است که شامل شیر، ماست، دوغ، پنیر و کشک می‌شود و غذاهای حاوی منیزیم که از آن جمله می‌توان به سبزیجات برگ سبز که حاوی کلروفیل هستند مثل سبزی خوردن اشاره نمود.


گزارش از مهناز متقی


انجمن رمان نویسی| تک رمان
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
آخرین ویرایش:
امضا : ZiBa

ZiBa

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-24
نوشته‌ها
1,988
لایک‌ها
11,910
امتیازها
123
کیف پول من
0
Points
0
دانستنی های جالب و شگفت انگیز بارداری
* ممکن است شروع به خرناس کشیدن کنید! غشاها در بینی وقتی باردار می شوید، می توانند متورم شوند و شما را مجبور به خرناس کشیدن کنند, حتی اگر قبلاً نداشته باشید.

* شما باید از پوشیدن لباس های زیر عادیتان خودداری کنید - آن ها می توانند رشد غده شیری در پستان های شما را محدود کنند.

* حفظ مایعات ممکن است به یک مساله تبدیل شود. چند نکته وجود دارد که می توانید با پاهای خود, ماساژ بازتابی و غیره به استراحت بپردازید و مطمئن شوید که آب آشامیدنی را حفظ می کنید .

* حالا همه چیز گرم می شود. هورمون های بارداری سرعت متابولیسم شما را بالا می برند و باعث می شوند تا وقتی که به طور معمول کار نمی کنید, سرخ و خیس شوید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : ZiBa

ZiBa

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-24
نوشته‌ها
1,988
لایک‌ها
11,910
امتیازها
123
کیف پول من
0
Points
0
باید به محض تایید حاملگی, نام خود را برای کلاس های دوران بارداری ثبت کنید.با سرعت باورنکردنی کلاس را رزرو کنید تا مطمئن شوید که از دستش نمی دهید.

* هرگز معاینات دوران بارداری را از دست ندهید ، هر چکاپ برای برخی از مشکلات مهم است تا مراحل بعدی بارداری رخ دهد.

* همچنین هرچه زودتر بفهمید سریع تر می توانید درمان را شروع کنید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : ZiBa

ZiBa

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-24
نوشته‌ها
1,988
لایک‌ها
11,910
امتیازها
123
کیف پول من
0
Points
0
* شما باید یک صندلی خودرو برای کودک بخرید.طبق قانون, هر کودکی که در اتومبیل سفر می کنید، باید به درستی در یک صندلی خودرو از جمله تاکسی مهار شود.

* یک موز کنار تخت خود بگذارید. بیماری صبحگاهی دو برابر با شکم خالی است, بنابراین هر وقت که این اتفاق برایتان افتاد یک خوراکی کوچک بخورید.

* موهای کوتاه داشته باشید. ممکن است مدتی طول بکشد تا به آرایشگاه بروید.

* تعطیلات خود را با دقت برنامه ریزی کنید. اکثر خطوط هوایی به شما اجازه سفر را نمی دهند, و از حدود سه هفته به بعدشما اجازه ندارید بدون گواهی نامه پزشک سفر کنید. فکرش را بکنید.

* کودک شما نمی فهمد که شما ر*اب*طه زناشویی دارید پس شما واقعاً نیازی به وحشت از کار ندارید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : ZiBa

ZiBa

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-24
نوشته‌ها
1,988
لایک‌ها
11,910
امتیازها
123
کیف پول من
0
Points
0
هر شب پرینوم خود را با روغن بادام بمالید. مطالعات نشان داده اند که احتمال پارگی در حین زایمان را کم تر می کند, و قطعاً می توانید به آن عادت کنید (و کم تر از آن می ترسید) که به هنگام تولد نوزاد خود احساس خواهید کرد.

* همیشه باید در مورد شرایط فردی خود با پزشکتان صحبت کنید. نگران نباشید، شاد باشید. محققان دریافته اند که مادرانی که به آن جنبه روشن زندگی نگاه می کنند, بهتر زندگی می کنند, لاغرترند، بهتر می خوابند و نوزادان قوی تری را به دنیا می آورند.

* باردار بودن به این معنی نیست که باید ورزش را رها کنید. قاعده کلی این است که شما می توانید تقریبا به همان میزان که پیش از بارداری, ورزش کنید البته متناسب با دوران بارداری تان .
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : ZiBa

ZiBa

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-24
نوشته‌ها
1,988
لایک‌ها
11,910
امتیازها
123
کیف پول من
0
Points
0
انتظار داشته باشید که اندازه کفشتان را افزایش دهید. در سه ماهه دوم, مایعات اضافی باعث تورم پاهای شما می شوند, بنابراین ممکن است با کفش های معمولی خود هماهنگ نباشید. (اگر دست یا صورت شما پف کرده شود, به پزشکتان مراجعه کنید که احتمال بروز پره اکلامپسی را رد کند.)

* اگر دوستان نزدیکتان از شما می پرسند که چه چیزی می توانند برای نوزاد بگیرند, لباس هایی را به اندازه بزرگ تر از تازه متولد شده پیشنهاد کنید.

* نو*شی*دنی ها را با وعده های غذایی خود نخورید. کافئین از جذب آهن به راحتی جلوگیری می کند و شما به تمام آهن نیاز دارید.

* پسر است یا دختر؟ برای تعیین جنسیت داستان های قدیمی را امتحان کنید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : ZiBa

ZiBa

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-24
نوشته‌ها
1,988
لایک‌ها
11,910
امتیازها
123
کیف پول من
0
Points
0
اگر ترشحات واژنی دارید، نگران نشوید. اگر متوجه ترشحاتی به غیر از ترشحات سبز زرنگ، غلیظ، بو دار، و خونی شدی، وحشت نکنید ؛ این بخش کاملاً در دوران بارداری طبیعی است.

* ر*اب*طه ج*نس*ی شما را غافلگیر می کند. تمایل شما برای ر*اب*طه ج*نس*ی می تواند به طور قابل توجهی (یا کم) تغییر کند و حساسیت ب*دن شما می تواند خیلی تغییر کند.

* تجربه شما هر چه که باشد، مطمئن باشید که طبیعی هستید و این تغییرات موقتی هستند.

* عینک تجویزی جدید و یا لنزهای تماسی جدیدی بخرید چراکه مایع اضافی در چشم های شما می تواند به نظر برسد که دی شما بدتر شده و یا لنزهای شما مناسب نیستند. با این حال، اگر نگران هستید، یک چک باکس را چک کنید.

* شما بوی متفاوتی خواهید داشت. تمام تغییرات شیمیایی که در ب*دن شما می گذرد ممکن است به این معنی باشد که بوی جدید, گرم و جذابی خواهید داشت.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : ZiBa
بالا