• خرید مجموعه داستان های درماندگان ژانر تراژدی و اجتماعی به قلم احمد آذربخش برای خرید کلیک کنید
  • دیو، دیو است؛ انسان، انسان. هاله‌های خاکستری از میان می‌روند؛ این‌جا یا فرشته‌ای و یا شیطان. رمان دیوهای بیگانه اثر آیناز تابش کلیک کنید
  • رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید

روستای میان رستاق

  • نویسنده موضوع Parmin
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 1K
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Parmin

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-06
نوشته‌ها
226
لایک‌ها
118
امتیازها
43
کیف پول من
0
Points
0
روستای میان رستاق

روستای میان رستاق از توابع بخش مرکزی شهرستان علی آباد کتول و جزء دهستان زرین گل بوده و در جنوب شرقی شهرستان علی آباد واقع گردیده و بعبارتی آخرین روستای دهنه میباشد. فاصله این روستا تا شهرستان علی آباد کتول ۲۸ کیلومتر بوده و جاده آن تمام آسفالته میباشد. مختصات جغرافیائی روستا ۴۰۷۷۸۲۲:y ــ ۳۲۴۸۷۶:x (طول جغرافیائی “۷۹ ‘۲ ˚ ۵۵ و عرض جغرافیائی “۴۷ ‘۴۹ ˚ ۳۶) و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۲۶۷ متر میباشد. طرح هادی روستا در تاریخ ۸۷/۳/۱۹ در کمیته فنی تهیه و نهایتاً در مهر ماه ۸۷ توسط کارگروه مربوطه تصویب گردید.
این روستا از شمال به روستای خاک پیرزن و از جنوب به روستای سیاه رودبار منتهی میگردد و شاید بهمین علت نام میان رستاق یعنی “مابین دو روستا” بر آن نهاده شده است. جمعیّت روستا بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۰ تعداد ۲۰۶ نفر (۶۵ خانوار) بود که هم اکنون این عدد با رشد فزاینده ای به حدود ۳۵۰ نفر رسیده است. گرچه در روزگاری نه چندان دور و قبل از اجرای طرح خروج دام از جنگل و مولفه های موثر دیگر، جمعیّت روستا حدوداً ۴۰۰ نفر بوده است ولیکن بدلایل مشکلاتی که زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می داد، تعداد قابل توجهی از اهالی به شهر کوچ کردند و اکنون به لطف امکانات و زیرساخت های موجود در روستا، شاهد مهاجرت معکوس میباشیم. شغل غالب اهالی کشاورزی و دامداری و نوع کشت بصورت دیم و بیشتر گندم و جو میباشد.
روستای میان رستاق دارای امکانات شهری از قبیل، آب شرب، برق، گ*از، تلفن، جاده آسفالته، مدرسه، پارک، خانه بهداشت و.. میباشد و افتخار دارد که یک شهید، یک شهید جانباز و ۵ جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.
روستای میان رستاق دارای سابقه طولانی سکونت میباشد، آثار و بقایای چند گورستان مکشوفه در روستا، حاکی از قدمت بالای آن دارد.
از شاخص های گردشگری روستا میتوان به چشم انداز بسیار زیبای میان رستاق که زبانزد عام و خاص است اشاره کرد، چون در یک نگاه مشرف است بر کوهها و جنگل ابر و طبیعت زیبای روستاهای افراتخته، چینو، شیرین آباد و سیاه رودبار و جنگل های بی نظیر هیرکانی… و دقیقاً بخاطر همین اشرافیت شاهد نصب دکل های صدا و سیما و دکل های مخابراتی در میان رستاق هستیم.
جنگل های بکر و زیبای روستا از جمله نمد آرام، منزول آرام و سراستل و آبشارهای دیدنی آشتقی و چشمه معروف آن و مراتع و کشت زارهای چشم نواز منطقه افرایی از جلوه های طبیعی و کم نظیر میان رستاق میباشند که چشم هر بینده ای را خیره می کنند.

آدرس : استان گلستان ، ۲۸ کیلومتری شهرستان علی آباد ، روستای میان رستاق
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

آخرین ویرایش توسط مدیر:

Parmin

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-06
نوشته‌ها
226
لایک‌ها
118
امتیازها
43
کیف پول من
0
Points
0
%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%82.jpg.webp

%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%821.jpg.webp

%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%824.jpg
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا