• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

بهترین و بدترین نو*شی*دنی کودکان

ساعت تک رمان

فاطمه تاجیکی✾

موسس سابق انجمن تک رمان
کاربر افتخاری
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2019-11-10
نوشته‌ها
1,373
لایک‌ها
21,126
امتیازها
118
سن
24
محل سکونت
قلب دخترم...
وب سایت
forums.taakroman.ir
کیف پول من
7,321
Points
142
انواع نو*شی*دنی برای کودکان,غذاهای مناسب کودک

آب، موجب تنظیم دمای ب*دن و آبرسانی به سلول های ب*دن می شود



می خواهیم به شما بگوییم از انواع نو*شی*دنی هایی که به فرزندان خود می دهید، کدام یک سالم تر و مقوی تر هستند و کدام یک را بهتر است حذف یا کم کنید.

باید توجه داشت این مطالب برای کودکان بالای یک سال است و کودکان زیر ۶ ماه باید فقط شیر مادر یا شیرخشک بخورند. کودکان ۶ تا ۱۲ ماه نیز می توانند در طول روز علاوه بر شیر مادر و تغذیه تکمیلی، مقداری آب هم بنوشند. برای اینکه شیر گاو به فرزند خود بدهید، باید تا سن یک سالگی صبر کنید. این نکته برای سلامت کودکان، بسیار مهم است.

آب خالص
آب، موجب تنظیم دمای ب*دن و آبرسانی به سلول های ب*دن می شود. این نو*شی*دنی خالص بدون اینکه قند یا کالری اضافه و مضری به ب*دن کودک برساند او را از انواع عفونت های ادراری و یبوست مصون می دارد.

شیر گاو
شیر گاو یکی از بهترین و کامل ترین منابع کلسیم و ویتامین D است و پروتئین های مفید نیز دارد. کودکانی که روزانه نیم لیتر شیر گاو می خورند از نظر کلسیم و ویتامین D تأمین هستند. برای کودکان بالای یک تا دو ساله بهتر است شیر کامل مصرف کنید. برای کودکان بالای دو سال نیز شیر کم‌چرب، گزینه مناسب تری است. بیشتر از سه لیوان شیر در روز به فرزندان خود ندهید، زیرا ممکن است سیر شوند و دیگر غذاهای خود را میل نکنند.

شیر بدون لاکتوز
شیرهای بدون لاکتوز نیز همچون شیر گاو، ویتامین و مواد معدنی مفید برای ب*دن کودک را در خود دارند. تنها فرق آنها نیز با شیر معمولی، طعم شیرین تر آنها است.

شیر مادر
اگر پس از دو سالگی نیز همچنان دوست دارید به فرزندتان از س*ی*نه خود شیر دهید، مانعی وجود ندارد. شیر مادر همیشه منبع بسیاری غنی از انواع ویتامین ها و پروتئین ها است. همچنین از نظر احساسی نیز فرزند را سیراب می کند زیرا به واسطه نوشیدن شیر، در آ*غ*و*ش مادر است و به او ن*زد*یک*ی بیشتری را حس می کند.

تغذیه کودک,غذای کودک

دوغ، ب*دن کودک را در برابر باکتری های مضر محافظت می کند


انواع لبنیات
همه انواع محصولات لبنیِ نو*شی*دنی نیز برای کودک مفید هستند. آنها نیز به طور عموم از شیر تهیه می شوند و همان مواد معدنی و ویتامین ها را در خود دارند. البته باید اشاره کنیم به اندازه خود شیر، کلسیم ندارند. اما باید توجه کرد که محصولات لبنی، مانند: دوغ و کفیر(نو*شی*دنی تخمیری، حاصل از شیر و دانه‌های کفیر) توسط باکتری های زنده تهیه می شوند و به همین دلیل، ب*دن کودک را در برابر باکتری های مُضر محافظت می کنند. البته میزان باکتری های محصولات مختلف، متفاوت است. نو*شی*دنی های لبنی که شیرین هستند نیز شکر در خود دارند که چندان برای ب*دن مفید نیست.

شیر برنج، شیر بادام و شیر نارگیل
در شیری که از برنج و بادام گرفته می شود و همچنین در شیرنارگیل، ویتامین و پروتئین کمتر از شیر گاو وجود دارد. اما جایگزین خوبی برای شیر گاو به شمار می روند. برای کودکان زیر دو سال بهتر است از نوع کامل اینها(نه کم‌چرب) استفاده شود. در تمام این موارد، بهتر است برندی بخرید که کلسیم، ویتامین D و ویتامین B۱۲ نیز در خود دارد.



شیر سویا
شیر سویا یکی از بهترین جایگزین ها برای شیر مادر است. البته مواد مفید کمتری دارد. اگر کودک شما فقط شیر سویا می نوشد، بهتر است با مشورت پزشک، به او قرص مکمل نیز بدهید. بهتر است، شیر سویایی که ویتامین D و کلسیم نیز داشته باشد، خریداری کنید. برای کودکان زیر دو سال نیز توصیه می شود شیر کامل بخرید. شیر سویا هیچ گونه چربی اشباع شده و کلسترول ندارد و در عوض، سرشار از اسید چرب مفید اُمگا سه است. البته در انواع مفید آن، قند وجود دارد.



آب گوجه‌فرنگی و آب آووکادو
آب این سبزیجات برای مصرف روزانه کودکان مانعی ندارد. می توانید روزی یک لیوان آب گوجه‌ فرنگی یا آب آووکادو به فرزندتان بدهید. یک لیوان در روز اشکالی ندارد. اما سبزیجات دیگر را بیشتر از نیم لیوان نباید کودک مصرف کند، زیرا ممکن است بیشتر از حد نیاز ب*دن کودک، در خود، سدیم داشته باشد.


آب میوه
نوشیدن یک لیوان آب میوه در روز بسیار خوب است. اما تا حد امکان سعی کنید فرزندتان، خود میوه را میل کند. آب میوه فیبر و مواد معدنی که در خود میوه هست را ندارد. در ضمن، کودکان، بیشتر دوست دارند معده خود را با آب میوه پُر کنند و به این ترتیب غذاهای سالم و لازم را میل نمی کنند. اگر قرار است آب میوه به فرزند خود بدهید، حتماً نوع ۱۰۰ درصد طبیعی را انتخاب کنید. بیشتر از ¾ پیمانه در روز به فرزند خود اجازه نوشیدن ندهید.



لیموناد خانگی
اگر خودتان در خانه آب لیموترش را می گیرید و شربت آب لیمو برای فرزندتان درست می کنید، به یقین، ویتامین C زیادی را به ب*دن او می رسانید.

منبع :سایت بیتوته



انجمن تک رمان

انجمن رمان نویسی
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : فاطمه تاجیکی✾
بالا