• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

معروف ترین نقاشی ها

  • نویسنده موضوع SilveRwinG
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 696
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

SilveRwinG

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-05-07
نوشته‌ها
20
لایک‌ها
11,847
امتیازها
0
کیف پول من
408
Points
0
معروف ترین نقاشی های جهان
42- نقاشی زایش ونوس
___________________________


نقاشی زایش ونوس
نقاشی زایش ونوس اثر ساندرو بوتیچلی است. این نقاشی احتمالاً مربوط به قرن پانزدهم میلادی بوده و از جمله ماندگارترین نقاشی های تاریخ به شمار می‌رود. نقاشی دلالت دارد بر ظهور الهه‌ی ونوس از دریا و پا نهادن به ساحل. بخش عمده‌ای از زیبایی این نقاشی مربوط به زیبایی الهه‌ی ونوس و همچنین حالت محجوبی ست که دارد.

41- سری نقاشی‌های سگ‌های پوکرباز
___________________________

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

یکی از نقاشی‌های سگ‌های پوکرباز | معروف ترین نقاشی های جهان
سگ‌های پوکر باز یا بلوف شجاعانه دلالت دارد بر مجموعه‌ای از 16 نقاشی که نشان‌دهنده‌ی سگ‌هایی اند که در حال بازی پوکر هستند. این سری نقاشی‌ها توسط سی.ام. کولیدج در سال 1903 خلق شده‌اند و توانسته‌اند در طی این یک قرن جای خود را در میان مشهورترین نقاشی های دنیا باز کنند.

40- نقاشی مادام رکامیه
___________________________

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی مادام رکامیه | معروف ترین نقاشی های جهان
نقاشی مادام رکامیه نشان‌دهنده‌ی جولیت رکامیه در حالتی ساده با بازوهای بر*ه*نه است. این نقاشی در حال حاضر در موزه لوور فرانسه نگهداری می‌شود.

39- نقاشی شماره پنج
___________________________

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی شماره 5 | معروف ترین نقاشی های جهان
نقاشی شماره 5 یکی از مشهورترین آثار جکسون پولاک است که حالتی از اغتشاش و هرج‌ومرج را در دل خود دارد. بسیاری از حرکات گردشی این نقاشی منحصر به فرد و استادانه اند و به همین دلیل است که این نقاشی همواره مورد استقبال عموم و البته کارشناسان قرار گرفته و می‌گیرد. جالب است بدانید که نقاشی شماره 5 اثر جکسون پولاک رکورد فروش 140 میلیون دلاری دارد و یکی از گران ترین نقاشی های جهان است.

38- نقاشی پسر انسان
___________________________

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی پسر انسان
نقاشی پسر انسان اثر مشهور نقاش سورئالیست بلژیکی رنه ماگریت است. این نقاشی زاده‌ی درخواست‌های بسیاری ست که از ماگریت برای کشیدن پرتره‌ی خود می‌شد. گفتنی است که این نقاشی منحصربه‌فرد مربوط به سال 1964 – یعنی سه سال قبل از مرگ رنه ماگریت – است.

  • بیشتر بخوانید: بهترین نقاشی‌های ولاسکز

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید

9 تا از بهترین نقاشی‌های ولاسکز | شاهکارهای قرن‌هفدهمی

37- نقاش قرمز و آبی رویال
___________________________

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی قرمز و آبی رویال
نقاشی قرمز و آبی رویال اثر نقاش لیتوانیایی‌تبار یعنی مارک روتکو است. سبک بسیار ساده اما در عین حال منحصربه‌فرد این نقاشی و البته بوم دست‌ساز آن از جمله موارد جالب این نقاشی هستند. نقاشی قرمز و آبی رویال در حال حاضر در مؤسسه هنر شیکاگو نگهداری می‌شود.

36- نقاشی کشتار بی‌گناهان
___________________________

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی کشتار بی‌گناهان
نقاشی کشتار بی‌گناهان نیز یکی از معروف ترین نقاشی های جهان است. این اثر توسط پیتر روبنز در قرن هفدهم خلق شده و الهام‌گرفته از کتاب انجیل است. نقاشی دلالت دارد بر قتل عام نوزادان بیت‌لحم.

35- نقاشی سفیران
___________________________

نقاشی سفیران


نقاشی سفیران از قدیمی‌ترین نقاشی‌های این فهرست است، با این حال از شاهکارهای نقاشی کل دوران به شمار می‌رود. هر گاه بخواهند از سبک نقاشی تغییرشکل‌دهنده سخنی بگویند، قطعاً به این شاهکار اشاره می‌کنند. این نقاشی توسط هانس هلباین در سال 1533 میلادی خلق شده. آن عنصر سفیدی که در تصویر می‌بینید، یک جمجمه است که در نمای روبه‌رو اصلاً قابل تشخیص نیست بلکه باید از زاویه‌ای خاص به آن نگاه کنید تا تصویر زیر را ببینید:

نقاشی سفیران


این نقاشی در حال حاضر در نگارخانه‌ی ملی لندن نگهداری می‎شود.

34- باغ ل*ذت دنیوی [garden of earthly delights]
___________________________

معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی باغ ل*ذت دنیوی | معروف ترین نقاشی های جهان
مشهورترین اثر نقاشی قرن هفدهمی هلند، یعنی هیرونیموش بوش، یکی دیگر از معروف ترین نقاشی های جهان است. واقعیت آن است که آنقدر نقاشی مشهور وجود دارند که به‌هنگام تهیه‌ی یک فهرست محدود به‌دشواری می‌توان از میان آن‌ها چند تا را انتخاب کرد. این نقاشی را هم در ابتدا نمی‌خواستم در این فهرست قرار دهم، اما هر چه فکر کردم دیدم مشهورترین نقاشی از یکی از مشهورترین نقاش‌های جهان، آن هم کسی که در عصر طلایی هلند مشهور بوده، می‌باید در این فهرست وجود داشته باشد.

این نقاشی یک سه‌لتی است و بسیار شلوغ و درهم است. محتوای آن هم، همچون بسیاری از نقاشی‌ها و کتاب‌های آن روزگار، با مسیحیت مرتبط است. در واقع عناصر این نقاشی عمدتاً عناصر کفرآمیز مربوط به کتاب مقدس مسیحیان هستند.

33- نقاشی بعد از ظهر یکشنبه در جزیره گراند ژات
___________________________

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی بعدازظهر یکشنبه در جزیره گراند ژات | معروف ترین نقاشی های جهان
بیست‌وهشتمین نقاشی این فهرست متعلق به ژرژ سورا، نقاش امپرسیونیست فرانسوی، است. این نقاشی از آن نقاشی‌هایی است که حتی اگر به طور جدی دنبال‌کننده‌ی نقاشی نباشید نیز احتمالاً آن‌ها را به طور گذرا در جایی دیده‌اید. از این اثر به‌عنوان یکی از برترین آثار نقاشی نقطه‌نقطه یاد می‌کنند. این اثر در حال حاضر در مؤسسه هنر شیکاگو نگهداری می‌شود.

32- نقاشی ر*ق*ص (The Dance)
___________________________


نقاشی ر*ق*ص | معروف ترین نقاشی های جهان
نقاشی ر*ق*ص یکی از شاهکارهای نقاشی جهان اثری از هنری ماتیس است. این اثر مربوط به سال 1910 بوده و بر پایه سبک فوویسم خلق شده است. نقاشی ر*ق*ص اثری ست که توسط بسیاری از کاربلدهای رشته نقاشی ستوده شده و بارها مورد تحسین قرار گرفته است. پس‌زمینه‌ی آبی این اثر و البته کاربرد رنگ قرمز در آن از جمله مواردی اند که مورد تأکید نقادان دنیای نقاشی هستند.

31- نقاشی تن‌شویان بزرگ
___________________________


نقاشی تن شویان از پل سزان | معروف ترین نقاشی های جهان
تن‌شویان بزرگ از مشهورترین نقاشی‌های جهان است. خالق این شاهکار پل سزان است، کسی که نقشی مهم در سیر تاریخ نقاشی داشته‌است. این نقاشی پست‌امپرسیونیست، آثار مشهور زیادی دارد، خصوصاً آن‌ها که مجموع‌شان با نام طبیعت بی‌جان شناخته می‌شوند، اما به‌واقع به‌جرأت می‌توان نقاشی تن‌شویان بزرگ او را معروف‌ترین نقاشی‌اش دانست.

نقاشی تن‌شویان بزرگ خود جزئی از سری‌نقاشی‌های سزان با نام تن‌شویان است و البته بزرگ‌ترینِ آن‌هاست. گفته می‌شود سزان حدود 7 سال را صرف خلق این شاهکار کرده و شوربختانه با به‌سر آمدن عمر-اش نتوانسته این نقاشی را تمام کند، با این حال کم نیستند کسانی که این نقاشی را بهترین اثر از میان سری‌نقاشی‌های تن‌شویان و اصلاً بهترین اثر کل عمر سزان می‌دانند.

تن‌شویان بزرگ در حال حاضر در موزه‌ی هنری فیلادلفیا نگهداری می‌شود.

30- نقاشی گوتیک آمریکایی
___________________________

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی گوتیک آمریکایی | معروف ترین نقاشی های جهان
نقاشی گوتیک آمریکایی اثر گرانت وود است. در نگاه اول، زن و مرد موجود در این نقاشی زن و شوهر جلوه می‌کنند اما در واقع زنِ حاضر در نقاشی خواهر خود گرانت وود و مرد حاضر در آن دندانپزشک خانوادگی آنان است. این اثر در ابتدا (مربوط به دهه‌ی 30 قرن بیستم) نه‌تنها مورد استقبال قرار نگرفت بلکه انتقادات بسیاری از آن شد؛ اما به‌تدریج دریافته شد که گرانت وود چه شاهکاری آفریده و چه راهی برای آفرینش نقاشی‌هایی نوین باز کرده است. از آن پس تا کنون همواره از این نقاشی به عنوان یکی از معروف ترین نقاشی های جهان یاد می‌شود.

29- نقاشی باربر گل
___________________________

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی باربر گل | معروف ترین نقاشی های جهان
دیگو ریورا پارتنر فریدا کالو خالق نقاشی باربر گل است. از ریورا به عنوان ب*ر*جسته‌ترین نقاش مکزیکی قرن بیستم یاد می‌کنند و البته نقاشی باربر گل از او در زمره‌ی مشهورترین نقاشی‌های جهان قرار دارد. گفته می‌شود کلیدی‌ترین عنصر موجود در این نقاشی، گل‌هایی ست که بر گرده‌ی مرد فشار آورده‌اند، گل‌هایی با رنگ روشن که نماد تجاری دیگو ریورا به شمار می‌روند.

28- نقاشی بانویی با قاقم
___________________________

نقاشی بانویی با قاقم


این نقاشی هم از مشهورترین نقاشی‌های جهان است. گفته می‌شود در اواخر سده‌ی پانزدهم میلادی توسط داوینچی کشیده شده. نقاشی بانویی با قاقم پرتره‌ای از Cecilia Gallerani است، زمانی که او معشوقه‌ی Ludovico Sforza بود. اما Ludovico Sforza که بود؟ او دوک میلان بود و بنابراین گفته می‌شود داوینچی این نقاشی را زمانی کشیده که در خدمت دوک میلان بوده‌است.

در کل داوینچی در تمامی عمر-اش 4 پرتره از زنان کشیده، که همین نقاشی بانویی با قاقم یکی از آن‌ها است. البته که بدون‌تردید مشهورترینِ این پرتره‌ها پرتره‌ی مونالیزا است، نقاشی‌ای که در ادامه‌ی این نوشتار به آن اشاره خواهد شد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

آخرین ویرایش:
بالا