• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

آداب‌ و رسوم اداب و رسوم مردم گریس

  • نویسنده موضوع SilveRwinG
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 216
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

SilveRwinG

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-05-07
نوشته‌ها
20
لایک‌ها
11,847
امتیازها
0
کیف پول من
408
Points
0
آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم یونان
یونان كشوری است كه به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی كه دارد به بخش ها و محدوده ‌های متنوعی تقسیم بندی شده است و جاذبه های دیدنی خاص موجود در آن تفاوت های خیلی زیادی با هم دارند و در بخشهای مختلف یونان گویش ‌ها ، آداب و رسوم ، ر*ق*ص ها و افسانه های متفاوتی رایج است که شما را مجذوب خود می کند و در هر بخش یونان بزرگ كه در طول قرن ها آداب و سنت های خود را به وجود آورده‌ اند ، هیچ روش یكسان و مشابهی برای انجام دادن كارها د ربین مردمانشان وجود ندارد ولی بعضی از این سنت ها بیشتر از بقیه مورد قبول عموم مردم و گردشگران قرار گرفته شده است و البته آنها باورها و اعتقادات بسیاری دارند كه توضیح دادن همه آنها به زمان زیادی احتیاج دارد و ما به ناچار فقط به بعضی از مهمترین ها اشاره می كنیم و اینکه یک گردشگر معمولی که برای تعطیلات به این کشور می‌ رود تجربه بسیار اندکی از سبک زندگی سنتی یونان بدست خواهد آورد ، اقامت شما عزیزان در هتل‌ های توریستی این کشور تنها چیزی که از فرهنگ و سنت ‌های یونان به شما نشان می‌ دهد ، ممکن است راننده ‌ای در حال بازی با تسبیح آرام بخش یا گذری کوتاه از کنار پیرمردان داخل کافه‌ های سنتی یونانی باشد که بسیار هم جالب برایتان می باشد.


آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم یونان



البته برای بسیاری از توریست ها همین ‌قدر از آشنایی هم کافی به نظر می ‌رسد به هر حال گردشگران زیادی وجود دارند که تنها دنبال آرامش و آفتاب این سرزمین هستند و به دنبال تفریح هستند تا شناخت سنت ها و عادات هرکشوری که سفر می کنند و نیز عده ‌ای هم وجود دارند که علاقه جدی‌ تری به آشنایی با یونان و فرهنگ و سنت های گذشته آن داشته و تنها کاری که لازم است انجام دهند جدا شدن از مسیر توریست ‌های معمولی خواهد بود و کلی تجربه جدید کشف می کنند و شما عزیزان هر جایی جز این مسیر پر از سنت ‌های این کشور مانند موسیقی ، جشن‌ ها ، فستیوال ‌ها ، مهمان دوستی و مذهب ارتدوکسی آن‌ها بوده و می ‌توانید آشنایی ن*زد*یک*ی را با فرهنگ شان تجربه نمایید و کلی ل*ذت ببرید ؛ ضمنا اگر زبان یونانی را بلد نیستید و هیچ دوست یونانی هم ندارید نگران نباشید چون اگر مایل هستید که برخی از آداب و رسوم این ملت را تجربه نمایید.



فرهنگ و آداب و رسوم مردم یونان




شما اگر در زمستان به بازدید از یک جزیره رفته و با اهالی آنجا آشنا شوید که به گرمی پذیرای شما هستند ، یونانی ‌ها به راحتی شما را در جمع خود می پذیرند و می‌ توانید با ورود به جامعه کوچکشان برخی از عادات زندگی روزمره این اهالی را از نزدیک تجربه کنید و همچنین در تابستان هم وقتی همه به سمت دریا سرازیر می‌شوند ، بدک نیست به کوهستان بروید و برخی از دهکده‌ های کوچک این کشور را ببینید .


سنت های رایج در کشور یونان
بسیاری از سنت‌ ها و رسوم این کشور ریشه‌ در مذهب مسیحی ارتدوکسی یونانی آن‌ها دارد که بسیار هم با اهمیت است برایشان و همچنین کلیسا در زندگی روزمره مردم نقش بسزایی را بازی می‌ کند و در ضمن بنا بر سنت شان ، نام فرزندان را از اجدادشان انتخاب می کنند ولی تا زمانی که کودک غسل تعمید داده نشده باشد نام او را به زبان نمی گویند و همچنین علیرغم وجود جشن روز تولد برای کودکان ، روز مذهبی نام گذاری اهمیت بیشتری برای مرددم این کشور داشته و برای آن جشن باشکوه ‌تر و مفصل تری می ‌گیرند . ضمنا ازدواج ‌های خارج از کلیسا هر چند که عروس و داماد در مراسم‌ مذهبی شرکت نکنند بسیار به ندرت اتفاق می افتد و مورد بعدی اینکه روز عید پاک مهمترین روز مقدس مذهبی برای مردم یونان محسوب می شود و چهل روز قبل از آن را روزه ‌ای می ‌گیرند که شامل نخوردن محصولات حیوانی می باشد ، البته امروزه دیگر مردم خیلی پایبند این سنت چهل روزه نیستند؛ به ویژه جوانان که به مسائل سلامتی اهمیت بیشتری می ‌دهند خیلی دقیق این تعداد روز را رعایت نمی ‌کنند و به روش خود انجامش می دهند . توجه داشته باشید که در روز " دوشنبه پاک " که شروع این چهل روز را مشخص می‌کند ، معمولاً همه بیرون می روند و به بادبادک بازی و خوردن یک غذای سنتی گیاهی و برخی غذاهای دریایی مجاز مشغول می شوند و کلی تفریح می کنند.



