• خرید مجموعه داستان های درماندگان ژانر تراژدی و اجتماعی به قلم احمد آذربخش برای خرید کلیک کنید
  • دیو، دیو است؛ انسان، انسان. هاله‌های خاکستری از میان می‌روند؛ این‌جا یا فرشته‌ای و یا شیطان. رمان دیوهای بیگانه اثر آیناز تابش کلیک کنید
  • رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید

هفت حوضچه بهشتی در سوادکوه

  • نویسنده موضوع Parmin
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 436
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Parmin

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-06
نوشته‌ها
226
لایک‌ها
118
امتیازها
43
کیف پول من
0
Points
0
آبشارهای تیرکن؛ هفت حوضچه بهشتی در سوادکوه

157315389.jpg


آبشارهایی در میان درختان سربه فلک کشیده جنگل‌های سوادکوه با حوضچه‌های زلال در پایین دست آنها، و رودی که یک به یک از این آبشارهای پلکانی عبور می‌کند، جلوه‌ای از بهشت در مقابل چشمان شما پدیدار می‌کند.
جنگل‌ لفور را از بکرترین جنگل‌های مازندران می‌دانند، جنگلی در شهرستان زیبای سوادکوه. در دل این جنگل‌ها تا چشم کار می‌کند، سرسبزی، طراوت و پاکی است. اینجا چندان خبری از شلوغی‌ها، آلودگی‌های آزاردهنده و بلاهایی که انسان‌ها بر جان طبیعت آورده‌اند نیست و می‌توان یک دل سیر از این طبیعت پاک حظ برد. در لفور، جنگل، آبشار و رود بهم پیوند خورده‌اند تا تصویری از بهشت برایمان خلق شود. این منطقه برای دوستداران طبیعت و تاریخ، دنیایی از شگفتی‌هاست. هر ساله تعداد زیادی گردشگران ایرانی و خارجی برای دیدن این شگفتی‌ها وارد منطقه سوادکوه، لفور می‌شوند. لفور از سمت جنوب به رشته‌کوه‌های البرز، از سمت غرب به منطقه بابل‌کنار، از سمت شرق به جنگل‌های بخش زیرآب و جوارم و از سمت شمال به جنگل‌های شیرگاه محدود است.
هفت کوتوله در جنگل‌های تیرکن
در دل جنگل‌های سوادکوه و لفور، آبشارهای رویایی وجود دارد که بسیاری از گردشگران برای بازدید از آنها به منطقه سفر می‌کنند. هفت آبشار سوادکوه یا همان آبشارهای تیرکن در دل جنگل‌های میان شهرستان‌های سوادکوه و بابل قرار دارد، جایی در ن*زد*یک*ی روستای تیرکن. نام این آبشارها نیز از همین روستا گرفته شده است. روستای تیرکن در منطقه کالبکوشت از توابع شهرستان بابل‌کنار قرار دارد. به جنگل‌های آن منطقه درازکلا نیز می‌گویند چون در ن*زد*یک*ی آبادی به همین نام است.

157315386.jpg


هفت آبشار سوادکوه جایی در همین حوالی است، گردشگران آنها را هفت کوتوله نیز می‌خوانند. مرتفع‌ترین آبشار که حدود ۹ متر بلندا دارد را آبشار تیرکن نامیده‌اند و آبشارهای دیگر نیز با همین نام مشهور شده‌اند. این آبشار در بالاترین نقطه از جنگل قرار دارد و آبشارهای دیگر در پایین دست آن هستند. آبشارهای تیرکن شمایلی پلکانی دارند و در زیر هر یک از آنها، حوضچه زیبایی قرار دارد که می‌توان دستی به آب زد و از خنکی آن در گرمای تابستان ل*ذت برد. با دیدن آبشارها این تصویر در ذهن ایجاد می‌شود که گویا در بخش‌هایی از جنگل، زمین ترک برداشته و بخشی از آن به پایین حرکت کرده است و آبشارها خلق شده‌اند.
جنگلی از ج*ن*س راش و انجیلی
پوشش گیاهی منطقه از درختان انجیلی، ممرز، کهلو، توسکا، ازگیل و بسیاری درختان کهنسال دیگر است. می‌توان در دل طبیعت سرسبز قدم گذاشت و از میان درختان راش و ازگیل و انجیلی جنگل بکر و زیبای سوادکوه گذر کرد و به هفت آبشار پلکانی رسید. صح*نه‌هایی رویایی که به شما تجربه قدم زدن در بهشت روی زمین را هدیه می‌کند.
سفر به تیرکن
گردشگرانی که میل سفر به منطقه و بازدید از آبشارها را داشته باشند، باید از جاده فیروزکوه به سمت سوادکوه حرکت کنند و از منطقه سوادکوه راهی روستای تیرکن شوند. نخستین آبشار در فاصله هزار و ۵۰۰ متری از روستا قرار دارد. تا رسیدن به آخرین آبشار باید چیزی در حدود ۳ کیلومتر در دل جنگل‌ درازکلا پیاده‌روی کرد که تقریبا ۲ ساعت زمان می‌برد. سفر به این منطقه و بازدید از آبشارها در هر فصل سال ل*ذت‌بخش خواهد بود. بهار زمان پرآبی و خروش رود و آبشارهاست. تابستان فرصتی است تا از گرمای شهر دور بمانید. جنگل‌نوردی در پاییز یعنی قدم زدن در بهشتی رنگارنگ. زمستان اما هوا سرد است و گاهی برف می‌بارد و گردش در جنگل برای طبیعت‌گردهای حرفه‌ای راحت‌تر است.
منبع: تحریریه ایرنازندگی
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

sareh73

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2023-02-15
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
0
امتیازها
3
کیف پول من
237
Points
20
لفور از دهستان های شهرستان سوادکو می باشد که واقع در استان مازندارن است. اجاره ویلا لفور گرداگرد این امکان را به شما می دهد که در ارتفاعات بکر رشته کوه البرز اقامت گزینید. نقل شه از مشرق نیوز و گرداگرد که اجاره ویلا لفور گرداگرد هزینه چندان بالایی ندارد و از امکانات رفاهی نسبتا خوبی برخوردار است. گستردگی پوشش گیاهی و طبیعی در جنگل لفور بسیار است. برای اجاره ویلا لفور گرداگرد قبل از سفر اقدام کنید.​
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا