• خرید مجموعه داستان های درماندگان ژانر تراژدی و اجتماعی به قلم احمد آذربخش برای خرید کلیک کنید
  • دیو، دیو است؛ انسان، انسان. هاله‌های خاکستری از میان می‌روند؛ این‌جا یا فرشته‌ای و یا شیطان. رمان دیوهای بیگانه اثر آیناز تابش کلیک کنید
  • رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید

آقایان کاهش باروری مردان در تابستان

ساعت تک رمان

فاطمه تاجیکی✾

موسس سابق انجمن تک رمان
کاربر افتخاری
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2019-11-10
نوشته‌ها
1,373
لایک‌ها
21,126
امتیازها
118
سن
24
محل سکونت
قلب دخترم...
وب سایت
forums.taakroman.ir
کیف پول من
7,321
Points
142
تأثیر تابستان بر کیفیت اس*پرم غیرقابل انتظار بود که البته این مسئله نمیتواند مرتبط با افزایش دمای هوا یا الگوهای فصلی باشد؛ احتمالا روزهای طولانی تابستان باعث ایجاد تغییرات هورمونی در ب*دن و تغییر در سطوح ویتامین D میشود. |کاهش باروری مردان در تابستان| نتایج یک تحقیق گسترده در خصوص تأثیر سبک زندگی بر سلامت اس*پرم نشان میدهد، رابـ ـطه مستقیمی بین کیفیت اس*پرم و روزهای گرم و طولانی تابستان وجود دارد.
قاتلان باروری مردان را می شناسید؟
رژیم غذایی مناسب جهت بهبود باروری در مردان
محققان دانشگاههای شفیلد و منچستر در بزرگترین مطالعه در نوع خود، تأثیرات شیوه زندگی بر کیفیت اسپرم را مورد ارزیابی قرار داده و اثر سیگار کشیدن، مصرف مواد مخدر و م*ش*رو*ب*ات الکلی، چاقی، پوشیدن لباس تنگ و گرمای تابستان را بر سلامت اس*پرم بررسی کردند. در این مطالعه از دادههای ۲۲۴۹ مرد تحت درمان در کلینیکهای ناباروری انگلیس استفاده شد؛ سابقه پزشکی و عادات فردی ۳۱۸ داوطلب با تعداد اسپرم طبیعی کمتر از ۴ درصد و ۱۶۵۲ داوطلب با تعداد اسپرم با کیفیت بالا مورد مقایسه قرار گرفت.
نتایج بدست آمده نشان میدهد، چاقی، سیگار کشیدن یا پوشیدن لباسهای تنگ هیچ تأثیر منفی بر قدرت باروری مردان ندارد، اما مصرف حشیش منجر به تغییر شکل و اندازه اس*پرم میشود که شانس مردان را برای پدر شدن بشدت کاهش میدهد.
خطر در کمین باروری مردانه
محققان در کمال تعجب اثر مشابهی را شناسایی کردند که نشان میدهد، روزهای گرم و بلند تابستان نیز بر سلامت اسپرم تأثیر منفی میگذارند که این مسئله احتمالا ناشی از طول روز و تغییرات هورمونی است. در طی تابستان تنها چهار درصد اس*پرمها در اندازه و شکل طبیعی هستند که این امر نیز منجر به کاهش شانس پدر شدن میشود.
دکتر «آلن پیسی» از محققان دانشگاه شفیلد تأکید کرد: تأثیر تابستان بر کیفیت اسپرم غیرقابل انتظار بود که البته این مسئله نمیتواند مرتبط با افزایش دمای هوا یا الگوهای فصلی باشد؛ احتمالا روزهای طولانی تابستان باعث ایجاد تغییرات هورمونی در ب*دن و تغییر در سطوح ویتامین D میشود.


انجمن رمان نویسی
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : فاطمه تاجیکی✾
بالا