سنت های رایج در کشور یونان




در ضمن جشن پاک حدود یک هفته طول می کشد و چند جشن دیگر را نیز به دنبال خود دارد که کلی هم طرفدار دارد ، این هفته یکی از بهترین موقعیت‌ ها برای تجربه برخی از عمیق‌ ترین سنت ‌های یونانی بشمار می رود و مورد بعدی اینکه کریسمس هم در یونان جشن گرفته می ‌شود اما به اندازه عید پاک اهمیت قابل توصیفی ندارد ، این رویداد دوره مهمانی‌ ها و غذا خوردن‌ های خانوادگی است و اینکه تا عید سال نو ادامه پیدا می‌ کند ؛ همچنین در یونان ، رسمی برای باز کردن کادو در کریسمس وجود ندارد اما در روز سال نو کادو بین مردم رد و بدل می‌ گردد و کلی اهمیت می دهند به این موضوع و پس از آن در روز 6 ژانویه روز ظهور و تجلی مسیح را نیز جشن می ‌گیرند . ضمنا در سرتاسر یونان صلیب‌ ها را به دریا ، دریاچه ‌ها یا رودخانه ‌ها می‌ اندازند و بعداً شناگران شجاع داخل آب شیرجه زده و صلیب ‌ها را پیدا می ‌کنند چون این کار برایشان خوش یمن است .


فرهنگ غذایی در یونان
فرهنگ غذایی در یونانبا توجه به آب و هوای گرم و خشک یونان، مردم تاکید زیادی بر روی غذاهای تازه دارند. رژیم غذایی یونانی‌ها از سبزیجات ، میوه‌های فراوان و گوشت تشکیل شده است. البته در فرهنگ‌ آن‌ها مصرف گوشت خیلی زیاد نیست و نیز آن‌ها گستره وسیعی از سبزیجات را مصرف می‌کنند اما زیتون جایگاه ویژه‌ای در سبد غذایی‌ شان دارد، زیتون در آب و هوای یونان بسیار خوب پرورش می‌یابد و نقش آن را در فرهنگ این کشور از دوران برنز می‌توان دید. امروزه تنوع زیادی از این میوه در دسترس خواهد بود و پیدا کردن غذای یونانی بدون روغن زیتون نیز چیزی بسیار نادر است و در ادامه تنوع نو*شی*دنی‌ های این کشور نیز برای گردشگران جالب توجه به شمار می‌ رود و اگر علاقه داشتید با غذاهای یونانی بیشتر آشنا شوید، توصیه می‌کنیم به مقاله اختصاصی آن سر بزنید.



فرهنگ غذایی در یونان



رسم و رسومات ازدواج در یونان

در یونان عروسها روبنده قرمز و یا زرد داشتند كه نماد آتش بوده است. این روبنده‌ها با رنگهای درخشانشان برای حفظ كردن عروس از دست اجنه ها و ارواح شیاطین استفاده می‌شده است؛ همچنین انگشتر الماس نماد قطره‌های اشكهای خدایان بوده است و اعتقاد داشتند كه الماس نشان دهنده شعله های عشق نیز هست و یك عروس یونانی روز عروسی‌اش همراه خود یك حبه قند می آورده تا مطمئن شود زندگی شیرینی در انتظارش است، البته به جای قند می توانسته با خود گیاه عشقه نیز بیاورد و ضمنا جشن عروسی هم معمولاً شب برگزار می شده و در مهمانی‌های مجللشان به عیش و نوش، خوردن، نوشیدن و ر*ق*صیدن مشغول می شدند، كه این رقصها شامل رقصهای مشهور دایره‌ای شكل یونانی می شده است. موقع چیدن ظرفها آنها را به خاطر خوش شانسی محكم روی زمین می كوبیدند و جالب اینكه روی سر نوازنده‌ها پول می ریختند! برای خوشامدگویی به مهمانان مغز بادام با روكش شكلات با اسم محلی Koufeta می دادند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

آخرین ویرایش:
بالا